dreambox code afstandbediening

X

xgabox

wie weet de Code (4cijferig) van de dreambox.

in dit geval een DM 7020.

niet voor tv functie, maar voor dream zelf.

het lijkt erop of de code verdwenen is op de afstandbediening.

de TV functie werkt nml nog.

Zou ik zo niet weten, maar je bent al de 3de die ik met dit probleem zie van TV knop werkt, maar de dream a/b funktie niet meer.

Onze eigen Mas3 heeft er hier wat tips geschreven, misschien kun je er iets mee.

bahadir.

dank je voor het meedenken, maar het gaat niet om de TV functie, schreef ik al.

dat soort info is er genoeg, het gaat puur om de dreambox code.

die schijnt minder bekend.

BT, er weigerd niet 1 functie toets, maar heel de ab werkt niet meer op de dreambox functie.

echt de code is verloren gegaan, mijn reserve ab doet het gewoon.

Staat die code vermeld in de handleiding misschien waar ook die TV codes in staan? Zoja, dan wil ik wel even naar de zolder gaan voor je en de handleiding uit de doos halen om daar even naar te kijken.

Edit: Ik heb ook even een emailtje voor je gestuurd naar de support afdeling van Dream.

Laatst bewerkt door een moderator:
Is die afstandsbediening toevallig niet hetzelfde als die van de 7000 ?

Ik heb namelijk even gezocht op het internet, en vond ergens een documentje waar code 1267 genoemd werd voor de dream.

Is een poging waard, toch ?

poging gewaagd,, helaas :sad:

ik neem aan dat de 7000 en 7020 ab geijk is.

we wachten wel even het dreamsupport mailtje af van Poesz.

Tijdens de zoektocht kwam ik onder andere tegen dat DMM niets loslaat over deze codes en dat het waarschijnlijk is dat dit niet met een code terug te halen is.

Wel is het mogelijk de afstandsbediening te programmeren.

Onder het klepje van het batterij vakje zit daarvoor een connector.

Er is een site waar je de image van de afstandsbediening kunt halen, je moet dan wel het exacte typenummer weten en dat staat over het algemeen aan de binnenkant van dat batterij klepje.

Om toegang tot die site te krijgen, moet je lid zijn van Yahoo groups, en je dan aanmelden bij die site.

Het heeft even geduurd, maar ik heb toch antwoord gekregen van Dream Multimedia zelf, dat kwam vandaag binnen:

==========

Hallo,

probieren Sie mal bitte folgende Codes:

0030

0031

0032

0033

0034

einer dieser Codes sollte funktionieren!

==========

Succes!

dank je poesz,

mocht helaas niet baten.

ik kon de code zelfs niet kwijt in het programmeerbereik van de TV functie.

zelfs de tv toets code blijft na programmeren op philips staan.

het is me een raadsel allemaal. maar er schijnt vaker dit soort problemen te zijn zag op op het dreambox forum.

als er nog iemand een lumineus idee heeft graag !

Ik heb zoiets in die aard eens voorgehad met een ander merk van ab en dat kwam door gebruik te maken van herlaadbare batterijen waar een memoryeffect op zat

gewone batterijen gebruiken is aan te raden

Hahahaha, ja ruikt wel zo Luca, maar is in dit geval een ander soort poes.:biggrin:

@Xgabox: ik kan je het telefoonnummer of email adres geven van die gast waar ik die info van heb, misschien dat die je verder kan helpen.

BT dit had je precies verwacht , want met zo'n snelle reactie............

Hahaha, nee dat niet maar ik was toevallig net ingelogt.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan