dreambox connecten via LAN voor updaten van 1.07

L

Loek

ik heb het volgende in de db staan (bij netwerk)

IP : 192.168.0.11
SUB : 255.255.255.0

nameserver en gateway heb ik gelaten op 127.0.0.1

Type kon ik niet kiezen omdat hier nog een oudere firmware in zit (1.05)

pingen lukt wel, ftp-en moet ik zo ff proberen, lukte eerst niet omdat ik geen login/pass had (is : login: root / password: sandbox) heb ik hier kunnen vinden.

nu gebruik ik dus dreamUp214b instructies gevolgd (db stekker eruit, in dreamUp de connect knop ingedrukt nadat ik de ip van de db en lokaal netwerk had ingevuld.

ik gebruik de juiste kabel (van netwerkkaart -> netwerkkaart) kan immers ook pingen...

wat doe ik nou precies verkeerd?

Gateway: Dit is de computer waar internet op zit. En die daaropvolgens op "internet delen" staat.
Nameserver: dit is een server van bv je internet provider, deze zorgt voor de snelste weg naar elke willekeurige site die uberhaupt bestaat.

127.0.0.1 : Is je loopback. Je zal nooit internet kunnen berijken als je die op de bovengenoemde plaatsen laat staan!

ik heb de image op de hdd staan en wil dit lokaal flashen, een utp kabel tussen een netwerkkaart en de dreambox, andere topics word verteld hoe je kunt connecten via internet, maar dat bedoel ik dus niet.

het inloggen op de dreambox lukt trouwens niet met :

Login : root
pass : dreambox of sandbox

Op welke hardisk?
op die van de dreambox?
Dan rename je hem naar root.cramfs zorg dat ie in var/nogwat zit (is wel ergens te vinden op het forum, nu geen zin, weet het niet uit m'n hoofd)
Ga via je dream menu naar setup, expert setup internet update; dan vraagt hij update via internet of lokaal, dan kies je lokaal....
klaar....

Als je zorgt dat je netwerk instellingen goed staan moet je kunnen telnetten. Dwz: als je mag telnetten van je computer.

G

Denk er even aan, dat indien je DreamUP gebruikt dat je -ook- een nullmodem kabel aan de dream bevestigt moet hebben anders zul je in dreamup niets zien gebeuren.

Ik denk dus ook dat dit je probleem is.

Als je alleen met een netwerkkabel wenst te werken kun je het beste zoiets als DreamUpLAN gebruiken.
Dat is dus het verschil.
Met DreamUp gaat het dus ook wel via het netwerk als dat goed ingesteld staat, maar je krijgt geen terugmeldingen en geen connect etc. (kortom er gebeurd niets) als je er geen seriele nullmodemkabel aan verbonden hebt.

dan moet ik dus een nulmodem kabel kopen, want ook dreamuplan werkt niet, file word wel geupload maar voor de rest word er niets gedaan.. ik mis toch wel wat opties in 1.05 dus wel belangrijk dat ik kan updaten..

bedankt voor de reacties :)

connecten is inmiddels wel gelukt (via ftp) password moest 'dreambox' zijn ipv sandbox (elders gelezen op dit forum)

ik lees net dat het ook mogelijk is door via een ftp sessie het bestandsnaam te hernoemen naar root.cramfs, kan het ook op die manier?

Dat kan ook, daar zijn hier en daar beschrijvingen van te vinden, volgens mij staat er op sjerom ook een goede handleiding over.

Originally posted by Loek
password moest 'dreambox' zijn [...] (elders gelezen op dit forum)
Ja, lolbroek, dat kon je hier lezen! :biggrin: In je eigen posting in dit zelfde draadje. Hahaha.

whoops, domme ik, doe ook teveel dingen tegelijk, schotel draaien, nlb's afstellen, me zwager helpen met zijn internet verbinding en dan nog dit, word teveel :)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan