Dreambox DM 500+ S/C/T

A

Alexfriesland

wie weet hoe ik mijn dreambox 500+ (zonder HD) weer zo kan zetten zo als ik hem toen heb gekocht ?

welke software heb ik nodig en waar kan ik die vinden m.v.g. Alex

Hoi Alex en welkom op Satellite Fun.

Er zijn veel Dreambox 500s modellen die zelfs zonder software zijn uitgeleverd. Maar als je hem weer in de staat wenst te brengen zoals hij eigenlijk door de winkel behoort te worden uitgeleverd, kun je het beste de originele software hiervoor downloaden en deze er in zetten.

Deze kun je vinden op de officiele Dream Multimedia website in de download sectie.

Let wel op dat je bij de 500s download en niet bij de 500+ als je geen plus hebt.

Voor de gewone DM500s kun je versie rel109-20060803.img downloaden aldaar.

welke software moet ik hebben om rel109-20060803.img in de dreambox tezetten en waar kan ik die vinden

m.v.g. Alex

De beste en veiligste methode is middels DreamUp maar daar heb je ook een seriele nullmodemkabel voor nodig.

Het kan ook via Flashwizard als hij middels netwerkkabel is aangesloten of met DCC.

Genoemde programma's staan allemaal in orze download sectie.

mijn dreambox werkt niet meer heb er teveel mee gedaan

met welke software en welke img file kan ik hem weer goed zetten

weet dat het via rs232 poort kan heb ook de kabel en DreamUp software

en welke file / programma / img file moet ik hebben en waar kan ik die downloaden

rel109-20060803.img (deze werkt niet goed en krijg ook een ander opstart beeld)

het oude opstartbeeld was groen met 3 letter's

dus HELP HELP

Groen met 3 letters dan denk ik meteen aan PLi® jade (kilk !).

Op bovenstaande link vind je verwijzingen naar verschillende firmwares voor verschillende boxen.

Let er bijzonder goed op dat je de juiste firmware voor jouw box ophaalt.

Je hebt de 500 en de 500+ en die zijn niet uitwisselbaar.

Die rel109-20060803.img is een originele firmware van dream multimedia (denk ik), en die mist heel wat functionaliteit ten opzichte van de verschillende alternatieven zoals die van PLi®.

Op ons board is verschillende malen uit de doeken gedaan hoe je deze firmware in je box kunt krijgen.

En in de download sectie staan de programma's en andere hulpmiddelen die je daarvoor nodig zou kunnen hebben.

Succes ermee!

Ik heb even je topic samengevoegd met je ietwat oudere topic die hier ook over ging.

Zo hou je tenminste alle relevante informatie bij elkaar.;)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan