dreambox dm 800 hd cable: Ziggo basis pakket zenders

khalidinio

New Member
Lid sinds
10 jan 2011
Berichten
27
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
41
Hey allemaal,

Ik heb een dreambox dm 800 hd cable clone. Ik heb nu het basis pakket van ziggo thuis met de standaard samsung decoder van ziggo. Ik wil graag mijn ziggo zenders op mijn nieuwe dreambox bekijken. Wat moet ik hiervoor doen?

Ik heb een sim 2.01 versie en heb er bootloader 69 en gemini 5.0.

Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen. Is het voldoende om alleen het kaartje erin te prikken en dan te gaan scannen naar zenders?

 
Ik heb er geen ervaring mee, ik zou in elk geval eerst zorgen dat je de kaart werkend hebt met de Samsung, dat maakt het werken met de Dreambox in het begin al wat makkelijker.

Daarna kijken welke emu dat de Ziggo kaart ondersteund. Het kan zijn dat je een CAMKEY nodig hebt om de kaart werkend te krijgen met CCcam in de Dreambox, maar dat kan dacht ik per regio verschillen. Daarom is het handig te weten welke regio je zit, misschien dat Tokeh of iemand anders je dan verder helpen kan.

Verder lees ik op een aantal plaatsen dat het in bepaalde gevallen nodig is de laatste tijd om de volgende instelling in de CCcam.cfg te activeren:

TRY ALL CHIDS: /dev/sci0

Maar zoals gezegd, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar geheid een van de andere gebruikers wel.

 
Bedankt voor je reactie. Ik woon in regio noord-brabant. De standaard samsung decoder werkt al jaren hier en heb ik van ziggo gekregen. Daar wil ik nu dus van af want ik wil hd beeld. En dat zou met de dreambox dm 800 hd wel moeten lukken voor een aantal zenders.

 
Dit heb ik al het duck forum beantwoord.

 
Inderdaad. Ik zal je antwoord nog even plaatsen hier voor eventueel anderen mensen met de zelfde vraag.

Ga naar tuner instellen

Zet hem op je tuner.

Geef aan zoeken 1000khz.

vink Quam64 aan (afhakelijk van regio. je kunt ook quam128 tegelijk erbij aanvinken.

Save

Ga naar zenders zoeken

Laat hem scannen.

Zorg wel voor er goed signaal op de kabel staat.

Zo doe ik het..

 
Bedankt papano. Dit was de oplossing.

 
Hartstikke mooi, bedankt ook voor te laten weten wat de oplossing was!(Y)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan