Dreambox DM800 HD PVR

Loneranger

Jr. Member
Lid sinds
17 apr 2008
Berichten
89
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
hoi

Is dit wel een goede keus.

Ik heb nu een Sab ultimate hd super plus

Wat is er beter aan de dreambox en is het wel de moeite waard om

de Sab weg te doen en over te stappen naar Dreambox?

En is er ook een hd dreambox zonder pvr?

bedankt voor jullie reacties

paul

 
Wat is er beter aan de dreambox en is het wel de moeite waard om de Sab weg te doen en over te stappen naar Dreambox?
Als ik heel eerlijk moet zijn is dat niet te zeggen en ligt het antwoord op jouw vraag echt aan datgene wat jij aan wensen en eisen hebt betreffende een satelliet ontvanger.

Er is overigens een Dreambox die wel HD maar geen PVR heeft, maar die PVR is alleen maar als er een harddisk in duwt of aan hangt. Standaard wordt die niet bijgeleverd dus feitelijk is het standaard geen pvr ontvanger.

Het staat er op aangegeven aangezien hij die funkties wel kent als je een harddisk er in gaat zetten of mouten ofzo.

Ik weet niet hoe dat bij de SAB zit (die toch ook echt niet slecht is). De Dreambox heeft het voordeel dat je met allerlei firmware kunt werken die door hobbyisten samengesteld is. Verder is de Dreambox geschikt voor cardsharing en heeft hij een 12V aansluiting zodat hij mee te nemen is in de camper.

Maar het ligt er aan wat je wilt. Er zijn goedkopere ontvangers met dezelfde mogelijkheden. Zo kun je een IP9000 HD voor hetzelfde geld kopen als een DM800 die dezelfde opties heeft, misschien nog wel meer.

Dus nogmaals.... "beter" is een groot woord, het ligt echt er aan wat je zelf graag zou willen.

 
Bedankt voor je reactie

Idd die firmware optie is super, denk dat we elkaar wel begrijpen waarom....

De sab vind ik eigenlijk best traag en zeker met die nieuwe software die er in zit.

En sommige dingen werken toch niet helemaal goed

Die pvr is een leuke bijkomstigheid voor mij, maar geen noodzaak.

Ik dacht eigenlijk "zonder pvr is ie wat goedkoper dan 450 eurotjes"

paul

 
Hoi met sattar ik ben hier nog nieuw.

Ik heb pas geleden nog een dreambox 800 gekocht.

nu heb ik handlaeiding in nederlanse taal nodig wie kan mijn hlpen?

groetjes Tonnie

 
Laatst bewerkt:
Hoi Satar en welkom op Satellite Fun.

Een NL handleiding voor de DM800 heb ik ook nog niet gevonden. Maar probeer a.u.b. afwijkende vragen in een eigen topic te plaatsen.

@LoneRanger: In dat geval kun je eens kijken naar de clones, die kosten net iets meer dan 200 euro en hebben zelfs een koeler op de processor ofzo zitten en dat hebben de originelen niet.

Dat is overigens ook de reden dat ik verwees naar de IPbox en de pas uitgekomen Rebox RE-9000HD gaat ook al hard de goede kant op, een grotere ontvanger voor ook rond de 400 euro.

Maar zoals gezegd is een clone ook een optie. Tot nu toe las ik geen slechte berichten en de buren hebben een clone 500 (is geen hd ontvanger maar oke) en dat dingetje werkt al meer dan een jaar perfekt.

Het zijn bepaalde afwegingen die je moet maken. Overigens vergis je niet met de snelheid. De DM800 draait op Enigma2 en als ik hem van echt "uit" moet opstarten kan ik rustig even koffie gaan zetten.

Van standby gaat wat sneller maar ook met zappen is de DM800 beduidend trager dan zijn niet-HD collega's.

 
BT, bedankt voor je info

ga nog ff rondkijken

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan