dreambox en afstellen schotel

saat

Sr. Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
66
hoi,

ik vraag me af hoe je een draaibare opstelling afsteld met een dreambox , dus het uitrichten hiervan .

Als je nl geen goeie afstelling hebt bij het testen verdwijnen de zenderlijsten als je de db inschakeld en andere receivers hebben dat niet , nou weet ik de bekende sites maar ben eens benieuwd wat hier voor reacties op komen van de experts.......

thkx

saat

Dat kan wel eens gebeuren. Maar je kunt er altijd weer een zenderlijst opnieuw in zetten.
Bij het afstellen van de schotel laat ik zelf de Dream niet meer naar kanalen zoeken, want dan kan het inderdaad zijn dat je kanalen kwijt raakt als bijv. iets nog niet helemaal perfekt staat.

Een hele mooie optie bij o.a. rudream is de backup optie. Maak je een fijne backup op de HD. Als er dan iets kwijt raakt restore je het gewoon en hups het is er weer.

@saat

Wat Bt zegt klopt (uiteraard). Je kunt de afstelling via het menu doen. We zullen de astra en de hb uitleggen, de andere satellieten moet je zelf even uitzoeken (sat en freq.).

- Zorg dat je satelliet configuratie op many satellites staat

- Ga dan naar rotor/motor instelling:
- Vink motor power input aan
- Verander de standaard 40mA in b.v. 70 mA
- Vink de gotoXX functie aan
- Vul je latitude en longitude posities in
- Kies de groene knop om de instellingen te bewaren
Je verlaat dan het scherm
Klik op OK knop terug te gaan naar het scherm waar je net was.
Klik dan op de blauwe knop. Je komt in het scherm waar je de satellietposities kunt instellen.

- selecteer bovenaan op Positie
- selecteer de Astra (19E)
- kies als freq. b.v. 12515, H, 22000, 5/6
- ga dan daaronder staan (< > ) met de pijltjestoetsen kun je nu je schotel handmatig draaien. Doe dat net zolang totdat je onderin een signaalsterkte hebt van min. 70 of zo. Je ziet onder op het scherm vanzelf dat in het LOCK vakje een X komt te staan. als je de grootste signaalsterkte hebt dan druk je op de groene knop (save) om die positie vd schotel en de astra vast te leggen. Volg de scherminstructies en kies een positie in de lijst.

Dan ga je terug wara je was en kies je ipv de Astra nu HotBird (13E). Als freq. kies je .b.v. 11662, V, 27500, 3/4
Weer je schotel draaien en weer vastleggen via de groene knop.

Dat doe je voor al de satellieten. Kijk op het laatst even of de gotoXX functie nog aanstaat.

Je laadt nu een kanalenlijst met verschillende satellieten naar de dreambox. Dit kan je overigens ook als eerste doen.

Bovenstaande is een van de vele mogelijkheden. Je kunt het geheel ook via de gotoXX laten lopen, maar wij vinden het belangrijk dat je eerst weet hoe e.e.a. in elkaar zit.

@saat

we hebben je verteld hoe je de satellieten kunt instellen (fine tunen). we werden door BlackTiger erop gewezen dat indien je de gotoXX functie gebruikt dat 'finetunen' helemaal geen zin heeft.

Sorry, we zaten er wat dat betreft dus naast. Je kunt volgens ons dan beter de gotoXX functie gebruiken dat spaart je dan een hoop werk (als je veel satellieten moet finetunen).

Op zich eigenlijk ook logisch, want je vult dan niet voor niets de longitude en latitude in.

Allemaal thanks wat ik nu ga doen is het volgende dan

uiteraard
1 *goto xx kiezen
2 * instellingen doen
3 * sirius kiezen (fta kanaal)
4 * schotel met motor uitrichten op 5 oost sirius (op de level van de db dan agc , signal)

moet ie oke zijn volgens jullie dan

saat

let op dat je bij de laatste images vaak de 1e keer na het er in zetten van een zenderlijst, je de dreambox via het menu moet uitzetten, dus niet met de uitknop, anders bewaart 't kreng de lijst niet! :)

dus de 1e keer echt [dream] -> [shutdown]

en dan zou 't goed moeten gaan :)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan