Dreambox en internet?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
799
Punten
113
Leeftijd
60
Pfoeh, ik heb eventjes een vraagje over mijn dream....

Wat vraagt een dream aan snelheid van internet om goed te zappen?

Want ik kom er achter als ik volop aan het downloaden en aan het uploaden ben, dat mijn Dreambox heel erg traag vooruit gaat...

Zet ik de lopende up/downloads uit, dan loopt meteen de Dream sneller.

Dus de vraag is, hoeveel vraagt nu zo'n DM met hetgeen waar ik nu op doel? ;)

Dat ligt er een beetje aan wat je wilt doen. Met zappen vraagt het zeer weinig verkeer.
Maar jij hebt @slome en daarvan is bekend dat als je upload bandbreedte nogal gebruikt word, dat dit ook een zeer behoorlijke invloed heeft op je downloadgebeuren.
Bij adsl is dat ook, maar behoorlijk minder.

Ik weet dat de Dream elke tien seconde om de sleutels vraagt (doe je modem maar uit en tel tot je beeld wegvalt) Maar dat ie bij elke zap beurt om sleutels vraagt dat wist ik ook niet. Het is me idd wel opgevallen dat het beeld vaak even zwart bleef....
Maar die link heb ik nooit gelegd...

Hmmm, eens kijken in Radegast?

G

Ik had al een beetje het vermoeden dat het daar voor het grootste gedelte aan lag, toch eens iets beter afstemmen op elkaar denk ik.

Ohja BiG-G ik kijk via Radegast... ;)

Nee, was meer een note voor me zelf. Even in de scripts kijken van radegast. Misschien staan er responsetijden of vraagtijden voor de sleutels ergens beschreven etc...

G

Ik moet ook nog eens het 1 en ander veranderen aan mijn Dream, met name Mgcamd en dergelijke...

Wat is wijsheid voor een paar 'gemene ?????' Dream of phoenix i-net server?

(een paar is in dit geval 6 ofzo)

G

Als je mgcamd gebruikt kun je ook instellen of er bij elke zap naar de keys gekeken moet worden, er kan ook gebruik gemaakt worden van caching.
Maar dat maakt allemaal niet zoveel uit eerlijk gezegd, er word toch naar gekeken. Elke 10 sec. zou best kunnen het is redelijk vaak, heb het nog nooit geteld.
Doch het netwerkverkeer wat het genereert is vrij minimaal.

Je laatste vraag begrijp ik niet Big_G. Of bedoel je met wat is wijsheid, om te vragen welke emu je het beste kunt nemen?
In dat geval zou ik voor mgcamd kiezen.

Eigenlijk weinig last van sta hier soms met 2 computers tegelijk te down en uploaden met bijv Edonkey dat vreet behoorlijk aan de snelheid van het internet maar de dream heeft er geen last van.
Grt. Jacob.

Ik zelf heb niet al teveel veranderd hier maar vanavond loopt de Dream stukken beter, gisteren zaptte hij zelfs nauwelijks, ook niet via mijn Cplus kaartje. Terwijl ik nog steeds tegen de volle snelheid aan het up/downloaden ben hier...

Mischien dat er hier intern toch even iets gehapert heeft?

En ohja @Black Tiger wat BiG_G bedoelt is via de Dream, of via een "Phoenix' met 6 ..... ;)

Zojuist heb ik de uploadsnelheid gehalveerd, en de Dream en internet loopt stukken beter!

Ik heb nooit geweten dat bij uploaden de snelheid zo terug kan lopen met zoiets.

Maar ach zo leer je iedere keer weer bij. :biggrin:

Tja, helaas is dat zo, ik heb dat ook maar bij toeval ooit ontdekt bij @slome. Bij kabel merk je dat echt heel erg.
In elk geval fijn dat je het nu hebt kunnen oplossen door de snelheid te halveren.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan