dreambox hangt na 3 sec beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

jschoonh

New Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
74
Dreambox 800 hd (logisch in dit topic)
Sind kort hangt de dreambox zich op zodra je naar een zender zapt op transponder 12.344 van Astra 19.2. De zender informatie onderin beeld hangt en ik heb nog ongeveer 10 sec beeld daarna alles vast.

Ik heb 4 LNB Asra 19.2-23.5-hotbird 13- en eutelsat 7.

Het lijkt erop dat alles probleemloos werkt alleen de zenders op deze specifieke transponder zoals RTL8, RTL4, Animalplanet, enz. De radio zenders op dezelfde transponders werken goed. Van alles gedaan het meest dramatische was factory reset alles handmatig opgezet en een scan over alle satellieten. Resultaat blijft hetzelfde
Wat is er zo specifiek aan deze zenders?

Heeft er buiten een nieuwe image flashen nog iemand idee?n?

Zenderlijst verwijderen van je dm800 (en met de hand controleren of alle bestanden ook daadwerkelijk weg zijn); desnoods zelf even via FTP de betr. bestanden verwijderen.
Dan zenderlijst via DreamSet van KingOfSat downloaden en die lijst vergelijken met de jouwe, zodat jouw lijst up-to-date is en tenslotte de bewerkte lijst uploaden naar je dm800.
Daarna GUI herstarten.

Gisteren al een factory reset gedaan en dan zijn volgens mij alle instellingen en zender gerelateerde file's weer default oftewel meestal leeg? Vandaag gekeken en volgens mij hebben alle betr. bestanden de datum van gisteren. Na voledige scan alle zenders weer terug, maar het probleem bestond nog steeds. Had inmiddels alle lijsten handmatig gebouwd ik wilde geen backup gebruiken.

Vandaag Dreamset opgehaald (kende het niet) En het een en ander vergeleken maar geen rare dingen kunnen ontdekken. Terug geschreven met dreamset (ik heb niets veranderd) en het werkt!

Wat wel opviel was dat van de default paden in dreamset bij mijn dreambox niets klopten.

Bedankt:)

default paden kloppen keurig in dreamset; je moet alleen een goed profiel aanmaken.

eendenteam;216891 zei:
default paden kloppen keurig in dreamset; je moet alleen een goed profiel aanmaken.

Dat is duidelijk en ik ben blij met het resultaat. Het verbaaste me alleen en beetje dat bij mij services en bouguets te vinden zijn onder /etc/enigma2 en satallites.xml /etc/tuxbox
Ook onder de knop "control" bijna alle paden aan moeten passen.

Dreamset is een leuk stukje gereedschap ben er helemaal blij mee

jschoonh;216905 zei:
Het verbaaste me alleen en beetje dat bij mij services en bouguets te vinden zijn onder /etc/enigma2 en satallites.xml /etc/tuxbox
Dat ligt dan aan jou... :)

We hebben het hier over enigma2 en daar horen de bestanden nu eenmaal in de mappen zoals jij aangaf en het jou verbaaste. Indien je in DreamSet in een profiel bij Firmware opgeeft: Enigma2 ver 4 zul je zien dat de paden goed staan en je niets hoeft aan te passen.

Maar fijn dat je tevreden bent.

eendenteam;216909 zei:
Dat ligt dan aan jou... :)

We hebben het hier over enigma2 en daar horen de bestanden nu eenmaal in de mappen zoals jij aangaf en het jou verbaaste. Indien je in DreamSet in een profiel bij Firmware opgeeft: Enigma2 ver 4 zul je zien dat de paden goed staan en je niets hoeft aan te passen.

Maar fijn dat je tevreden bent.

Je hebt alweer gelijk.

Het probleem is terug (en weer opgelost). Ik weet nu hoe het ontstaat. Als de box in standby staat en ik met de webinterface zap en / of naar EPG informatie kijk loopt de box op een gegeven moment vast. Na restart hiervan is het oude probleem met canaal digitaal kanalen (SD) 19.2 op 12.343 terug. Het blijkt ook op de radio zenders te zitten. Alleen de canaal digitaal FTA radio op dezelfde frequentie doet het gewoon. Alle andere kanalen werken ook.

Iemand nog ideen? CCcam?

Probeer eens een andere image

eendenteam;216953 zei:
Probeer eens een andere image

Zoals al eerder op dit forum gemeld, Ik woon veel in Turkije en heb mij een GRRRRR. Clone in de maag laten splitsen waar ik veel te laat achter ben gekomen. Al flashrom reparatie achter de rug en een aantal andere problemen. Heel eerlijk (ik weet het is een verboden onderwerp) In eerste instantie, het standaard product hier gekocht en dat is een dreambox op Astra 19.2 met cardsharing naar zijn server park. Bleek hier een K product te zijn. 19.2 is alleen bij goed weer betrouwbaar en zijn cardsharing sucks. Inmiddels een 1.50 op het dak met 4 LNB?s waarmee we O.a naar astra 23.5 en de 19.2 kijken.
Netjes een Canal digital kaartje erin en wij helemaal blij. De 23.5 blijkt hier werkelijk oer betrouwbaar.

Nu de huidige problemen: Ze zijn inmiddels opgelost maar ik vond het wel zo netjes om de afloop ook hier neer te zetten.
Nieuwe image GRRRRR. Ik heb een clone!!! Met bootloader 72!
Ik heb na veel gepruts een gemini 2-470 van 02.09.2010 draaien en ben er tevreden mee. Maar het probleem was niet opgelost. Bleek een Cccam probleem op cardsharing niveau. Wij kijken zo naar de Turkse kanalen. Ga het dus niet helemaal uitleggen. In het kort bleek, als we naar de omschreven kanalen keken, zijn server sneller te antwoorden maar met onzin. Hier liep de Cccam voledig op vast.

De oplossing bleek daarna simpel.

Bedankt voor jullie support en dit item kan afgesloten worden?

Tja dat kan allemaal gebeuren en zeker in Turkije waar die dingen aan de lopende band worden aangeboden en ook nog via offici?le winkels.

Je had - en dat is natuurlijk achteraf - beter een originele DM800 HD SE kunnen aanschaffen in Nederland. Via een speciale, legale, procedure kost die jou dan 360,50 Euro.

Hoe het ook zij, lees even je PM.

Dank voor de terugkoppeling.

Doordat het hier een kloon betreft met cardsharing problemen doen we op dit draadje een slotje.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan