dreambox herkent de harde schijf niet meer

S

satwalker

Wie kan mij helpen

Ik heb de nieuwe pli img er in gezet en nu wordt mijn harde schijf niet meer herkent in de dreambox.

Kan de harde schijf op geen enkele manier vinden en of benaderen.

Wie kent dit probleem en kan mij er uit helpen?

PS: Heb ook een hydra img er op gehad en een front processor upgrade gehad.

Heeft dat er iets mee te maken want met die img kon de box de hdd ook niet vinden.

Een oudere img van pli er ingezet 12-08-04 en die vind de harddisk wel weer.

Kijk eens wat er in de /etc/fstab staat van de werkende image, en zet dat in de niet werkende image. Controleer of de dirs allemaal bestaan. Doe dan een mount -a.

ga gelijk even de oude er in zetten

Ik kan geen bestanden wijzen in die directory

waar ligt dat dan aan?

Alle beide fstab files zijn gelijk

dit staat er in

none /tmp tmpfs defaults 0 0
proc /proc proc defaults 0 0
none /proc/bus/usb usbdevfs defaults 0 0

Kun jij hier wat mee?

Hmm, right, staat er niet in. Wie heeft ontdekt waar de mount van de hd wordt gedaan? Oftewel een regel zoals:
/dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1 on /hdd type ext3 (rw)
(Met deze regel is natuurlijk ook te spelen. Zoek uit op wel device je HD zit, en mount dat ding dan op de plek die je wilt. Moet je wel weten of ie als ext3 of reiserfs geformateerd is.)

He Kerstkonijn

Ik heb het probleem opgelost

Er zat een jumper in de harddisk

Heb ik verwijderd en voila

De hdd word weer herkent door de dreambox.

Ik wil je bedanken voor de support en als andere mensen dit probleem hebben check even of er een jumper in je hdd zit

Op mijn HDD zit ook een jumper maar die wordt wel herkend, dit omdat hij op de cableselect positie zit.
Je moet hem ook niet op master of slave zetten, dat kan inderdaad problemen geven.
Bij sommige HD's (merk afhankelijk) moet je inderdaad de jumpers er af halen.
Dus niet zomaar jumpers er af gaan trekken maar kijk even wat betreft jouw merk/type HD het beste is.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan