Dreambox in een netwerk

Boon

New Member
Lid sinds
6 apr 2013
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
39
Hoi

Leuk forum is dit. Pas een dreambox aangeschaft, vandaar dat ik wat aan het rondneuzen ben. Ik had daar al vaker over gelezen en heb de dreambox 800 HD PVR werkend gekregen met upc. Al met al een fijne tuner.

Nu wil ik ook programma's op gaan nemen en wil dit in de toekomst verder uitbreiden. In onze nieuwe woning zou de dreambox op de slaapkamer komen te staan. Dan kan ik daar ook programma's opnemen en lekker in bed kijken. Alleen zou ik die opgenomen programma's van de dreambox ook in de woonkamer willen kijken. Heb een ps3, maar denk dat het daar niet mee lukt. Anders een extra mediaspeler of dreambox voor in de woonkamer aanschaffen. Het moet wel zo werken dat als de dreambox een programma opneemt, dan ook direct in de woonkamer af te spelen is. Een live stream met wat achterstand zeg maar. Weet niet of het bestand te zien is, maar hier zou ik naar toe willen.


Nu wil ik de dreambox uitbreiden met een harddisk. Zal ik dat intern, extern of via een nas gaan doen met hetgeen waar ik naar toe wil. Wat zijn jullie meningen? Zit zelf te denken aan een externe harde schijf. Kan me eigen prima redden met ict, maar ben geen expert in deze dingen.

Groetjes Jos
 
Nog ter aanvulling: Dreambox draait volgens mij op enigma2 opengli 2.0? En worden er typen harddisks voorgeschreven?
 
Welkom Jos. Externe HD c.q. NAS is zeker een goede keuze. Immers alles is dan op een centrale plaats opgeslagen en dus door meerdere dingen direct te bereiken. Als je ook nog DVD bestanden op die NAS zet kun je via Twonkyserver of zo er ook nog direct bij met een (redelijk) nieuwe TV. Je kunt dan altijd nog een USB stick in je dreambox stoppen.

Opnames worden op de dreambox in een bepaald formaat gemaakt die je niet zo maar op een ander apparaat direct kunt afspelen, het zij dan als je een 2e ontvanger neemt/hebt. Neem je een 2e ontvanger dan is het geen probleem om opgenomen bestanden of bestanden die worden opgenomen af te spelen. Je kunt dat ook op 1 dreambox doen dus opnemen en dan tijd verschoven kijken; dit laatste noemt men timeshift.

Als je een externe harddisk neemt is het geen probleem welke je neemt. Is een kwestie van mounten. Via nfs gaat het prima, maar cifs werkt ook. NFS is echter zeker met de nieuwste enigma2 stabieler. Je hebt een PLI mage, dat werkt, maar bedenk wel dat PLi de images (lees het rfs c.q. engma2) van DMM aanpast. Dat heeft nadelen (qua sommige plugins) en kan in de toekomst nog grotere problemen geven. Maar het is en blijft een persoonlijke keuze.
 
Bedankt, duidelijk zo!

Dus als ik het goed begrijp, met een 2e dreambox in de woonkamer kunnen de opgenomen programma's van de dreambox 800 HD gekeken worden. Zelfs als deze nog aan het opnemen is. En is de harde schijf gewoon bereikbaar als de dreambox 800 HD in standbye staat? En zou dit ook met een ouder, 2e-hands type kunnen?

Als externe behuizing dacht ik aan dit:
http://www.alternate.nl/html/product/MS-TECH/LU-377ES/147326/?tk=7&lk=3873
+
http://www.alternate.nl/html/product/Western_Digital/WD5000BPVT/152196/?tk=7&lk=4191
met hiertussen dan een e-sata kabel.

Moet dan goedkomen toch?

Groetjes Jos
 
Technisch gezien moet kunnen maar je hebt het over een dm800HD en die heeft nu eenmaal weinig vrije ruimte in flash. Dat kan tot problemen leiden n de zin van freezers tijdens je opname. Je kunt wel proberen meer vrije ruimte te krijgen door dingen (plugins) zoals rambo of sqeezeout te gebruiken. Echter beter is een ontvanger te nemen die meer vrije ruimte heeft. Maar voordat je eventueel een andere ontvanger aanschaft, is het het proberen met plugins waard.

Als het een originele dm800hd is, dan adviseren we je er OoZooN image op te zetten want bij OoZooN krijg je direct support voor die plugins.
 
Bedankt voor de informatie! Eerst maar eens een harde schijf kopen en werkend krijgen. Ga me daarna eens verdiepen in hoe zo'n dreambox softwarematig werkt met die images en plug-ins. :klappen:
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan