Dreambox kopen

elstoplo

Jr. Member
Lid sinds
4 okt 2013
Berichten
66
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
74
Ik wil een nieuwe Dreambox aanschaffen.
Vraag alleen is welke?
Nu zijn er veel van deze boxen in omloop tegen relatief lage prijzen. Dit zijn m.i. allemaal Chinese bakken en lijkt mij niet zo verstandig te doen.

Is u bekend of er bij de echte dealers grote prijsverschillen zijn, of ontloopt het elkaar niet zo.
Dan de vraag welke ik het beste kan aanschaffen. Hij is moet redelijk snel zijn in kanalenwissel / zappen en uiteraard HD.
Kunnen jullie ook dealers en of plaatsen aangeven waar ik terecht kan. Of online bestellen is ook een optie die kan.

Graag jullie mening en advies.
 
Allereerst welkom op het forum. ;)

Ik kan meteen een advies geven wat een goed alternatief is, en dat is een Sunray.

Commerci?le links plaatsen we hier niet, maar Google maar een op Twentronic.
 
Het is maar net wat je van plan bent met je dm .een chinese clone luistert nauw naar een type image,alleen geschikt voor de betreffende gebruikte sim en bootloader. Maw originele images werken niet,sterker nog due overschrijven de bootloader met de "no ca error" ala gevolg.
Maar gelukkig is daar ook reparatie software voor.
Koop je een chinese clone met sim a8p dan kun je gebruik maken van alle originele images. En dan is het opletten dat je geen aangepaste image voor bv sim 210 gebruikt.

Ben je geen hobbyist dan is de aanschaf van een clone best te overwegen. Koop je die bij detip van freggel1 koop dan bv een sunray gebaseerd op 800 hd se.

Deze voldoet prima en 2 jaar garantie. Als die eenmaal draait heb je er geen omkijken naar.

Maar heb je een aversie tegen clones en wil je het uiterste ga dan bv voor een 800 hd se v2
 
Ben niet zo een hobbyist maar ben wel in voor de vele mogelijkheden die een Linuxdoos hebben. Nu gaat het gerucht dat die Chinese clowns nogal wat lawaai maken en erg warm worden. Omdat ik hier geen ervaring mee heb zou ik toch serieus willen weten wat hier van waar is.
Daarnaast lees ik ook dat er veel mankementen zijn aan dit soort clones.
Wij Hollanders willen immers niet teveel uitgeven maar wel het maximale rendement hebben. Ik heb nu een MaxDigital XP1000 dat heel goed voldoet aan alle eisen en kost weinig.
Graag aanvullende tips.
 
De sunray sr 4 is gebaseerd op een 800 hd se en die wordt absoluut niet warm. Een forse zeer stille ventilator die regelbaar is vanuit de firmware zorgt voor verfrissing.
 
En met de juiste software kan je deze tuner met dezelfde settingslijst programmeren als een Dreambox 800/8000.
Hij draait hier Top en word idd niet warm.
Zorg wel dat je de laatste versie hebt want de eerste versie hebben een tuner welke niet bepaald gevoelig is .

Gr Jaap
 
De xp1000 is zeker een waardevolle aanwinst zeer stabiel met openpli doet echt alles alleen nog niet alle plugins draaien lekker maar deze machine voor zijn prijs zou ik toch niet willen overstappen, neem eens de xtrend 6500 onder de loep wereld apparaat maar een nadeel heeft veel last van lipsync maar verder een geweldig beeld en de interne hd voor een single tuner geweldig..
 
Nog ??n laatste vraag. De box die ik nog wil aanschaffen is voor mijn zoon die gehandicapt is en nog thuis woont.
Hij is gek op films en wil dan ook films zo af en toe kunnen opnemen. En u raad het al, het gaat dan om een ontvanger met harddisk faciliteiten. Rekening houdend met zijn beperkte budget wat is dan voor hem de beste keuze op dat gebied. Het moet dan ook een Linux bak zijn om deze aan die van mij te kunnen koppelen.
 
de Sunray SUN800SE (geschikt voor satelliet) heeft een optionele Hard disk mogelijkheid. dat wil zeggen je kunt er een 2,5" hdd in plaatsen.

Verder zijn er 2 USB aansluitingen waarop een externe USB schijf geplaatst kan worden.

misschien ook eens overwegen om een Multimedia player aan te schaffen en via een pay server je films downloaden
 
Ik denk dat ik voor een Xtrend ET-6500 ga.
Heeft ook heel goede recensies dus is een ree?le optie.
Het plaatsen van een HDD is ook mogelijk, maar kan dat b.v. ook met een SSD schijf????
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan