Dreambox koppelen aan fileserver

terrestrial

Jr. Member
Lid sinds
20 sep 2002
Berichten
90
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
46
Ik ben op zoek naar een methode (plugin) om de dreambox te via netwerk te koppelen aan een bestaande windows fileserver om daar vandaan mp3/video af te spelen.

Naar de interne hdd ftp-en is ook niet alles.
 
Wat zijn de beperkingen voor windoos mbt nfs verbindingen?? Als windoos daar geen moeite mee heeft, zou het een oplossing moeten kunnen zijn.
 
Gezien het feit dat je een linux en een windows bak ook aan elkaar kan koppelen zie ik geen probleem.

Ik moet alleen software/plugin hebben. Ik zal toch niet de eerste zijn die dit bedenkt.
 
Misschien ben je wel de enige die dat denkt. ;) De weg waarover het gaat is tcp/ip. En de tcp/ip stack van windoos komt volledig uit BSD en is dus goed. En die van Linux geeft ook geen reden tot twijfel. Dan zijn we er toch? Het internet staat ook vol met Linux servers. Geen punt om ermee te connecten en fileservers te benaderen vanaf windoos. En andersom het zelfde: M$ servers en linux clients.

Maar mogelijk is je vraag me niet helemaal duidelijk.
 
Kijk ook even bij Sjerom > FAQ > Hoe kan ik mijn harde schijf van mijn PC gebruiken voor het opnemen van films?

Als dit wel/niet is wat je zoekt, laat dat dan even weten.
 
samba wordt door windows en linux (dus dreambox) ondersteund.
 
Originally posted by Kerstkonijn
Kijk ook even bij Sjerom > FAQ > Hoe kan ik mijn harde schijf van mijn PC gebruiken voor het opnemen van films?

Als dit wel/niet is wat je zoekt, laat dat dan even weten.


Nope dat wil ik niet.. Ik bedoel een playout center (HTPC) Ik wil gewoon video/audio welke op m'n fileserver staat (meer dan 400 GB) afspelen via m'n dreambox op m'n tv/stereo dus niet andersom.

Om die reden wil de dreambox koppelen en dus door die files kunnen browsen.. zonder ze eerst naar de interne HDD van de dreambox te copieren.
 
Zet het eerst eens op. Dan kom je er waarschijnlijk achter dat dit het zelfde is.

Films op HD van de Dreambox schrijven op deze manier, betekent dat de Dreambox je schijf in de pc ziet als een eigen schijf. En in plaats van schrijven, kan je er ook van lezen. En dat wil je toch? ;)

Succes, en laat horen als je het gedaan hebt, en het dan echt nog niet werkt. Het is altijd leuk iets bijzonders en nieuws te horen.
 
*zucht*

NFS: Network File Sharing
Samba: ook zoiets (weet de afko niet meer)

Samba wordt door beide besturingssystemen ondersteund.

Filesharing: een file beschikbaar maken om te delen met andere.
andere: een computer anders dan de gene waar je nu mee werkt, users- mensen die anders zijn dan jij ofwel vanuit een ander systeem weken dan jij.

Stelling: middels samba / nfs een extra (virtuele) schijf maken waarvan / op je kan werken welke fysiek niet in jouw werkstation zit.

resumerend: De file / schijf(ven) waarop 400 Gb aan filmpjes op staan "delen" over het netwerk.
In je dreambox komt er dan een hdd / file bij die fysiek niet aanwezig is.

Dit is exact wat jij bedoelt, wat kerstkonijn probeert uit te leggen, wat ik evenzo heb gemeld, wat jij alleen nog niet hebt geprobeert.

Op deze manier kan je je films benaderen op je dreamdoos die op je pc staan! sterker nog: als je heeeeeel goed bent in dergelijke configuraties kan je met de juiste verbindien via kazza / filesharingprogramma's een filmpje downen en meteen kijken.

Suc6!
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan