Dreambox met internet verbinden lukt niet...

D

DigiMustafa

Zoals de titel luidt.

Ik heb momenteel geen internetverbinding op de d500 (aangesloten op televisie). En ja ja, het kabeltje zit erin! :tong: Als ik bijvoorbeeld een firmware-update wil doorvoeren, dan krijg ik een foutmelding (can't resolve hostname). Ik vermoed dat dit te maken heeft met onze Linksys router die het ??n en ander blokkeert richting de dreambox.

Dus hoe zorg ik ervoor dat de dreambox internetverbinding krijgt?

Welke poorten dienen er geopend te worden op de router?

Bij voorbaat dank! :)
 
welke image zit er op.
In de software manager van je image kun je normaal de netwerkverbinding instellen maar ook testen.
Je ziet dan gelijk - als die niet goed is - waar het aan ligt.
Op je router hoef je niks speciaals te doen. Je moet alleen zorgen dat het ip van je dreambox in de range valt van je lokale netwerk. Dus als je router 192.168.1.x is dan moet je dreambox ook in de 192.168.1. range zitten.
Verder moet je op je dreambox als gateway en ook het 1e dns het ip van je router opgeven, dus als voorbeeld: 192.168.1.x.
Subnetmask zal 255.255.255.0 zijn.
 
^ Tis gelukt! Bedankt voor de informatie.

Ik heb de boel nagekeken in lijn met wat je hierboven beschreven hebt. Aanvankelijk klopte ook alles, maar alsnog kreeg ik geen verbinding. Gek genoeg: na een paar keer lopen kloten met de router ?n de d500... (aan/uit zetten, kabeltje erin/eruit) had ik plotseling verbinding.

De software instellingen van zowel de router alsmede de d500 zijn precies hetzelfde gebleven. Beetje bizar allemaal, maar goed, het werkt! Heb ook maar gelijk Pacman op de d500 gegooid :tong:

Nog beginners tips/suggesties? (nu ik internet op de dreambox heb)
 
Fijn dat het is gelukt. Wellicht toch je netwerkkabel niet goed verbonden. Beginners tips e.d. is natuurlijk een open deur. Het is ondoenlijk om daar antwoord op te geven want het is zo veelzijdig. Belangrijkste is dat je een image zoekt die jou bevalt en dan gaat kijken wat er allemaal mogelijk is. Lees de berichten betreffende de dreambox goed door; er is zoveel mogelijk.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan