Dreambox naar computer

gladstone mild

New Member
Lid sinds
22 jan 2013
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
59
Hoi, ik niet handig met computers etc. Ik wil via mijn netwerk de dreambox op mijn computer aansluiten om bv de zenderlijst te zien en of aan te passen. Hij is dus aangesloten op mijn netwerk via een modem. Hoe doe ik dit. Graag in simpele woorden. Tips etc van harte welkom . BVD.
 
als je db in het netwerk hangt heeft ie ook een ip adres dus t volgende in je webbrowser typen :
http:// ip dreambox/

wil je tv kjiken via je pc van je db dan moet je vlc installen op je pc verder kan je progamma's als dcc of total commander gebruiken om in de files van je db te komen .

saat
 
En Dreamboxedit op je comp installeren om de zenderlijsten heen en weer te schuiven en te bewerken.
 
Ehud, hoe kom ik achter mijn ipadres van mijn db. http:// ip dreambox/ en wat komt er na de slash?
 
in dreambox menu daarna netwerk daar kun je zien welk ip adrres je hebt.
 
dan kun je dreamboxedit downloaden.
bij instellingen van dreamedit vul je het ip adres in met user name "root" en wachtwoord
"dreambox"in .
bij service en bouquets bestanden klik je op "enigma2 instellingen.
opslaan en je kunt uit de dreambox je lijst importeren en bewerken.
 
bij "http://www.i-have-a-dreambox.com/" kun je,je aanmelden en dreambox edit downloaden.
Hoop dat de link er mag staan.
anders krijg ik ze van freggel1 om de oren............lol
 
staat twee berichten terug vermeld
 
Ik ga aan de slag. Ben weer wijzer geworden. Alvast bedankt. Tips welkom.
 
vragende mensen zijn meestal te helpen.
SUCCES
 
Nou, ik heb een dreamboxedit gedownload etc ipadres ingevuld root en dreambox zoals het hoort maar er gebeurd nix. Ook heb ik op save gedrukt. De zenderlijst van mijn dreambox kwam niet tevoorschijn . Blijkbaar doe ik iets niet goed....maar wat? Heeft hier iemand sjoege van om mij verder te helpen. BVD.
 
de nieuwse versie is dreamboxedit 5.2.0.0
en werkt uitstekend
 
met alle respect maar deze is toch al een tijdje uit .
Maar werkt inderdaad uitstekend.
 
@gladstone-mild je moet hem wel opslaan als enigma2 instellingen.
Daar jouw ontvanger daar op werkt.
Anders laadt hij niets in dreamedit.
dus op de eerste regel van bestandspaden op de dreambox staat er dan " /ect/enigma2/ "
 
Potvr.... Het lukt niet. Db beneden staat aan. Comp.staat aan. Edit gedown.en staat ook aan. De edit leest wel mijn ip adres van db. Ik heb alles ingevuld wat moet en dan Save. Wachten wachten en nog eens wachten en er gebeurt niets. Het ip adres van mijn db vul ik in de edit. Wat gaat er fout en wat vergeet ik misschien! Is devedit nog wel goed. Ik geen Ned. Versie.
 
je zult eerst alles moeten invullen in de optie.
Dat is dat wielletje wat er staat of te wel de instellingen.
Daarna ENIGMA2 instellingen zetten dan saven.
Daarna kun je je lijst binnenhalen
 
Nou, stukje bij stukje kom ik eruit.Hij heeft mijn dreambox gevonden en nu krijg ik in het Engels.....Select a local directory before you can transfer the files from the db to your pc, Wat bedoelen ze hiermee? Alvast bedankt
 
je maakt op je pc een directory oftewel een filenaam aan bv "dreambox" daar schrijft dreamboxedit dan jouw lijst naar toe.
je kunt dan opgeven ,als je alles wilt opslaan waar je dit wilt doen in jouw geval dan "dreambox"
en als je versie 5.2.0.0 pakt kun je de taal ,ned, ook aanzetten.
Misschien iets makkelijker.
Succes
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan