Dreambox op pc: kan geen engels selecteren?

D

dreamyas

Ik kijk dreambox via internet, maar daar kan ik geen engelse 'vertaling' (van bijvoorbeld spaanse zenders) selecteren. Is hier een oplossing voor?

Hoi dreamyas, welkom op het Satellite FUN Board !

Ik weet niet wat je precies bedoelt met kijken naar de dreambox via internet, maar als je iets anders bedoelt dan dat je kijkt via streaming van een dreambox die ergens anders staat, willen we dat ook helemaal niet weten.

Ik vermoed dat je het programma wil kunnen zien in de originele taal waarin de betreffende film is opgenomen en niet de (in dit geval Spaanse) nasynchronisatie.

Die mogelijkheid is lang niet altijd aanwezig.

Wanneer je bijvoorbeeld een film wil zien op een Duits kanaal, is het heel goed mogelijk dat deze alleen met de Duitse taal word uitgezonden en niet in de originele taal.

Het ligt vaak aan de software in je ontvanger hoe je hier achter komt, bijvoorbeeld in mijn DM7000 met PLi erop, moet ik de "audio" toets drukken op de afstandbediening.

Ik heb ook wel eens gezien dat dat via de gele toets moest.

Maar als er niet meerdere talen uitgezonden worden, kun je dus ook geen andere taal kiezen.

:shocked: hi :) ik ben een leek wat dreambox betreft :biggrin: wat ik dus bedoel is dat we een dreambox hebben en we hebben een applicatie gedownload waarmee we ook onze dreambox op een pc kunnen bekijken... Leken-uitleg dus hehehe

Nou, als we dreambox via de televisie aanzetten, en we kijken naar een spaanse zender die, ik zeg maar, de film Gladiator uitzendt, dan kunnen we via de audiotoets op dos/english selecteren en dan horen we de originele taal dus het engels. Maar wil ik dit via DCC/WEB-IF op mijn pc doen, dan lukt het niet. Op de pc kan ik wel audio aanklikken en zie ik wel de optie voor engels, maar dit werkt dan gewoonweg niet...

Oooh... op die manier.:)

Je krijgt dus via de Web-Interface, dan heb je vermoedelijk VLC Player gedownload als je schrijft dat je een applicatie gedownload hebt.

Heb je al geprobeerd met je muis op het beeld te gaan staan en dan rechter muisknop? Bij mij opent VLC player namelijk apart, dan kan ik rechter muisknop klikken op het beeld en dan audiospoor selecteren en daarna het gewenste audiospoor kiezen.

Als je een andere applicatie gedownload hebt om dit te doen zul je toch even moeten kijken voor ons welke dat is, dan kunnen we je beter helpen anders moeten we er naar gaan raden en da's moeilijk.;)

:shocked: ga ik meteen doen :) even de muis optie proberen!

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 21:19 uur ----------

rechtermuisknop werkt dus niet.

Hoe weet je wat voor programma je hebt? Zegt Enigma Web Interface wat of is dat een algemene naam voor zo'n applicatie?

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan