Dreambox ... Pc

P

pepeb70

Kan iemand mij vertelen waar ik wat in moet vullen bij het progamma vlc-0.8.5 om via mijn pc naar mijn dreambox te kijken
Mijn pc zit via een netwerkrouter aan mijn netwerk net als de dreambox

Bvd Pepe

als vlc op je pc geinstaleerd staat browse je met internet explorer naar je dreambox ( in de adres balk http://ipvanjedreambox )
inlog is waarschijnlijk root
wachtwoord waarschijnlijk dreambox ( als je dit niet veranderd hebt )
dan zie je in de webinterface links boven het menu web-x-tv staan als je daarop klikt opent de tv stream naar je pc

suc6

Oke ...dat wist ik ook maar daar is mijn streaming niet optimaal ..(hakent beeld tot stilstaand beeld

skilder zei:
als vlc op je pc geinstaleerd staat browse je met internet explorer naar je dreambox ( in de adres balk http://ipvanjedreambox )
inlog is waarschijnlijk root
wachtwoord waarschijnlijk dreambox ( als je dit niet veranderd hebt )
dan zie je in de webinterface links boven het menu web-x-tv staan als je daarop klikt opent de tv stream naar je pc

suc6

met
VLC_Stream werkt het perfect

Ik krijg steeds een foutmelding (dit is niet het goede wachtwoord), terwijl het via ftp gewoon het wachtwoord is.

;)
Nr.10

@Nummer10: Heb je toevallig een 702x met Gemini? Zoja, als je pas een image daarin geladen hebt dan heeft die geen wachtwoord.
Probeer het eens zonder wachtwoord, dus wel usernaam root maar geen wachtwoord. Laatst gaf dat bij mij ook met het een of ander een klein probleempje.
Daarom maak ik nu standaard via telnet telkens het wachtwoord aan.
Telnetten naar de dream, usernaam root, als je dan al de command prompt krijgt staat er dus geen wachtwoord in.
Je typt dan:
passwd <enter>
Dan vraagt ie voor het nieuwe wachtwoord en vul je dreambox in, dat moet je nadien nog eens bevestigen en dan ben je klaar.
Goede kans dat het dan wel werkt.

Hmmz.. ben even gaan testen en heb hetzelfde probleem.
Met WebXTV (links van EPG) krijg ik beeld.
Met de VLC knop rechts gaat mediaplayer opstarten maar blijft het beeld zwart. Moet dan wel van tevoren usernaam en wachtwoord nog eens ingeven, maar kom dan wel verder.

Als ik met de VLC Player een verbinding wil maken, blijft deze mauwen over usernaam en wachtwoord, ik geef het goede in, root en dreambox en VLC Player blijft vinden dat het onjuist is.
Dus ergens klopt er iets niet helemaal.

wij gebruiken als image PLi (Flubber) op de DB7000S en VLC Media Player (v0.8.5) en hebben geen problemen. VLC start automatisch als we op WEB-XTV klikken in Internet Explorer en hebben geen stilstaand of hakkend beeld.

Mogelijk een combinatie van image en vlc dat de oorzaak van je probleem is...?

Tja geen idee, met WEB-x-TV start het beeld in de browser op, dat is ook vloeiend, maar met de VLCplayer krijg ik geen connectie zoals aangegeven.

Start ik met het VLC knopje (rechterkant) dan start windows media player op in plaats van VLC player en daarin blijft het donker.

bij mij exakt hetzelfde blacktiger, maar met WEB-x-TV net als bij jou ook perfect. zelf het schakelen naar andere zenders gaat goed wat met dreamtv nog al eens voor een hanger zorgde bij mij.

gr blokker

Draai eens een portscanner, waarschijnlijk gebruikt dat proggie een poort welke voor retour signaal bij diverse routers dicht staat?

Greeetzzz Grizmo

Niet bij mij, draait hier op het lokale netwerk en het lokale netwerk mag alles onderling. Dus daar ligt het probleem niet.
En op mijn windows pc heb ik geen firewall draaien.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan