Dreambox prijzen

B

BiG_G

Heren,

Ik ben wegens alleen nog maar satelliet, aan het kijken naar een tweede Dreambox.
Nu ik zo weer een beetje om me heen aan het kijken ben, merk ik dat de prijzen erg verschillend zijn.
De goedkoopste ben ik tegengekomen hier in nederland: 350 eur. De goedkoopste in Duitsland: 294 eur. 3 % BTW verschil (NL19%, DE 16%) Zal niet zoveel verschil uitmaken:
301 eur....

Mijn kennis over de NL belastingen en DE belastingen is niet bijster laag. Netzomin als het begrip "geldverdienen".
Maar waarom moet er een wezenlijk verschil van 100 Euro (220 GULDEN!) in zitten?
Het spijt me zeer voor de NL handelaren, maar ik zal wel degelijk denken aan het kopen van de 7000 In Duitsland.

Ik vraag U ook zo af... De 5600 Zou dat een leuke zijn voor op de slaapkamer? ik ben nl nog niet overtuigd van de wezenlijke verschillen. Voor de 5600 zijn immers ook images te krijgen...

Je rekent de euro 2x, da's verkeerd.

Er zit geen verschil in van 100 euro maar van 55 euro. Je zegt namelijk zelf dat hij in Duitsland 294 kost en hier 350. Overigens is hij in NL ook al goedkoper waargenomen hoor, daar gaat het niet om.

Maar als je dit berekent is het 55 euro verschil, da's pak hem beet 110 gulden en da's vrij normaal als je bedenkt dat de b.t.w. hier 3% hoger is, en dat het kastje ook nog ingevoerd moet worden naar Nederland, d.w.z. de importeur wil er ook wat aan verdienen dus is de prijs bij de handelaar hoger.

Dat is met heel veel computermatiaal ook zo. Er zijn zelfs tijden geweest dat er 80 gulden prijsverschil zat betreffende een dimm van 64 mb!!! tussen NL en Duitsland. En dan spreek je pas echt over asociale verschillen want dan zit je op een erg laag bedrag.
Dus aan de 2,5% (toen nog) b.t.w. kan het dan niet liggen.

Waar je je dream wilt kopen moet je zelf weten, nadeel van in het buitenland kopen is dat je daar dan vaak ook naar terug moet als er iets mee is (garantie) maar dat mag de pret niet drukken.
Dit soort prijsverschillen is met audio/video/satelliet en computerapparatuur (en veel andere elektronica ook) altijd al geweest tussen Duitsland en NL.

Tja...
En het verschil tussen de 5620 en de 7000 dan?
waarom is dat dan weer zo klein.
Ik zat even te kijken naar een 5620, maar voor 40 eur. verschil ga ik niet beknibbelen op een "minder featured" apparaat.
Als ik hem dan in het germaanse land haal, en vervolgens bij de duitse belasting die 5 tijntjes terug haal....

;)

een dreambox 5620 kost in duitsland 175 euro.
daar ben ik hem voor tegen gekomen.
en in duitsland krijg je 2 jaar garantie en in nerdeland maar 1 jaar op het zelfde apparaat.
de dreambox 7000 is de gekoopste wat ik gevonden heb 299 euro.

Het maakt mij niet uit hoor, ik zou hem ook in Duitsland halen, maar wilde alleen aangeven dat het verschil geen 220 gulden is.

Nee, met die honderd euro verschil bedoel ik dat de meeste hem voor rond de 400 eur. aan bieden, Cardwriter (de banner geeft aan goedkoper te zijn: 360, en ik heb um dus voor 349 gezien in groningen.
Terwijl germanie, vlakbij Groningen, hem voor nog eens 55 eur goedkoper aanbied...
Simpel, voor 66 eur rijd ik wel ff op en neer naar Germanie

G

Log eens in bij Trendsat. Wel effe account aanmaken.
Ik heb juist bestelling geplaatst. Die prijs is volgens mij niet te kloppen !

bij wie kan ik hem dan kopen nieuw voor 295 Euro???
dat heb ik nog niet gezien.

mag hier geen reclame maken en geen links zetten...... stuur maar pm

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan