dreambox start niet meer door

E

ericr

hoi mijn dreambox start niet meer door en ik kan ook geen flash erase meer doen nu een keer of 200 geprobeert als ik de 3 knoppen in druk en dan de erase knop dan start ie hem op tot de pinwing maar verder gaat het dus niet meer wie weet raad ??
 
@ericr
Heb je er een harddisk in zitten? zo ja haal deze dan even los was bij mij laatst de oplossing.
 
probeer het volgende eens

1. ALS JE DREAMBOX NA HET UPLOADEN VAN EEN FIRMWARE NIET MEER OPSTART

Tijdens het flashen van een image ( firmware ) kan er soms iets misgaan waardoor je Dreambox niet meer opstart en meestal blijft hangen in het Dream Multimedia schermpje op je LCD scherm.... geen paniek volg de volgende procedure en vaak werkt hij dan weer.

a) allereerst moet je de erase.img

http://www.satsupport.com/dreambox/firmwares/erase.zip

downloaden, dit is een lege firmware die je dreambox weer geheel leegmaakt

b) volg de DreamUp procedure die hier boven beschreven staat alleen kun je meestal je box niet uitzetten met de aan en uit knop, daarom is de beste oplossing om de stekker uit het stop contact te halen en op het moment dat DreamUp zegt dat je de box aan moet zetten steek dan de stekker in het stopcontact en hij begint contact te maken.

c) als het contact is gemaakt druk dan eerst op "erase" en daarna (indien klaar) op "flash" om de erase.img naar de Dreamboz te zenden.

d) als je deze 2 procedures hebt doorlopen flash dan je gewenste image erin met DreamUp, maar nu weer volgens de normale bovenbeschreven procedure.

(bron satsupport )

daar staat alles goed uitgelegd

gr skilder
 
bedankt weer het werkt weer als een zonnetje
de hd der uit werkte niet dus toen skilder zijn raad op gevolgt en het pruteld weer
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan