Dreambox Telnet Command not found

markrutte10

Jr. Member
Lid sinds
21 jun 2021
Berichten
58
Waarderingsscore
7
Punten
8
Locatie
nederland
Hallo,
Ik heb problemen om een plugin of bestand van pc naar de dreambox te verzenden
Ik gebruik hiervoor DDC
In DCC staat alles goed alles groen
Als ik nu een bestand naar de dreambox verzend Krijg ik de melding: command not found
En in de dreambox is in de temp niets te vinden.
Ik heb bij Windows onderdelen in of uitschakelen Telnet aangezet0
Daarna heb ik in de opdracht prompt deze regel toegevoegd
dism /online /Enable-Feature /FeatureName:TelnetClient0
Daarna gaf hij succes aan.
Je zou verwachten dat alles nu goed is, maar nog steeds hetzelfde probleem
Kan iemand mij daarbij helpen?
bedankt alvast
 
Daarna heb ik in de opdracht prompt deze regel toegevoegd
dism /online /Enable-Feature /FeatureName:TelnetClient0
Misschien heb je hem daarmee weer uitgeschakeld.
Normaliter hoef je alleen bij Windows onderdelen Telnet aan te vinken en dan OK te klikken en is dat commando niet nodig.

Een bestand naar de Dreambox verzenden gaat normaliter niet via telnet maar via FTP.
Open eens een command prompt en type daar eens in telnet.
Krijg je dan een prompt of een foutmelding? Als je een prompt krijgt met Microsoft Telnet, kun je er gewoon uit door quit te typen en dan enter te drukken. Of je sluit gewoon de command prompt af.

Als dit werkt, probeer dan hetzelfde met ftp. Krijg je dan een foutmelding of ook een prompt?

Als dit werkt, probeer dan eens dit commando:
ftp 192.168.0.10
vervang hierbij 192.168.0.10 door het ip adres van jouw Dreambox. Krijg je dan verbinding?

Op deze manier kunnen we even zoeken waar het probleem kan zitten.
Dan hebben we nog de volgende gegevens nodig.
1.) Welke windows en welke versie
2.) Welke versie van DCC?
3.) Welke Dreambox en welke firmware (image) draait daar op?
 
In Linux is het niet /temp maar /tmp
De Dreambox kent zelf geen telnet server. Telnet doe je van PC naar de box, niet andersom. Voor Windows is er het programma PuTTY. Gratis te downloaden en te gebruiken. Bij de meeste Dreambox images is een Samba client aanwezig. Zo kun je direct van PC naar Dreambox en vice versa middels het Windows thuisnetwerk… Enig nadeel is dat je de Linux rechten niet meeneemt. Met DCC kun je dan weer de rechten (attributen) instellen..
 
De Dreambox kent zelf geen telnet server.
Jawel, anders kon je niet met telnet verbinden vanaf de PC met je Dreambox.
Sterker nog, je kunt ook telnetten vanaf je Dream naar je PC want de Dreambox heeft ook een telnet client. Maar normaliter telnet je inderdaad niet vanaf de Dreambox. Maar het gaat hier om een DCC probleem.
Dat moet ook op te lossen kunnen zijn lijkt me, alhoewel Samba ook makkelijk is, maar ik gebruik zelf ook altijd liever FTP.
 
Ik zou anders die DCC 2.96 eens uninstalleren. De laatste officiële versie die is uitgekomen van BernyR is versie 2.40 uit 2019 en die werkt nog prima.
Die 2.96 wordt ook via een vage site verspreid dus je weet nooit wat er nog op de achtergrond in of bij zit.

De originele maker is hier te vinden:
 
Ik doe dat soort dingen altijd met total commander.
M.v.g Blokker1
 
De DM920 heeft alleen een telnet client (althans op mijn DreamOS 2.5 images).. Ik kan geen telnet invoeren….
 
Blokker, ik werk ook met total commander
Ik je beschrijven hoe dat werkt op commander
 
Bij Putty heb ik ingelogd met username root
En wil password invullen, maar dan doet putty niets meer
Ik kom zo niet verder.
 
De DM920 heeft alleen een telnet client
Oke dan kun je dus niet naar de DM920 telnetten, alleen vanaf de DM920 ergens anders naar toe, alhoewel dat weinig zin heeft.
Maar de DM920 heeft dus wel een ssh server zo te lezen.

Ik gebruik normaliter overigens ook ofwel Total Commander ofwel FlashFXP (m'n FTP client) mo bestanden over te jassen naar Dreambox of soortgelijke.

Ik kom zo niet verder.
Dat kan. Je kunt eens proberen als passwoord dreambox in te typen of gewoon enter.
Maar ik weet niet of putty een leeg wachtwoord accepteert, nooit getest. Je kunt ook WinSCP gebruiken, maar eigenlijk is dat hetzelfde als de FTP functie van Total Commander.

Kijk echter nog eens naar post #2, daar stelde ik een aantal vragen en gaf dingen aan om te proberen, dan kunnen we misschien zien waarom het niet lukt. Maar als je toch met Total Commander overweg kunt, waarom doe je het daar dan niet mee?
 
Bij de standaard DreamBox software is dat user: root en password gewoon leeg (gewoon Enter)
 
@mimisiku
mijn vu had dreambox als wachtwoord meende dat ooit eens ergens opgezocht te hebben
weet al weer waar.... lol

 
OK BlackTiger,
Dat bedoel ik juist Na root te hebben ingevoerd kijg ik het password
Als ik iets wil intypen gebeurt er niets
Druk ik alleen op enter krijg ik een herhaling van het vorige.
Als ik nu DCC
 
Foutmelding DCC
Toegang geweigerd van adres77239CEB in modul ntdll.dll lezen van adres 1007F698
Als ik als administrator uitvoer start de DCC wel op
 
Als ik iets wil intypen gebeurt er niets
Dat klopt, putty laat dat niet zien, gewoon dreambox intypen en dan op enter drukken.

Wat @mimisiku zegt dat klopt. Standaard hebben tegenwoordig de images geen wachtwoord meer. Dat zou je wel evt. kunnen maken.
Telnet vraagt niet om een wachtwoord als er geen is, vandaar dat ik liever gewoon het telnet commando van de command prompt gebruik. Moet jouw Dream natuurlijk wel telnet aan kunnen anders moet het via SSH.

V.w.b. DCC, als hij wel werkt als je hem als administrator uitvoert, dan doe je dat toch?
 
Ik weet echt niet waar dat aan ligt.
Als ik filezilla gebruik kan ik nu het bestand uploaden naar de box.
Nu ik zie de file staat, maar als ik de file wil installeren dan installeer hij helemaal niets.
Begrijp je het nog
 
Nee want ik zie niet wat er gebeurt. Wat voor soort bestand is het? Een .ipk bestand?
 
De DCC zoals beschreven geeft op tenet en ftp groen.
Maar bij de pakket installatie geeft hij dus tenet command not sent
 
Ja maar hoe precies doe je dan die pakket installatie via telnet? Geef eens de naam van het pakket en het commando wat je geeft.
Of probeer eens zoals ik schreef telnet te doen via de command prompt en geef aan wat er dan gebeurt.
Als je geen antwoord geeft op de vragen die gesteld worden is het moeilijk helpen.

Ik wacht nog altijd op de testen die ik je vroeg uit te voeren in mijn reactie in bericht #2. Aan de hand daarvan is veel te concluderen namelijk.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan