dreambox, van net uit de doos tot beeld

@BT,
Hee, dat werkt inderdaad ook ! Nog nooit aan gedacht. Ik dacht altijd dat dit echt de dns van je provider moest zijn. Met n'n oude router werkte dit niet, met het knakending welke ik nu gebruik wel. Helemaal top.

groeten,
Peter.

Klopt Peter.
Maar dat is omdat in het begin vaak aangegeven is dat je daar de DNS van de provider moest ingeven.

Aangezien er maar weinig mensen met echt verstand van netwerken zijn die precies weten hoe het 't beste kan, is men dit zo als basis gaan rondvertellen.

Een router.... het woord zegt het eigenlijk al... doet aan routing, verdeelt dus alles van en naar je aangesloten apparaten.

Wat nu ook handig is.... als nu eens je provider besluit van DNS te veranderen, hoef je aan je dream niets te wijzigen en aangezien je router automatisch via DHCP (bij de meeste providers) zijn gegevens opnieuw krijgt, blijft het dus allemaal netjes werken.

Daarnaast is het voordeel dat als je het in de router bij houdt (met vast ip adres) je dan maar op 1 plaats hoeft te configgen en niet bij al je aangesloten apparaten.:)

Als ik binnenkort eens tijd heb, zal ik in het PC forum eens proberen een eenvoudig stuk te schrijven over de basisprincipes van netwerken.
Dan kunnen Kerstkonijn, MainsonPrettyboy en waarschijnlijk ook Antraxx eens meesnuffelen en mijn eventuele fouten verbeteren, daarna kan het dan in een doc voor iedereen ter download gezet worden, dat zal voor vele pc hobbyisten een hoop verduidelijken.
Maar moet ff tijd ervoor hebben.:)

:)

Het netwerk gedeelte had ik direct werkende hoor ... de IP die ik nog zoek is een IP voor een CS :)

De rest via PM ...

CU
Red

Nee dat snap ik wel.:)
Mijn reply/voorstel omtrent dat netwerkgebeuren was eerder een algehele opmerking, misschien dat mensen die er geen verstand van hebben en het toch een beetje willen leren het wel leuk vinden.

Zal er t.z.t. eens ergens een polletje over houden ofzo.:)

Een ip adres zoals jij bedoelt weet ik momenteel niet.

Geen IP's e.d. vermelden voor cs ook niet er om vragen om ze via PM te sturen

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan