Dreambox vs Ziggo

T

Tokeh

Ik ben in het bezit van een DM 800HD, ontvang natuurlijk mijn zenders via de schotel. De kwaliteit van de zenders was ik eigenlijk helemaal tevreden mee. Ik heb voor mijn moeder een nieuwe lcd/tc gekocht. Philips 81 cm, 100Hz, Full Hd, reactie 5 ms. We hebben daarvoor een CI+ module gekocht en de zenders komen van Ziggo. Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat haar beeld 2 x zo zuiver is als van mijn tv. Is het dan toch, voor het zuivere beeld, dat je beter via ziggo kunt kijken dan met een dm 800 HD?

Ik heb alle instellingen van mijn DM 800 HD nagelopen en krijg mijn beeld echt niet zo mooi, is her een reden voor????

Mijn tv: Philips 42pfl9732/d10 :whatever:

Eerlijk gezegd ben ik hier ook wel benieuwd naar. Misschien dat onze technische man Mas3 of een van de gebruikers met kennis op dit gebied hier meer uitleg over kan geven.

Want ik krijg met de DM800 eenzelfde zuiver beeld als op de Ziggo digitale ontvanger, maar dan alleen op de HD kanalen en niet op de gewone kanalen.

Bij Ziggo heb ik dat op de gewone kanalen ook zo zuiver, althans zo ziet het er uit.

Ik heb dus zelf het vermoeden dat het signaal in de Ziggo ontvanger hardwarematig "opgewaardeerd" wordt naar een beter signaal en het daardoor allemaal beter uit ziet, maar dat is slechts een vermoeden, zekerheid heb ik niet. Vandaar dat mijn nieuwsgierigheid nu ook gewekt is. Goede vraag!

Nou ik ben zelf een beetje gaan rondsnuffelen, het volgende:

Het schijnt dat Ziggo uitzend met 1080P kwaliteit.

Het signaal dat wij ontvangen via de schotel schijnt tot 1080i te gaan.

Hierin moet dus het kwaliteits verschil zitten, als ik het goed heb gelezen........

Graag commentaar AUB. :zwaai:

Het schijnt dat Ziggo uitzend met 1080P kwaliteit.
Waar heb je dat vandaan er wordt nergens in Europa in 1080p uitgezonden dat is alleen Blue Ray DVD.

Ook geen enkele Ziggo ontvanger kan 1080p aan.

Wel zenden ze met een iets hogere bitrage uit maar beeld van CDS HD is ook prima.:cool:

We praten hier ook niet over een DECODER van Ziggo. Maar over een CI+module en een DM800HD.

Maar volgens mij heb je de vraag niet begrepen van wat ik gevraagd heb.

Zie 1e topic

Laatst bewerkt:
Jawel heb de vraag prima begrepen maar nogmaals,

Er wordt nergens in Europa 1080p uitgezonden

Het uitgezonden signaal komt dus niet alleen bij je moeder terecht maar ook bij iedereen die een ontvanger van Ziggo heeft en die kunnen geen 1080p slikken.

Misschien als je je DM800 bij je moeder aan de TV hangt dat je ook prima beeld hebt en ja de ci module direkt in de TV heb je natuurlijk geen aansluitkabel kabel nodig dat scheelt ook weer.

En ik geloof best dat die 100Hz van Philips een prima beeld geeft.

Nou, dus in menselijke woorden:

Indien je een CI+module gebruikt, kan het zijn dat je beeld beter is omdat je GEEN kabels meer gebruikt.

En ja heb de DM800HD bij mijn moeder aangesloten gehad, het beeld is hetzelfde als bij mij.

Sorry dat jij het persoonlijk opvat, sorry zo maak ik het op uit jouw antwoorde.

Zal wel niks meer vragen, ik vraag dit ook voor meer mensen en niet alleen voor mij.

Zie maar wat de reactie van Black Tiger was, vond het ook een goeie vraag.

Ik heb dus de vraag al zelf beantwoord.....

Maar, nu weet ik dus nog niet of ik met DM800Hd hetzelfde goeie beeld kan krijgen, dat was de vraag...........

Dan zal ik proberen uit te leggen waarom er geen uitzendingen in 1080P zijn.

De P staat voor Progressive scan.

De I staat voor Interlaced.

Ook HD beelden bestaan uit beeldlijnen.

Bij progressive scan word het gehele beeld ververst bij elke verversing.

Bij interlaced scan, word telkens gewisseld tussen verversen van de even en de oneven helft van de beeldlijnen.

Verder is dat tempo in 50 Hertz (dus 50 x per seconde) of een veelvoud (50Hz, 100Hz, 200Hz...) daarvan.

Wanneer dat verversen via interlacing gebeurt, dan is dat altijd zichtbaar.

De reden dat een provider ervoor kiest om niet in progressive scan uit te zenden is diegene waarvoor elke commerciële partij gevoelig is: Geld.

Ook tv uitzendingen worden afgerekend per bandbreedte, net als internet verbindingen.

Wanneer je het bovenstaande verschil tussen P en I begrijpt en dat naast de commerciële overwegingen legt, weet je ook dat een provider minstens 2 keer zoveel moet betalen voor P uitzendingen als voor het alternatief.

Uiteraard gaat dat nog verder dan dat het bedrag per zender groter zou worden.

De uitzend capaciteit word ook op z'n gunstig gehalveerd.

Dat betekent dan weer dat anderen niet aan bod zouden komen.

In het commerciële mechanisme is dat een schaarste, en dat betekent uiteindelijk weer dat de prijs per eenheid omhoog gaat.

Met andere woorden: uitzenden van P content is onbetaalbaar, voor de hele keten.

Die keten bestaat uit de zender waar je naar zit te kijken (Ned1/2/3, RTL, SBS), de club die het als pakket aanbiedt, in ons geval CDS, en de club die de satelliet verbinding tot stand brengt, SES/Astra.

De zinsnede "Het schijnt dat..." betekent zoveel als "ik heb van horen zeggen" en is dus nogal nietszeggend.

Ongetwijfeld kun je met de tv zien in welke stand het signaal binnenkomt.

Ik vraag me namelijk af of alle Ziggo HD uitzendingen inderdaad in P worden uitgezonden, zie bovenstaande toelichting.

Wat ook heel vaak gebeurt is dat de bron van het signaal niet in de kwaliteit is die de tv wel zou kunnen weergeven.

De bron is dan dus het programma waarnaar je zit te kijken.

Als laatste is het zo dat de DM modellen niet bepaald bekend staan om de meest verfijnde technieken voor beeldopbouw.

Er zijn dus heel veel meer factoren die ervoor kunnen zorgen dat jouw HD ervaring thuis heel anders is als wanneer je bij iemand anders zit te kijken.

Het is net even te kort door de bocht om dan aan te nemen dat je alleen met die ene provider een haarscherp beeld zult krijgen.

Heb je met je ontvanger overigens ook eens naar een ander programma dan een NL programma gekeken ?

Er zijn ook een aantal HD demo programma's die de mensen lekker moeten maken voor HDTV.

Aangezien daar veelvuldig herhaald word, zijn zulke programma's goed geschikt als referentiepunt.

Kun je mooi in verschillende installaties naar jouw beste ervaring zoeken.

Overigens is het verstandig om ook eens kritisch naar je HDMI kabel te kijken.

En in geval van een DM doos naar de DVI naar HDMI adapter die nodig is.

Als je met een kritische blik naar het beeld kijkt, moet je alle delen in de installatie onder de loep nemen en niet meteen aannemen dat het aan het uitgezonden materiaal ligt.

Tot slot nog even een kleine modbreak:

Er is in deze thread een wat vijandige sfeer ontstaan omdat er iemand begon te schreeuwen.

We hebben hier het Satellite FUN Board, en we houden het graag gezellig.

Bij deze dus het dringende verzoek het ook gezellig te houden.

Zo, en nu weer on topic graag.

Hoi Mas3,

bedankt voor je reactie, hier kan ik wat mee.

1e. Idd, had het gevoel dat er iemand begon te schreeuwen.

De vraag wat ik had, was ook bedoeld voor andere gebruikers, die in het bezit zijn een DM.

Even terug te gaan op wat jij toelichte.

Het ging mij niet zozeer om de HD kanalen, die zijn bij en mijn moeder echt SUPER!!!!!

Maar het ging mij om het verschil van de "gewone" kanalen.

Zij gebruikt dus die CI+ Module en ik mijn DM 800HD.

Maar als je haar beeld met van mij vergelijkt, zie je toch ECHT een groot verschil.

Ik heb het idee dat bij Ziggo het signaal dus van betere kwaliteit is tov een schotel.(weet niet of dat dit waar is)

Nu schijnt het dat bij een DM er een mogelijkheid is om de "video instellingen" het een en ander fijner in te stellen is. Hier is ruime keuze aan mogelijkheden, maar welke instellingen moet je gebruiken.

De orginele kabel van de DM, van DVI naar HDMI, zal die, kwalitatief gezien, wel voldoende zijn? Of moet daar een PRO kabel voor gebruikt moeten worden om een zuiverder beeld bij de gewone zenders te krijgen.

Ik weet niet of iemand dat al geprobeerd heeft!

Ik wil zelf het max zuivere beeld uit mijn tv halen, willen we toch allemaal??

Gr. Tokeh :jajaja:

Ik heb dus zelf het vermoeden dat het signaal in de Ziggo ontvanger hardwarematig "opgewaardeerd" wordt naar een beter signaal en het daardoor allemaal beter uit ziet' date=' maar dat is slechts een vermoeden, zekerheid heb ik niet.[/quote']
Is jouw tv echt een 42pfl9732/d10, of is het een 42pfl9732d/10 ?

Die laatste is op de site van flips te vinden als een recent model tv.

Het effect wat je ziet kan de perfect pixel engine zijn.

Maar het is met niet helemaal duidelijk of je moeder die flips heeft of jij.

Wat BT hierboven roept, is ook mogelijk.

Want tegenwoordig worden tv beelden live (dus tijdens het bekijken) door een computertje bewerkt zodat standaard resolutie beelden meer in de buurt komen van HD beelden.

Het is dus heel goed mogelijk dat het dat is wat je ziet.

Oplossing daarvoor is er ook:

Sluit je DM doos maar eens via een SCART plug (analoog) aan.

Heb je dan weer beter beeld, weet je wat er aan de hand is.

De tv laat in dat geval digitale signalen ongemoeid, maar zal analoge signalen proberen op te poetsen, wat heel vaak nog aardig wil lukken.

Deze functie staat bekend als Upscalen.

Overigens wil ik wel graag er op wijzen dat je dit upscalen wellicht ervaart als een verbetering van het signaal, maar wat er in werkelijkheid gebeurt is juist een verminking.

Het beeld word namelijk opgeblazen tot ongeveer 4 x het originele formaat.

Maar wanneer je dan elk beeldpuntje gewoon kopieert, worden het beeldblokjes.

Daarom word er een tussenwaarde berekend , welke afhankelijk is van de beeldpuntjes die om het af te beelden extra beeldpuntje zit.

Voor het oog ziet het er dan een stuk natuurlijker uit.

Maar het beeld is dan dus berekend (of beter: gegokt wat het zou kunnen zijn) en anders dan het origineel.

Das dus iets heel anders als HD beelden, maar natuurlijk kun je uit SD beelden geen HD beeld destilleren.

Het is vergelijkbaar met het decoderen van een MP3 bestand en dat dan opslaan als een WAV bestand:

Er is informatie verdwenen tijdens het omzetten vna WAV naar MP3.

Informatie die je volgens onderzoeken toch niet kunt horen (horen en ervaren is niet per se gelijk).

Die informatie komt ook niet terug als je er vervolgens weer een WAV van maakt.

Natuurlijk gaat het uiteindelijk om jouw ervaring van het beeld.

En reken maar dat de berekening die gedaan word, ook afhankelijk is van hoe mensen beelden verwerken.

Ik heb zelf helemaal geen Philips maar een Samsung Full HD. Is erg mooi want ik kan bijv. mijn Xbox in 1080i zetten. Pracht beeld.

Voor mij is de uitleg wat te technisch. Laatst kreeg ik te horen dat ik mijn DM800HD niet in 1080i hoefde te zetten maar dat dit best in 720p kon, aangezien er toch geen hond in 1080i/p aan het uitzenden is.

Dit kreeg ik als informatie:

Bij interlaced (i) word per beeldwissel steeds het halve aantal beeldlijnenvervangen, dus eigenlijk 540P.

720P word direct gestraald dus een beeldlijn dus eigenlijk 1440i met halve

beeldlijnen.

Een van de weinige zenders belgie een die zend zo hoog mogelijk uit 720P en

een paar duitsers, 1080p zal nog wel een jaar of 10 duren ivm de kosten

veel te hoog zijn.
Mij dus te technisch. Maar ik kan op mijn Ziggo ontvanger op zetten welke zender ik ook wens, op alle zenders is het beeld beter dan op mijn DM800. En dat is ook waar Tokeh het over heeft.

Je verwacht van een HD ontvanger, dat deze ook een betere kwaliteit beeld af geeft dan een gewone ontvanger. De Dream 800 geeft iets beter beeld af als een 7020, maar alleen de HD uitzendingen zijn met een DM800 te vergelijken met het kabelkastje.

Elke andere zender heeft het kabelkastje gewoon veel beter beeld.

Dus dan ga ik maar eens de DM800 in 720p zetten. In elk geval heb ik ook weer wat bijgeleerd, want ik dacht echt dat die HD zenders in 1080i zaten te duwen of 1080p.

Overigens vind ik zelf niet dat iets in vet zetten meteen ook schreeuwen betekent of een vijandige sfeer zou moeten oproepen (daar hebben we hoofdletters voor). Alleen was het gebruik van vetgedrukt in deze context niet perse noodzakelijk.;)

Doch laten we dat verder achterwege laten.

Eerst maar eens zien dat we met de DM800 een zelfde kwaliteit beeld op de buis kunnen toveren als met het Ziggo kastje.:)

Hallo Mas3 en Black Tiger,

Wederom alle 2 bedankt voor jullie reactie!!!!

Om de vraag van Mas3 te beantwoorden, ik zelfs een maat groter, sorry verkeerd getypt. Het is een Philips 47PFL9732/d10. Dit is het model wat in 2007 en 2008 tot de "beste"tv is uitgeroepen.

Ik heb ook een nieuwe DVI-HDMI kabel besteld, het schijnt dat de standaard kabel toch kwalitatief niet zo goed is, daarom. Degene die ik heb besteld is ook goldplated en zilver gesoldeerd. Was kostbaar maar misschien de moeite waard. Ik weet dat ik met deze nieuwe kabel zeker niet hetzelfde beeld krijg als met die CI+module van mijn moeder.

De DM, bij videoinstellingen ga ik alles terugzetten naar 720P, momenteel staal alles ingesteld op 1080P, hierdoor zou een verbetering moeten kunnen plaatsvinden. De Upscaling staat al uit!!!

Betreffende met de Scart-kabel, dat moet ik ook nog eens uitproberen.

Als ik geweten had dat, de DM800HD, niet zo'n perfect beeld kan geven, had ik wel een andere gekocht. Maarja, welke? Daar gaan we weer :sad:

Heb de DM op aanraden van vrienden gekocht.

Gr Tokeh

Tja ik kan je daar ook niet mee helpen, ik heb tot nu toe nog geen enkele ontvanger gezien die het beeld van dezelfde kwaliteit gaf als de digitale Ziggo ontvanger op niet-HD zenders.

Dus ik ben benieuwd naar je ervaringen met de 720p instelling. Ik ga dat vannacht misschien nog even proberen.

kijk 1080I is het zelfde als 720P

Wij hebben thuis ook een ziggo digitale ontvangen en de dreambox dm800, ik vind dat de dm800 veel betere en zuivere beeld heeft hoor. Ik zie duidelijk verschil de kleuren zijn vele malen beter dan de ziggo digitale ontvanger. En de kwaliteit is SD en geen HD, alhoewel ik wel een paar zenders heb die in HD zijn en geloof mij JE ZIET EEN ENORM VERSCHIL het is echt mooi die HD uitzendingen ik kan niet wachten tot alle uitzendingen in HD te zien zijn:biggrin:

Tja ik kan je daar ook niet mee helpen, ik heb tot nu toe nog geen enkele ontvanger gezien die het beeld van dezelfde kwaliteit gaf als de digitale Ziggo ontvanger op niet-HD zenders.Dus ik ben benieuwd naar je ervaringen met de 720p instelling. Ik ga dat vannacht misschien nog even proberen.
Hallo Black Tiger,

Nou ik ben uitgeprobeerd...Hahahaaha

Mijn DM crasht iedere keer als ik bij de videoinstellingen ben.

GROEN beeld........ en dan opstarten.

Helaas, ik zal NewNigma2 er opnieuw opzetten en dan weer proberen.

Gr. Tokeh :jow:

"Bij interlaced (i) word per beeldwissel steeds het halve aantal beeldlijnenvervangen, dus eigenlijk 540P.

720P word direct gestraald dus een beeldlijn dus eigenlijk 1440i met halve

beeldlijnen.

Een van de weinige zenders belgie een die zend zo hoog mogelijk uit 720P en

een paar duitsers, 1080p zal nog wel een jaar of 10 duren ivm de kosten

veel te hoog zijn. "
BT, vergeet dat verhaal AUB, het lijkt een interpretatie (dus wat iemand denkt hoe het werkt) van iemand die de materie helemaal niet begrijpt.

Als iemand roept dat 1080 i eigenlijk 540 p zou moeten heten, dan heeft ie vergeten dat de even en de oneven beeldlijnen steeds worden beschreven.

De exacte vertaling van het werkwoord to interlace is: verweven.

Doordat er steeds een half beeld word vervangen, zal er een knipperend effect zichtbaar zijn.

Dat effect word verhoogd wanneer er ook knipperend kunstlicht in de omgeving is.

Dat zijn zaken zoals TL buizen, spaarlampen en vermoedelijk ook LED verlichting.

Wanneer je recht in het beeldscherm kijkt, zal het waarschijnlijk niet opvallen.

Maar wanneer je het beeld vanuit een ooghoek waarneemt, is het mogelijk dat je geknipper opvalt.

Uiteraard heeft dat effect ook gevolgen voor de beeldkwaliteit.

Schijnbaar is deze materie heel ingewikkeld want het is werkelijk ongelofelijk hoeveel onzin er over circuleert.

Zo ook de volgende openingszin:

kijk 1080I is het zelfde als 720P
Ik weet niet of dat een conclusie uit de daarboven staande postings is of een bewering, maar het is gewoon fout.

1080 i is niet hetzelfde als 720p maar ik kan wel begrijpen waar dat misverstand mogelijk vandaan komt.

De getallen staan voor het aantal beeldlijnen, en die worden ook allemaal beschreven.

Bij een p variant worden er veel meer lijnen per keer beschreven als bij de i variant.

Maar wanneer de zender roept dat ie in HD uitzendt, kan dat ook een 720 variant zijn.

De heren fabrikanten hebben namelijk besloten dat 720 ook HD is dus das daarmee dan geregeld.

Daarmee is het nog geen full HD want das dus 1080.

Natuurlijk helpt het dan niets als je je apparatuur in 1080 zet; er is niet meer informatie in een 720 signaal en dus heb je minder goed beeld dan je tv kan weergeven.

Voor zover ik meen te weten, zendt CDS geen 1080 signalen uit maar wel 720.

Das gewoon een ordinaire centenkwestie en weinig verrassend voor deze club.

Goud en zilver in een (HDMI) kabel klinkt mooi en ziet er ongetwijfeld ook zo uit.

Maar het gaat natuurlijk niet om wat je aan de buitenkant van de stekkers kunt zien, maar hoe de kabel van binnen is.

Er worden dus ook heel veel ontzettend dure kabels verkocht, omdat ze er mooi uitzien, er goud blinkt en zo, en omdat de verkoper je verzekerd heeft dat dit echt werkelijk waar het beste is wat er voor geld te koop is.

Met wat minder heb je ook een prima kabel.

Maar standaard meegeleverde kabel is zelden (zeg nooit nooit) echt goede kabel.

Wanneer iemand je een advies geeft, is het ook goed te weten waarop dat advies gebaseerd is.

Ik ben niet zo gevoelig voor een advies dat voortvloeit uit: "het ding word het meest verkocht en is daarom het beste".

Een ander regelmatig waargenomen advies is dat je met een DM model lekker kunt rommelen en dat je er daarom eentje moet hebben.

Maar wat als je helemaal geen gerommel wil.

Dan raakt dat advies kant noch wal.

Zo overdreven als ik een aankoop doe moet ook niet iedereen zijn hoor.

Want ik bekijk eerst een jaar alle mogelijke dingen die ter zake zouden kunnen doen voor ik iets ga aanschaffen.

Moet ook niet iedereen doen, is slecht voor de economie ;)

Maar probeer wel ook eens een advies in te winnen van anderen dan kennissen en dergelijke.

Want vaak krijg je te horen wat iemand voor zichzelf zou kiezen, en dat hoeft helemaal niet overeen te stemmen met wat jij wil.

Uiteraard heeft een verkoper hele andere motieven over waarom iets het beste is.

Ik was er al bang voor Mas3 daarom dat ik het hier ook even plaatste, want het klonk op zich wel aannemelijk. Als je een HD signaal neemt en je deelt dat door 2 dan is het goedkoper en kun je er 2 zenders op kwijt.

Dit gezien de ervaring dat C+ in het verleden ook nogal eens graag schipperde met bandbreedte. Daarom dat dit verhaal dus ook geloofwaardig klonk. Maar het blijkt dus al weer anders in elkaar te zitten.

@Somstall: HD zenders op de DM800 geven inderdaad veel mooier beeld, maar ik had het over niet-HD zenders, die lijken op de Ziggo ontvanger wel alsof het HD zenders zijn in elk geval zeer scherp en zonder ruis/sneeuw (hier bij ons althans) en dat is dus bij niet-HD zenders met de DM800 bij mij wel anders, wel ruis/sneeuw dus (bijv. bij SBS6) en een stuk minder scherp.

GROEN beeld........ en dan opstarten
Hee grappig, heb jij dat ook? Ik heb namelijk ook een behoorlijk groene schijn over het beeld, alleen crasht ie niet en hoef ik dus niet nieuw te starten. Net vanwege die groene schijn werd mij geadviseerd het ding eens op 720p te zetten.

Moet ik dus nog gaan proberen.:)

Nou v.w.b. mijn probleem ben ik er uit. Heb nu weer hetzelfde mooie beeld als met de Ziggo ontvanger, alleen staat de Ziggo ontvanger standaard klaarblijkelijk met veel hogere verlichting ingesteld.

Het bleek dat mijn TV bij diverse aansluitingen ook diverse andere waardes aangaf. En ik had zelf ook wat zitten rommelen met de instellingen.

Nu heb ik bij Dynamisch Contrast de instelling weer op "laag" en is de groene schijn weg. Misschien heb ik toch verschil tussen Dream 7020 en Ziggo doos in de herinnering want wat ik nu zie kan eenvoudig tippen aan de beeldkwaliteit van de Ziggo ontvanger. Alleen staat zoals gezegd de verlichting hoger ingesteld en dat kun je daarin niet lager zetten.

Voor zover ik meen te weten, zendt CDS geen 1080 signalen uit maar wel 720.Das gewoon een ordinaire centenkwestie en weinig verrassend voor deze club.
CDS zend niets uit dat zijn de zenders maar CDS geeft het signaal door zoals het binnen komt en dat is voor de Nederlandse zenders in 1080i.

Ze zouden ook onmiddellijk teruggefloten worden door Hilversum die betalen tenslotte voor doorgifte.

De Belgen geven hun zender door in 720p evenals de Duitsers ZDF en ARD en de rest op de site van ZDF kun je lezen waarom ,bij "720p besser als 1080i".

http://www.heute.de/ZDFheute/inhalt/20/0,3672,7611540,00.html

Ook is er een PDF van iemand die zich proffesioneel met video bezig houd,

http://www.poederbach.com/PDF's/MInder_is_mooier.pdf

Maar verder ieder zijn mening hierover.

Terug naar het topiconderwerp dat de DM800 slechter beeld geeft als een TV met een CI+ van Ziggo ik zal mijn instellingen doorgeven ik heb een 50HZ LCD TV alleen aangesloten met de bijgeleverde DVI kabel.

Video uitgang: DVI

Modus: 1080i

ververs ratio: 50HZ

En heb hier een goed beeld i evenals @BT en @somstall die ook vinden dat de DM800 goed beeld geeft, ik kan niet vergelijken met Ziggo die heb ik niet.

@Tokeh heb je er ook nog een scartkabel aanhangen of alleen de DVI?:)

Hallo Aart44,

Ik heb de Dm aan een HDMI kabel hangen, dus geen scart-kabel.

Ik heb hier nog wel een paar Goeie Scart-kabels liggen.

Ik weet uit het verleden dat een goeie kabel ook wel eens wonderen kan doen, ik had mijn standaard HDMI kabel vervangen door een beter kabel. Echt een heel verschil.

Denk dat dit ook telt voor de standaard Hdmi-Dvi kabel van de DM.

Ik heb de instellingen van mijn DM teruggezet naar 720P, ik kan niet echt zeggen dat mijn beeld beter is geworden, misschien ben ik eraan gewend geraakt. Ik heb wel de Hz instellingen op Multi gezet, zodoende regelt de DM zelf het Hz bereik. Moet zeggen dat er wel een verschil te zien is.

Maar.....

Moet ik de DM bij menu-instellingen- systeem-autoresolution, alles op 720p zetten of default???

Ik weet niet hoe jullie dat hebben staan.

Moet wel zeggen dat mijn tv een 47"is, ik weet hoe groter het beeld, hoe meer kans dat het niet zo zuiver is........Jammer

Bedankt voor al jullie reacties, kan ik wel waarderen.

Misschien komen we er samen wel uit. :aanbid::aanbid::aanbid:

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 20:21 uur ----------

Hee grappig, heb jij dat ook? Ik heb namelijk ook een behoorlijk groene schijn over het beeld, alleen crasht ie niet en hoef ik dus niet nieuw te starten. Net vanwege die groene schijn werd mij geadviseerd het ding eens op 720p te zetten.Moet ik dus nog gaan proberen.:)

Ik heb een software update gedaan, nu is alles weer PERFECT !!!!!!!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan