Dreambox vs Ziggo

Ik heb een software update gedaan, nu is alles weer PERFECT !!!!!!!
Bij mij staat het op 1080i maar goed ik begrijp dat alle problemen opgelost zijn door een software update.

Heb je er een nieuw image opgezet zo ja en welke. :)

Hallo Aart44,

Nee, ik heb er geen nieuwe opgezet. Ik heb alleen maar een update gedraaid van mijn NewNigma2, daarna was mijn groen beeld verdwenen. Ik krijg ook geen errors meer.

Ik zit alleen nog met de instellingen van mijn Dm800, zodat ik ook zuiverder beeld krijg. Mij valt wel op dat de Duitse zenders erg goed zijn, pak ik het Nederlandse pakket, moet ik echt zeggen dat die wel tegenvallen.

Ik heb het Hz bereik op 50 gezet, indien ik die op 60Hz heb staan , zie ik bij RTL7(Z) dat die blauwe balk in het beeld, bij de nieuwsuitzendingen overdag, wat stotterd. Dit heb ik bij 50Hz dus niet!!!

Ik heb bij mijn TV van Philips alle verbeteringen, die normaal AAN staan, allemaal uit of op het laagste gezet. Ik merk dat de TV het signaal nu niet probeert te verbeteren. Dus iets zuiverder beeld.

Denk jij dat een kwalitatief betere kabel ook nog resultaat op kan leveren????

Gr Tokeh

Ik heb een gewone HDMI kabel, dus van DVI naar HDMI op de DM800. De meeste fratsen van de TV staan uit, omdat die vaak meer nadeel dan voordeel brengen. Alleen het dynamisch contrast staat op laag omdat er anders hier die groene schijn komt. Maarja hier moet misschien het image ook maar weer eens geupdate worden.

Aangezien ik geen of nauwelijks verschil zag tussen de 720p of 1080i setting heb ik de zaak weer terug op 1080i gezet bij de Dreambox en voor de rest zoveel mogelijk op automatisch. Beeld op Multi of 50hz, die 60 gebruik ik ook niet.

Met digitaal beeld maakt de gebruikte kabel meestal niet veel uit al zullen de gebruikers van een dure kabel zoals uit zuurstof vrij metaal bijvoorbeeld de Monster kabel dat niet met me eens zijn.

Volgens mij is dat allemaal onzin.

En inderdaad de Duitsers zenden de zenders uit in een hogere bitrage dus ook beter beeld.:)

Met digitaal beeld maakt de gebruikte kabel meestal niet veel uit al zullen de gebruikers van een dure kabel zoals uit zuurstof vrij metaal bijvoorbeeld de Monster kabel dat niet met me eens zijn.Volgens mij is dat allemaal onzin.

:)

Hallo Aart44,

Ik heb toch de beslissing genomen voor een iets betere kabel, het volgende:

Ik moet idd toegeven dat het resultaat heeft!!! De beelden zijn zuiverder geworden en vloeien veel beter over. Vooral Film 1 enz., waren bij mij niet zo zuiver, maar nu kijkt het heel prettig. :banaan:

Conclusie voor mij: Ja, met een kwalitatief betere kabel resulteert in beter cq zuiverder beeld.

Ik heb ook nog wat informatie ingewonnen bij onze lokale satelliet winkel, diegene wist mij te melden dat de orginele kabel van de Dm op zich goed is tot een beelddiagonaal van ca 82cm. Indien je tv groter is, adviseert hij een andere HDMI-DVI kabel, een van betere kwaliteit.

Gr. Tokeh

Laatst bewerkt:
Als je bij de action een kabel koopt voor 2 euro of je koopt een bij de vakhandel voor 30 euro mag er ook verschil zijn.

Wat ik tot nog toe zelf ervaren heb dat het geluid beter is.

Beeld licht natuurlijk ook een beetje aan je ogen maar zie ik weinig verschil.

Ik HAD eerst ook die kabel van de Action, idd je zag het verschil toen ook al. Sinds gisteren heb ik dus een andere kabel gekocht, die dus ook een stuk duurder was, nu is het beeld en geluid echt heel goed.

Weer een wijze les voor in de toekomst.. :zwaai:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan