dreambox-wachtwoord

J

jurgen

hoe kan ik het wachtwoord veranderen,waar moet ik zijn in het menu van de dreambox

Niet in het menu, maar via telnet: passwd
Mijn vraag: Waarom zou je een ander ww willen? (Tja, kan ik ook eens een leuke vraag stellen ;) )

En dan kan je er nog een zwikkie opties tussen zetten.

Maar:
Ik heb ze al gezien, mensen die dat een keer gedaan hebben en vervolgens op het forum komen:
Wat is het password? ik heb het veranderd...

*zucht* klinkt ongeloofwaardig maar ze zijn er.
Btw, als je je dream elke maan flashed... dan heeft het ook geen zin... dan wordt ie dacht ik ook weer terug gezet.

Je hebt verder geen opties met passwords... Ik zou het lekker laten staan.
er is niemand die probeert in jouw computer te breken om vervolgens je dream te hacken.

Niet bijster intressant,

G

Niet te hard roepen.

Inmiddels zijn er diverse images in omloop waarbij standaard het paswoord niet meer op root en dreambox staat.

Je moet dan zelf een paswoord ingeven. Wil je je standaard utility's gebruiken zul je het paswoord dus naar dreambox moeten zetten.

Ga maar eens naar de verscheidene dreambox image sites, dan kom je ze vanzelf wel tegen.

waarom wil je dit veranderen? de dreambox zit hier op het netwerk waar 3 pc op draaien . nu is het mogelijk om met een programma op je pc mee te kijken ,dit is niet erg maar soms verlies ik de controle op de bediening want op elke pc kun je de bediening over nemen..............ik zit hier met interne hackers

Ik zou toch maar wel ff goed oppassen, stel je zit lekker te sharen en iemand komt ff op jouw box binnen en kijkt ff hoe de zaak in elkaar steekt, neemt vervolgens de instellingen incl. evt. password over en gaat lekker genieten.
Leuk als het echt op password nivo gaat en er maar 1 dezelfde user zou mogen connecten, ben jij mooi het beeld een tijdje kwijt :) en degene aan de andere kant weet gelijk waar er geshared wordt :( niet fijn dus.

Aan de andere kant, ook al share je niet, is het nog geen fijn idee dat jan en alleman maar ff in je box loopt te neuzen.

dat er iets gehackt wordt valt wel mee .ik wil alleen toegang geven voor mee kijken dus niet voor andere dingen

Originally posted by jurgen
[...] maar soms verlies ik de controle op de bediening want op elke pc kun je de bediening over nemen......[...]
Een netwerk met 3 pc's en interne hackers, klinkt meer als een opvoedingsprobleem. Of heb je een mini-internetcaf? opgezet?

Wat de controle over de pc's betreft is het leuker om een stapje verder te gaan. De Dreambox draait op Linux. Opgezet vanaf de basis als netwerkOS. Misschien een idee de pc's en Dreambox als netwerk te gaan zien met meerdere componenten? Dan wordt het echt leuk. Het maakt dan niet meer uit waar je werkt. Laat je lekker de progjes draaien op de plek waar de recources voldoende zijn. Wow, nu wordt het echt heel leuk! Nog even een switch er tussen en de hackers moeten het afleggen tegen je geniale idee?n die zullen opbloeien! ;)

Ik had de wijze waarop al in mijn vorige bericht geschreven (zie kopje)

passwd name

Dat is de linux wijze, dus ik dacht ook voor dream...
Lukt het niet, moet je het ff melden.

G

Het password aanpassen heeft inderdaad niet al teveel zin om eventuele inbrekers te weren die van jouw kaart gebruik willen maken. Je kan dan nog seeds een poortscan uitvoeren.
Je kan het lek beter een stap eerder dichten en de persoon waarmee jij aan het experimenteren bent alleen op IP toegang geven op de door jou geselecteerde poort. Ieder ander die bij jou een poortscan uitvoert ziet dan niets. De meeste routers hebben tegenwoordig standaard deze optie.
Het enige obstakel treed op als je provider je een dynamische IP geeft of de tegenpartij geen statische IP heeft.

succes,
Peter.

@ jurgen
heb je het over meekijken via de computer met bv dreamtv??
daar zit het gewoon standaard in en heeft het paswoord geen invloed op
ja als je die verandert kan de prog niet meer inloggen
en ook hellemaal niet meer meekijken dus

als je het over cs hebt is het iets anders
maar lijkt mij sterk dat daar de controle mee wordt over genomen
en er iemand gaat zitten zappen voor je

ik had het over dream tv .ik heb een hoop nieuwe ideeen opgedaan en het gaat lukken om de controle over de dreambox te behouden. bedankt voor alle reacties

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan