Dreambox: wegvallen signaal

D

dreeke

Mijn collega heeft een dreambox aangeschaft en is nu al enkele dagen bezig met het (proberen) af te regelen van zijn schotel en motor. Het probleem is dat wanneer hij de schotel afregelt op astra en daarna even zijn hand voor de lnb houdt dat het beeld bevriest en na het weghalen van de hand het beeld bevroren blijft. Is dit normaal? Hij heeft nog de orginele software erin zitten. Is dit op te lossen met andere software? Het is hierdoor namelijk ontzettend lastig om de motor af te regelen als de ontvanger geen beeld wil geven terwijl de schotel wel goed staat (gecontroleerd met een andere ontvanger).

 
Ja, dat is volledig normaal, ff heen en weer zappen en je zult zien dat de tuner weer gelocked wordt.

Een beetje ontvanger doet dit zelf alleen is dit in de software van de dream niet zodanig gemaakt.

 
Ok. Ik heb ondertussen gehoord dat dit bij nieuwere software opgelost zou zijn. Is in ieder geval een minpuntje voor de dreambox.

 
In de nieuwste Hydra/kernel is het opgelost door continu opieuw in te scannen op een kanaal.

Nadeel is dat het lijkt dat de box blijft hangen totdat hij inloopt.

In de tussenliggende periode was mijn box niet te bedienen wat ik inderdaad een groot nadeel vind.

 
Helaas heeft hij nog steeds veel moeite met een multiswitch.

Wanneer ik naar een zender wil kijken uit het canal+ pakket, moet ik eerst naar één van de muziekzenders (VH1 bv) voordat ik naar een Nederlandse zender kan. Wanneer er dan iets met het signaal gebeurt, komt het beeld gegagandeerd niet terug. Ik moet de eerdere procedure herhalen om beeld te krijgen. Ook wanneer ik de box opstart uit de standby stand, moet ik deze procedure gebruiken. Ook komt dit tijdens het zappen nog al eens voor.

Hij komt wel terug wanneer ik gebruik maak van de draaibare schotel.

Hiervoor heb ik heel bewust geen diseq rotor voor. Het lijkt mij juist problemen te geven bij de dreambox wegens zijn slechte tuner.

Elke keer wanneer ik er een nieuwe image inzet, hoop ik dat het probleem opgelost is.

Het lijkt een hardware probleem te zijn.

Ik draai nu met de laatste Hydra gebaseerd op 1.08.

Het probleem van beeld bevriezen bij het omschakelen van 16:9 naar 3:4 en omgekeerd is nu wel opgelost.

Maar nu blijft na een opname via timer de box aanstaan. De opname stopt wel op de ingevoerde tijd.

De dreambox permanent op de draaibare schotel is geen oplossing omdat deze ook gebruikt wordt voor de Humax.

Er staan vijf ontvangers op de multiswitch (Astra 1) waarvan alleen de dreambox een brobleem oplevert.

Ook de dreambox van heel recente datum, van een buurman, vertoont dit probleem.

 
Tja ik heb er ook problemen mee ik vind het soms echt een kl*te bak:)

 
Strange...ik heb er dus geen last van.

Ik heb een Dreambox met een diseqc 4 en een Vbox II omdat ik ook geen diseqcmotor heb.

Als configuratie heb ik de non-standerd user definable genomen en dan op lnb1 diseqc a/b staat Astra, lnb2 diseqc b/a staat hotbird en lnb3 diseqc b/b staat de sirius.

Op lnb 0 diseqc a/a staan alle andere satellieten. Gebruik geen longitude lattitude instellingen maar heb de motor wel op 70ms gezet (of zoiets).

Dit werkt prima, ik kan zappen tot ik een ons weeg. Als ik draai met de schotel (toen ik nog draaide althans) duurde het een paar seconden als ie bij de goede satelliet was aangekomen en plop beeld.

Kennis van me heeft een diseqc motor erop en werkt perfekt.

Hier wordt gebruik gemaakt van rudream images.

En hier worden ook geen handen voor lnb's gehouden. Bij het afstellen was wel even dat freeze probleem, maar het afstellen doe je dan ook met een meter en dan interesseert het niet of je beeld hebt of niet want je ziet aan de meter of je optimaal aan 't afstellen bent.

Daarna ben je klaar en kun je met de Dream aan de gang zonder probs.

Een diseqc rotor werkt dus ook uitstekend, 1x afstellen en klaar.

V.w.b. het C+ probleem zou het kunnen liggen aan de emu die in gebruik is. Hij kan wel eens strange doen met een originele kaart. Maar er zijn dacht ik meer emu's die met originele mosc overweg kunnen waarvan er beter werken, ben ik niet zo in thuis. Heb wel een originele kaart maar die zit er normaliter niet in omdat ik een basisabo heb en dat draait ook via de emu.

Ik duw deze dan ook alleen in mijn Nokia 9600 voor updates op de kaart te krijgen, daarna gaat ie er weer uit.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Strange...ik heb er dus geen last van.Ik heb een Dreambox met een diseqc 4 en een Vbox II omdat ik ook geen diseqcmotor heb.
Het probleem doet zich ook niet voor met een diseqswitch maar een multiswitch.

Hang ik rechtstreeks aan de box een diseqswitch, dan kan ik keurig tussen de lnb's schakelen. De latere software versies zijn er inderdaad in voorzien dat steeds de sat gescand wordt. Dit is duidelijk waarneembaar wanneer de draaibare schotel nog niet op de juiste satelliet staat.

Alleen voor een multiswitch gaat het verhaal niet op. Astra staat bij mij op een multiswitch omdat er meerdere ontvangers aan hangen.

Wanneer ik op de diseq (of rechtstreeks op de box) de multiswitch aansluit, gaat het eerder geschertste verhaal op.

 
Bij mij probleem opgelost hier .

Mijn draadloze telefoon stond te dicht bij de ontvanger stom he maar nu werkt het wel allemaal goed.

Ik denk dat de ontvanger wat te gevoelig is . greezts all ):

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan