Dreambox werkt wel in netwerk maar geen Internet

@ Kerstkonijn

Waarom mag ik mijn subnetmask niet op: 255.255.255.0 laten staan?, En wat zijn hier e.v.t de nadelen van?

Ik gebruik inderdaad een Alcatel SpeedTouch modem, en daar achter een BENQ 8 poorts switch.

De modem (ip.10.0.0.138) voed de switch, en achter de switch hangt de pc (ip.10.0.0.150) en de dreambox (ip.10.0.0.100)

Graag replay, Gr Fred.

Je kan het wel laten staan, maar er kunnen problemen optreden omdat het geen standaard is.

Bekijk het zo:
Class a Network: 10-127 met subnetmask 255.0.0.0
Class b Network: 128-192 met subnetmask 255.255.0.0
Class c Network: 192-254 met subnetmask 255.255.255.0

Private range: 10.x.x.x (als ik me niet vergis)
Private range: 192.168.x.x

Dat is de officiele indeling.
Als je daar wijzigingen in gaat aanbrengen, dan ben je bezig met subnetting, en dat kan wel, maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent en als je dat weet, dan ben je toch al zo'n beetje netwerkbeheerder of je hebt je MCSE of NCP diploma op zak.:)

Dus je kunt het beste de standaard aanhouden, dan krijg je ook met eventuele andere proggies geen problemen.
Nu zal dat toch wel niet vlug gebeuren, maar als je het netjes doet, dan leer je ook hoe het moet, en kun je ook geen voutjes maken als je iemand gaat helpen die een class b of c netwerk gebruikt en daar ook nog andere netwerken in heeft draaien.

Hoi Black Tiger
Vanaf gisteravond werkt het Netwerk en de bijbehorende Internet Perfect op mij Dream Machine.
Alleen het probleem nu is dat ik geen settings lijsten naar de box kan sturen.
Ik heb het geprobeerd met Dream Box Edit 1.73.
Als ik bij Dream Box Edit 1.73 in Opities\Network Opties het Ip adres en het Username en Wachtwoord ga controleren geeft ie wel de melding dat alles goed staat.
Ik heb zowel de lijst van Pet123 en joske geprobeerd maar bij zorgen er voor dat Dream Box Edit 1.73 crased.
Tevens kan ik maar 4 satellieten krijgen.
Dit zijn Astra,Hotbird,Sirius en Kiosk.
Ik hoop hier nog uit te komen.
Verder werkt het nu dank zij jou en Peppi heel goed.
Mij is dan ook grote dank aan jou en aan Peppi verschuldigd.
Mocht ik in de toekomst op een of andere manier jullie van dienst te kunnen zijn dan kunnen jullie op mij rekenen.

P.S.
Er zijn gelukkig toch nog mensen die luisteren wat het probleem is en er daadwerkelijk doelgericht mee bezig gaan

Black Tiger en Peppi grote dank

Black Tiger bedankt voor je replay, En Kerstkonijn ook bedankt voor je replay via PM.

GR Fred.

Graag gedaan.

Cableguy, had je ook nog de andere tip geprobeert van gisteravond? Namelijk de netwerk settings opschrijven van de Dream en dan de erase.img erover laten lopen en eens een andere firmware er in duwen?

Zoals ik al aangaf heb ik hier zelf ook al eens met een rudream lopen vechten die wilde ook absoluut geen andere settingslijst meer erin, hij weigerde te overschrijven.
Zelfs het via ftp wissen van de files in betreffende directory en daarna settingslijst er in duwen hielp toen niet.

Ik doe meestal eerst het image er in zetten.
Dan (uiteraard na de flash-erase) zet ik de netwerksettings goed en ga ik meteen de satelliet setup in, en kies daar voor meer satellieten (dus motor optie of non-standard-user optie).
Saven en daarna dream rebooten.

Dan ga ik nogmaals naar de lnb settings en controleer of dat goed staat, en dan zet ik er via de settingseditor de nieuwe settings in.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan