Dreamset 2.24

RobC

Active member
Special Friend
Lid sinds
15 aug 2001
Berichten
152
Waarderingsscore
4
Punten
18
Leeftijd
85
Locatie
Maastricht
Hoe krijg ik contact met de Dreamset 2.24 en mijn Dreambox 7020? Ik heb Darkstar II en via FTP krijg ik met VLC prima beeld dus Netwerk is dus wel goed.

Met OpDBedit 3 kan ik wel naar de settings maar er zitten een paar dingen in Dreamset 2.24 die ik wil gebruiken.

Welke settings moet ik in stellen in de venstertjes als ik op Setup klik. BoxIp staat op 192.168.1.120,

User Name en Password zijn goed, (werken wel in OpenDBedit) Firmware, staat op Custom Software staat op Enigma 1 en Satellites.xml = /share/tuxbox/ Services,Bouquets staat op /var/tuxbox/config/enigma/

FTP Port = 21 Http port (80) = 80, en Telnet Port (23) = 23.

Druk ik op Test Configuration blijft de boel hangen, en alleen Alt-F4 sluit de boel. Wat zit hier fout? Iemand een idee?

 
Allereerst is het misschien handig om te upgraden. OpenDBEdit was de opvolger van DreamboxEdit waarvan de maker gestopt was met de support.

Deze heeft echter de draad weer opgepakt omdat de opvolger weer gestopt is, dus de nieuwste versie van DreamboxEdit die hier in onze downloadsectie staat, is daarom weer nieuwer dan OpenDBEdit 3.0.6.

Overigens ben ik ook wel een beetje nieuwsgierig welke opties je in Dreamset gebruikt die niet in DBE zitten.;)

Ik zie wel dat Dreamset 2.24 de Enigma versies 2, 3 en ook 4 aan kan en DBE alleen 2 en 3, alhoewel het me niet bekend is waar die versie 4 dan voor moet dienen.

V.w.b. Dreamset als alle instellingen goed zitten, kan het er op duiden dat er een softwarematig probleem (of software conflict) speelt.

Ik weet niet welk OS je hebt, maar het zou bijv. aan Vista kunnen liggen. Heeft het eerder wel gewerkt?

Het zou ook kunnen liggen aan een firewall instelling, die wel DreamboxEdit door laat, maar niet DreamSet.

Deze staat overigens via een symlink ingesteld:

Satellites.xml = /share/tuxbox/

Deze staat bij mij namelijk op:

Satellites.xml = /var/etc/

Ik heb die bestanden ook wel in /usr/share/tuxbox (waar /share/tuxbox naar gesymlinked is) staan, maar dan zijn ze 0 bytes groot.

Dus ik zou het wel even aanpassen naar /var/etc (of gewoon /etc) en kijken of de test dan wel wil werken.

Zoniet, dan lijkt het me toch het meest voor de hand liggend blokkerende maatregelen te bekijken zoals eventuele firewall blokkades.

 
Dat is snel, Dank BT ik heb jouw advies geprobeerd, maar dat was het niet.

Ik ben nu waarschijnlijk meer uitgeslapen: vannacht zag ik een vakje Passive Ftp over het hoofd. Ik klikte die aan en op Save Config. en het draaide weer als vroeger.

Wat ik met Dreamset 2.24 doe dat niet in Opendebit zit is:

Signal gebruiken om je draaibare schotel echt op de minimeter precies in te stellen. Je kunt daar mee kleine afwijkingen in de posities corrigeren. Werkt bij mij prima.

Dank voor het mee denken.

RobC

 
Signal gebruiken om je draaibare schotel echt op de minimeter precies in te stellen. Je kunt daar mee kleine afwijkingen in de posities corrigeren.
Ah kijk, da's wel erg handig, heb ik zelf ook weer wat bijgeleerd want het was me niet bekend dat dit kon.;)

Fijn te horen dat het weer werkt!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan