Drie knipperende puntjes (zenderlijst)

J

JoostA

Ik weet niet of iemand in dit forum al eens heeft meegemaakt dat de Humax (5400) wel start, de tijd ook gewoon aangeft maar geen enkele zender laat zien. In plaast daarvan geeft het display drie knipperende puntjes weer. BIj een van de "belendende boards" had ik snel genoeg uitgevonden wat dat betekende: je bent al je zenders kwijt. Als je er een nieuwe zenderlijst inzet, werkt de Humax gewoon weer.

Zo gezegd zo gedaan (en vervolgens alle zenders maar eens gewist en zelf opnieuw ingelezen - dan is het in ieder geval actueel ...)

Vraag is nu echter: hoe kun je nu toch zomaar al je zenders kwijtraken. Zou bliksem of zo daar iets mee te maken kunnen hebben ?

Overigens had de schilder deze week ook mijn drie LNB's "ontregeld" (waardoor ii geen enkele zender nog ontving), maar ik zou toch denken dat dit niet twee dagen later nog kan leiden tot het verlies van je zenders op een apparaat dat binnen staat.

Iemand een idee ?

Ontregelde lnb's kunnen normaliter 3 dagen later niet meer leiden tot het verliezen van je zendergegevens.

Wat wel oorzaak daarvan kan zijn is zoals je al zelf aangeeft, dingen als bliksem of plotselinge piekspanningen in het stroomnet (bijv. veroorzaakt door bliksem) en statische elektriciteit.

Vermoedelijk zal zo'n stroompiek of statische elektriciteit dan ook de oorzaak zijn geweest.

Of ze zitten in de menu's te klooien. Kameraad van mij had 2 humaxen, van dezelfde persoon, en die beweerde dat ie er niet aan gezeten had.

Later kwam de aap uit de mouw, ze hadden geprobeerd er een zender bij te zetten zonder dat ze wisten hoe het werkt.

Ik heb het ding niet gerepareerd (iemand laten doen die de humax kent), ik heb weleens met zo'n humax zitten spelen, maar wat een nare software met die kleur toetsen. En die dingen reageren de halve tijd niet op de AB..

Je moet ruim onder de 4000 zenders blijven welke Humax zegt te kunnen herbergen.

Ik hanteer de grens van 3500 radio + TV.

Zo houd ik een beetje speelruimte om nog wat in te kunnen scannen.

Er kunnen ook instellingen van zenders gewijzigd zijn waardoor de Humax de zenderlijst zelf lijkt te muteren. De Humax kan dan op één of andere manier hier niet goed mee omgaan en geeft de drie puntjes.

Ik denk dat het misschien ook een geheugenprobleem kan zijn.

Nieuwere software versies gebruiken meer geheugen dan de oudere.

Het probleem doet zich bij mij nu ook pas de laatste tijd voor. Voorheen korte ik nooit een gedownloaden zaplijst in. Nu gooi ik er een aantal zenders uit waar ik toch geen beeld op kan krijgen voordat ik hem naar de Humax stuur.

Je moet ruim onder de 4000 zenders blijven welke Humax zegt te kunnen herbergen.(...)
Eerlijk gezegd: ik gooi er nooit een zap-lijst in.Voor deze gelegenheid (om de zaak weer aan de praat te krijgen) weer wel natuurlijk. Maar ik sluit inderdaad een geheugenprobleem ook niet uit, want zo nu en dan gooi ik de hele Humax wel eens leeg om hem "vers" vol te kunnen laden. Dus dat geheugen wordt wel degelijk af en toe gewist en weer beschreven. Nooit geweten dat er zoveel in kon trouwens. Ik denk dat ik dat getal niet haal met alleen Hotbird, Astra 1 en 2 er op.

Overigens: ik heb nu ik de truc door heb, gelijk zelf maar even mijn zenderlijst aangepast aan mijn eigen wensen. D.w.z. Ned 1 als zender 1 enzovoorts...

Afijn: tijd voor een discussie onder degenen in het bezit van een originele Humax 5400 wat we precies moeten doen als ons beestje definitief de geest zou geven. Is er iets wat een beetje vergelijkbaar is. Zoiets als een Dreambox b.v. Of is de 5400Z een behoorlijk alternatief (die wordt blijkbaar nog steeds geleverd). Ik zou het b.v. heel mooi vinden als je i.p.v. het cijfer "1" de naam van de zender (b.v. Nederland 1) kunt weergeven.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan