ds9 en de mastercrd

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

whitewing

bij het programmeren van de piccard2 steeds de verify error op address 00 , heb je aparte software nodig om met de mastercrd de ds9 files te proggen ??

Hoop dat iemand mij kan helpen..............

Heb ook al gelezen dat de pinnen 4 en 5 doorverbonden moeten worden om de loader te proggen, maar is dit wel echt nodig?

please, help !!

 
@whitewing,

Nee hoor, geen specifieke software nodig...met IC-Prog 1.04 en Picbinedit 1.27 moet het lukken (het gaat niet van harte maar het lukt wel). Met de MasterA krijg ik het inderdaad niet anders voor elkaar door de pinnen 4 & 5 kort te sluiten waarbij dat de twee uiterst rechtse pinnen zijn (het dichtst bij de PIC) wanneer de card met de contacten naar boven ligt.

Daarnaast de optie 'verify during programming' bij IC-Prog ipv 'verify after programming' enablen en met de delay gaan spelen wil ook nog wel eens helpen.

 
met icprog1.04 lukt het mij inderdaad om de loader en de picfile te proggen , maar de eeprom proggen ,ho maar....

ben als volgt te werk gegaan:

icprog 1.04 loader.hex (verify during progr..)

picbined1.27 ds9501.bin (van mel) geprobeerd.....

geeft aan dat er geen gelijkenis op het adres 0000

icprog 1.04 ds9pic.hex geprogt.

Werkte dus , zo als al vermoed, niet

ook diverse delay instellingen werken niet

picbined zowel op de phoenix als de JDM laten proggen, dus in modus 0(6Mhz) als modus3 EEPROM-ludi.

Dus al met al de helft verder maar niks opgeschoten, heb je nog enige idee wat ik verkeerd kan doen.

Oh,ja Viaxenix 2.2. ook geprobeerd voor de eeprom.

 
Ook wij komen niet verder GIZMO, ik wil je wel bedanken voor alle hulp, maar tot nu werk er echt niets.

En om meer mensen in kennis te stellen over problemen met het proggen van de EEprom op een piccard 2 met een mastercrdprogger heb ik hier weer een berichtje geplaatst.

Dus de vraag:

Wie heeft een mastercardprogger en kent dezelfde problemen en is bereid een ander hiermee te helpen.

Groetjes en alvast velen velen dank.

 
Hoi Whitewing,

Misschien heb je er iets aan:

ik heb onlangs een ds9 kaart gehad die voortdurend de verify error op address 00 als de pic geprogd werd. Programeer met Mastera en icprog. Zelfs de loader wilde er niet in. Terug gebracht na de leverancier en nieuwe kaart geprobeerd, probleem opgelost. Veel leveranciers testen die kaarten niet bij binnenkomst en verkopen ze ongetest. :-(

Als er dan toevallig een exemplaar tussenzit wat defect is, heb je gewoon pech (en mag je hopelijk ruilen :) ).

Toch lijkt me dat in jou geval niet juist, omdat je zegt er de bootloader wel in te krijgen. Bij mijn kaart ging dat al niet. De error kwam ook meteen bij aanvang van het programmeren van de PIC.

Suggestie: probeer je kaart te ruilen, kijk of het probleem zich met een andere kaart reproduceert. Niet geschoten is altijd mis.

Suc6

Ogie

ps: let trouwens op: niet iedere ds9 kaart is hetzelfde, er zijn verschillende PIC chipsets in omloop die niet compatible zijn met elkaar, je hebt dan ook andere software nodig.

 
Sorry jongens vraag je wat is de prijs tegenwoordig van zo'n DS9 kaartje?? en waar te vinden??

kan iemand dit door mailen via e-mail?

 
Ogie, bedankt voor het antwoord, maar ik denk niet dat het aan de kaart ligt maar aan mijn onwetendheid (lees dom )

Ik had gehoopt dat er bij de meer als 10000 leden van dit geweldige board ook wel iemand was die met een masterCRD progt en deze problemen niet ondervindt.

Ik hoop dan ook nog steeds op hulp in deze richting.

Groetjes.

 
Ik zal je helpen, maar alleen per private mail !

Geef me eerst eens door welke ic's er exact op zitten. Je hebt een super programmer, hier zit het probleem niet.

 
ik heb hetzelfde probleem bij mij ook steeds programmeer fout

op hetzelfde adres. goldcards totaal geen probleem, echter

mijn "ds9" kaart pic 16f876 / 24c65 met 5 aansluitingen

blijft problemen geven.

ik kan de loader laden op de pic maar als ik dan de eeprom wil laden geeft hij dezelfde error.

ben ook al weken bezig maar heb de oplossing nog niet gevonden.

is het iemand die al gelukt om met mstrcard of mastera te progameren?

gaarne bericht

groeten

 
ik sta op het punt een kaartje te kopen voor het Deep Space nine project.Ik vroeg me af of het proggie chipcat ook hier voor uitstekend te gebruiken is tesamen met de VP 20.J hebt dan geen loader nodig., waardoor je , denk ik, geen problemen heeft met het proggen v.d. juiste loader type.

ILYA

 
Nee, chipcat 2.3 ondersteunt geen DS9 kaarten. wellicht een volgende versie?

Ik moet helaas toegeven dat sommige DS9 kaarten niet te programmeren zijn met de MasterCRD. Ik heb geen problemen met de SMD kaarten (16f876/24c64), wel met de kaarten waarop een losse eprom zit (zelfde types ic/eprom). Die eprom laat zich niet proggen op de kaart. Ik heb hiervoor speciaal een DL-20 moeten aanschaffen, hierop zit een eprom-voetje en zo is ie makkelijk te proggen met IC-prog. Ik ben nog in afwachting van een silverkaart.

 
Laatst bewerkt:
Zijn SMD kaarten wel te programeren met b.v. goldprog 140.Trouwens heb jij de VP20 geprobeerd M.M.???

ILYA

 
Ik heb het voor elkaar met de MasterCrd ! Yes, ik ben blij met mijn proggertje uit Duitsland.

 
Laatst bewerkt:
@marciemarc,

Kan je eens uitleggen hoe precies ... kunnen we allemaal iets leren. Ik heb hier hetzelfde probleem.

Zelfgemaakte kaart met 16F876. Verify error op 000h bij programmeren van de PIC.

CU

Red

 
Ik heb hier een ds9 kaart (16F876 en 24C64) en een Mastera 2 progger, ik gebruik Cardweriter 1.70 om hem te programmeren, hierbij heb je geen loader nodig en ik moet zeggen, elke keer opnieuw zonder problemen!

ik kan dit iedereen aanraden, het kan niet makkelijker, lijkt mij dat het dan ook met een mastercrd of mastera 1 moet lukken.

groeten, Borreltje

 
ik gebruik een jdm programmer met ic prog. zet gewoon de ontvanger file op de pic (geen loaders ofzo) en dan de eeprom met een phoenix en picbined er opblazen. een keer problemen gehad maar dat lag in de file voor de pic.

 
Ik gebruik de multiprog 2001 XL met de 2-prog soft van twostone. Ik kan die kaart gewoon proggen met een druk op de knop. Dus een echte aanrader !! (Ding werkt sowiso buitengewoon)

 
Het probleem lijkt me voorbij dus dan kan dit topic dicht, als er nog problemen zijn of nieuwe problemen opduiken kan er altijd nog een nieuw topic gemaakt worden.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan