DSB 2110 2ci Viaccess + STAB HH100

Y

yike

Hallo,

we hebben deze digitale receiver een week geleden gekocht tesamen met een 80 cm dish en motor.(STAB HH-100 -supporting DiSecq 1.2)

Het probleem nu is dat van zodra we de coax van de receiver naar de motor aansluiten deze continu draait rond de 0 graad, 0,5 graad links en terug een 0.5 graad naar rechts,.. continu.

Als ik mijn receiver rechstreeks aansluit op de LNB (Sharp - Universal)heb ik perfect signaal (Thor).

Ik dacht misschien een slechte verbinding in de F-pluggen maar ik denk dat deze goed zijn.

Iemand suggesties?

groetjes,

Yi

ps: ik ben vrij nieuw in deze materie, dus misschien is de oplossing nogal voor de hand liggend

 
Het wil in iedergeval zeggen dat je een instellinkje vergeten bent.

De ontvanger weet duidelijk even niet wat deze met die stab aanmoet dus denk ik dat je eerst de oost en west limits moet ingeven, daarna een referentie sat ingeven, en dan sat voor sat alle posities ingeven met de hand en de zenders laten zoeken.

Tenzij de fabrikant alles voor je heeft ingesteld dan hoef je alleen maar een referentie sat te kiezen.

Bij de humax heb ik het op deze manier gedaan maar ben er voor 90% zeker van dat het met de echostar ook zo gaat.

( dan heb je nog de resterende 10% :biggrin: )

Er word soms wel eens gezegt : RTFM!!!

( read the f*ck*ng manual zoals de fransen zeggen) :biggrin: :biggrin:

 
Oja: Succes!!

 
Hey Drz,

dat is inderdaad het meest logische wat je zou denken maar blijkbaar is het met deze receiver allemaal zo simpel niet.

Je kan helemaal geen oost en west limieten ingeven. Al de sats staan er inderdaad wel allemaal al in, maar per sat heb je dan nog enkel een menuutje waarmee je (als het allemaal werkt) de stab kan fijnregelen. That's it...

Ik denk dat de manual een 10-tal pagina's bevat. A lot about the bullshit maar niks over het meer belangrijke werk.

Anyway, thx for the reply,

rgrds,

Yike

 
Dat valt mij tegen van echostar. Misschien dat een belletje naar de leverancier helpt?

 
Ik heb nu wel een stukje tekst gevonden waarin ze spreken over de oost and west limits voor DiSecq 1.2

Misschien is het probleem wel dat mijn zogenaamde ref-sat dezelfde is als de meest westelijk sat (nl. Thor). Misschien dat dit de problemen veroorzaakt.

Yi

 
Aan de limieten zal het niet liggen. Het stabje heeft standaard +/- 50gr. ingesteld en 26 posities. Ik denk dat je een her-calculatie (ook wel reset genoemd) van de posities moet doen met je Echostar t.o.v. het referentiepunt. Verder zal je waarschijnlijk eerst DisEqC-motorsturing moeten aanzetten en het switchen uit (gaat namelijk niet samen).

Het op en neer draaien rond het nul-punt geeft toch aan dat de motor niet de juiste commando's krijgt. Heb je de laatste SW-update, misschien dat de sturing niet optimaal is, dat komt wel meer voor bij oudere versies. In het boekje van de stab staan de commando's die de motor kent, kijk eens of je die in je menu vind en hoe de motor daarop reageerd.

 
Oh ja, het kan ook zijn dat je LNBF te veel stroom (kijk in de specs, Stab = 350 mA)verbruikt, zodat de motor niet meer goed kan draaien... :sad:

 
-Een teveel aan stroom voor de LNB kan het niet zijn. Als ik de LNB immers loskoppel heb ik hetzelfde verschijnsel.

-Er staan inderdaad enkele commando's in de manual van de STAB maar geen van deze zijn terug te vinden in het menu van de receiver. Dus dat kan ik ook vergeten

-Laatste optie is dat ik de DiSecq sturing op moet zetten. Daar ben ik niet 100% zeker van of ik dit gedaan heb. Ik heb wel alles geprobeert maar misschien niet in de juiste combinatie. Anyway, deze setting (om DiSecq ON/OFF te zetten) bevindt zich onder de LNB-settings. Is het deze?

groetjes,

Yi

 
@Yike,

Even een klein vraagje tussendoor:

Bevalt deze ontvanger?

 
you must be kidding ...

de receiver op zich valt best wel mee. Ik ben bijlange niet zo experienced als de meeste onder u waarschijnlijk maar beeld en stabiliteit is perfect tot nu toe. Maar dit allemaal zonder de STAB connected.

Maar de manual laat zeker en vast te wensen over. Deze kan VEEEL duidelijker en uitgebreider gemaakt worden. Het lijkt alsof deze manual een 'update' is van een vorige, 'uitgebreide' manual wat zeker NIET goed is als je er pas instapt.

Deze dagen ontbreekt het mij aan tijd om alles nog eens deftig uit te testen maar ik hoop dat ik tegen eind volgende week wat meer info kan geven over het resultaat en eventueel andere positive of negatieve punten.

groetjes,

yi

 
't heeft een tijdje geduurd maar ik heb eindelijk nog wat kunnen voortprutsen aan mijn nieuw 'speeltje'.

Alles geprobeerd maar nog steeds hetzelfde resultaat.

ik heb in het LNB setting menu de motorsturing op DiSeq 1..4 gezet, port=1, LNB-power=ON, voor de rest staat alles gedisabled, (o/12V, Ku..)

De LNB type is universal.

Aan de backpanel van mijn receiver is er een plug="IF out", moet deze ergens aan verbonden worden?

hopend voor enige hints,

groeten

Yi

 
FF voor de duidelijkheid:

Als je motorsturing gebruikt mag je niet meer kunnen kiezen tussen DisEqC a-b-c-d. Het is namelijk ofof.

 
Heb je de in- en uitgang van je stab motor wel goed aangesloten dus niet omgedraaid?

Ik ken deze ontvanger persoonlijk niet, maar met mijn force D-master is het zo dat indien de ontvanger geen signaal ontvangt of van onvoldoende kwaliteit deze gaat zoeken rond het ingestelde punt. Dus precies zoals bij jouw.

Als de in- en uitgang wel goed zitten neemt misschien de stab motor te veel stroom op (mogelijk door een defect) Indien je in het bezit bent van een satmeter kun je het hiermee controleren.

Groeten, Sat4me2.

 
Ja, in- en uitgang zijn OK, 1 naar de LNB en de andere naar de receiver.

Ik geef het op, ik zal naar de verkoper terug gaan met de receiver en de STAB en het probleem ter plaatse laten zien, dan moet hij mij wel geloven...

bedankt iedereen voor de reacties.

Yi

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan