DSX6073 voorgeprogrammeerd !

M

marciemarc

Wat ons nog niet is gelukt, lukte de leverancier in Enschede dus wel. Zij leveren de DSX6073 voorgeprogrammeerd met Astra-Hotbird lijst op mooie volgorde. Net zoals voorheen alleen hun eigen Asscom ontvanger. Het kabeltje en de software ligt bij hun elke nacht in de kluis!

 
Sorry ik weet nog niet helemaal hoe hier alles werkt , maar toch even dit,

Ik heb vernomen dat er voor de Asscom Reference seca ontvanger (heb ik ook) binnenkort een patch komt om hem regio vrij te maken. Ik weet niet of dit iets met jou probleem te maken heeft maar toch.

 
Nee hoor... geen ingewikkeld kabeltje.

Voor de PHILIPS is een (hele handige) EDITOR gemaakt.

Je kunt de settings van DVB2000 gebruiken.

Het uploaden gaat dmv een seriele rs232 kabel.

Very simpel... wij gebruiken het ook.

Dennis

 
Hier mag je wel iets meer informatie over geven, want ik heb nog nergens een settingseditor voor de Philips boxen gevonden. En dat je de DVB2000 lijsten kunt gebruiken lijkt me helemaal onwaarschijnlijk, aangezien de opbouw van de philips zenderlijst totaal anders is (met name de epg-kanalen die nodig zijn). Waar kun je die settingseditor vinden, en welke rs232 kabel gebruik je. Sorry, dat ik zo ongeloofwaardig doe over je bericht, maar ik hoop dat ik nu enorm op mijn kop krijg van je. We wachten al zo lang op goed nieuws voor de secabox. Mijn vingertopje heeft al heel wat eelt gekregen van het instellen met de afstandbediening.

 
Nou marciemarc, ik heb die editor een tijd geleden getest (vroege beta) en toen werkte het al.

declink heet hij geloof ik.

Als ik mij niet vergis moet er zelfs op dit board ergens een link staan naar de homepage.

 
Klopt als een bus activ. Heeft hier inderdaad al gestaan. Het moet met het prog Declink097.

Als je in de voorgaande postings gaat zoeken dan kun je tot zelfs 2x een complete beschrijving van Redcat vinden hoe je het letterlijk moet doen. Ik heb het zo ook gedaan toen mijn Philips 5816 nog Nederlandse firmware had en het werkt perfect.

Je kunt zelfs b.v. radio en data kanalen negeren en alleen op tv zoeken. Ik moet er wel bij zeggen dat het met mijn tuner sinds er Spaanse firmware inzit niet meer lukt, maar met de originele is het geen probleem.

Groetjes Remco 44

 
Het is waarschijnlijk ongelofelijk, maar ik heb wel degelijk een editor in gebruik voor de Philips.

Ik maak SETTINGS aan met een NOKIA d-BOX. Lees die uit naar DVBEdit.

Daarna importeer ik deze file in de PHILIPS EDITOR, die door een Nederlander geschreven is.

Met een seriele kabel (1 op 1) maak ik eerst de EEPROM leeg waar de huidige kanaallijst in staat.

Daarna schrijf ik een SETTINGS lijst naar de Philips.

Dit schrijven duurt ongeveer 3 minuten.

Overigens werkt hij bij de meeste Philips ontvangers goed.

Een enkel geval gaat niet goed.

Maar of dat nou aan de ontvanger of software ligt? Ik ben er nog niet uit.

De EDITOR hebben wij moeten kopen van een bedrijf hier in Nederland. Wat ik overigens niet erg vind, want ik ben er erg blij mee ;-)

Dennis (Purmerend)

 
Het is niet dat programma (DECLINK?) waar hier over gesproken wordt... want dat ken ik niet?!??

Adios!

Dennis

 
Ik ben dus op zoek naar declink 0.97 waar Redcat over schrijft in de FAQ op dit board. Ik heb wel 0.94 gevonden maar dat is dus duidelijk heel anders. Ik krijg steeds timeout te zien met dit progje. De link die in de FAQ staat naar de site van besami2 is dood. Weet iemand nog een link naar dit progje Declink 0.97.

En Dennis, bij welk bedrijf is dit prg wat jij gebruikt dan te koop. Bij dezelfde jongens die ik bovenaan dit topic bedoel?

 
Zover ik weet is het niet voor het publiek te koop.

Ik denk dat zodra die persoon dat wil gaan verkopen, hij dat wel via het internet zal laten weten...

 
Toch maar eens gevraagd of de betreffende firma het programma dat zij gebruiken willen verkopen, hier hun antwoord:

Beste Marc,

Helaas kunnen wij deze programma's (je hebt er meerdere nodig) niet aan derden leveren.

Wij hebben veel geld en tijd in deze nieuwe service gestoken en hopen op deze manier onze relaties een extra service te kunnen bieden.

met vriendelijke groet,

Ik ben dus nog steeds op zoek naar DECLINK 0.97...

 
Declink 0.97 heb ik intussen gekregen (Thanx RC).

Nu heb ik moeilijkheden met de verbinding. Ik krijg heel vaak timeout, en na een beetje proberen kom ik toch in de service mode. Dan krijg ik ook de channeldata uitgelezen. Maar bij het terugsturen van de gewijzigde lijst duurt het weer heeel lang, en krijg ik na 25 minuten een program errror...

Ik zal nog verder moeten experimenteren.

 
Wij hebben alleen een editor voor de PHILIPS ontvangers.

Die hebben wij van een andere Nederlandse firma.

De Firma Algevex heeft hier niets mee te maken.

De AssCom ontvanger moeten wij (helaas) gewoon met het handje programmeren voor Astra/Hotbird klanten, wanneer er een wijziging op de satelliet is.

Hoe Algevex de Asscom's doet is mij ook niet duidelijk.

Daar geven zij geen informatie over ;-(

Dennis

 
Hoi marciemarc.

Ook ik had problemen met in de service mode te komen. Het lukt bij mij alleen met een snelheid van 9600 baud. Anders kom ik er ook niet in. Dit ligt waarschijnlijk aan de versie van je philips.

Het gevolg hiervan is wel dat het terugschrijven van je channellist wel lang duurt. (Ik dacht zelfs wel een uur of 5).

Maar het lukt wel hoor. Wel moet je in declink eerst de compoort op open zetten, en dan pas je tuner standby zetten. Je moet dus met een UITGESCHAKELDE tuner beginnen. Anders kom je niet in de se-mode.

Succes ermee.

 
Zet de ontvanger in service mode op 9600 baud en kies dan voor Set speed 115200 en dan staat je ontvanger in service mode op 115200 baud. De ontvanger komt standaard in de service mode op 9600 Baud nooit op een hogere snelheid.

 
Met de asscom gaat het vrij sinpel niet de externe serieele poort gebruiken maar de interne....

 
maak je asscom maar eens open dan zie je een 10 pins connector bij het modem daarop past precies weer een flatcable die ze vroeger bij een pc gebruikten voor de serieele poort

neem de goede software en je kunt editen, debuggen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan