Dual layer branden dmv. firmware upgrade!

S

satellite eu

Ik ben nooit zo kapot geweest vd. DVD-(RW) standaard, maar wat Pioneer nu geflikt heeft is wel heel tof! Dmv. 'n firmware upgrade is 't mogelijk om dual layer te kunnen branden op 'n DVD-(RW)! :biggrin:

Meer hierover op: http://www.tweakers.net/nieuws/30526

Het geeft in ieder geval aan dat je d.m.v. firmware update je "DVD-5" brander kunt omzetten naar een "DVD-9" brander, en dus geen dual-layer brander hoeft aan te schaffen.

Dit heeft tot gevolg dat je in principe nu een 1-op-1 kopie zou kunnen maken van een dual-layer (DVD-9). :biggrin:

En nu maar hopen dat alle fabrikanten dus zeer snel een firmware update uitbrengen voor hun DVD-branders.

Ben ik effe blij dat ik toch maar de Pioneer DVR A06 verkozen heb boven de NEC1300.:biggrin:

Heb hier een DVR-106D, zou volgens pioneer site dezelfde moeten zijn???

Ik vraag me af hoe lang die schijfjes goed blijven.....

of de film na een jaar nog te bekijken is

Bigfoot, -daar- zeg je iets interessants. We hebben inderdaad kort geledend die nieuwsflood gehad over de gewone cd's waarvan dus bleek dat vele merken na 1-3 jaar niet meer leesbaar waren.
Bigfoot heeft daar een goed punt, want als dat ook geldt voor DVD's, wat te verwachten is, dan kun je al je opgenomen films na een jaartje of 2 weggooien vanwege onleesbaarheid.

Dus het zou best interessant zijn om daar eens naar te kijken.

Over de houd en brandbaarheid staat iets in de nieuwe PCM

Sjips heb ik een NEC

Groet van Maison

hoe lager je de brandsnelheid instelt des te dieper de putjes, des te minder snel is de rek eruit. dus gaat langer mee .

dus cd en dvd met een hogere brandsnelheid hebben dus minder intensiteit vd laser te verduren.

maar als je een cd of dvd met een hoge snelheid neemt, en je brandt het op een lagere snelheid , is waarschijnlijk de verschillen tussen 0 en 1 beter af te lezen.
dus een groter verschil tussen 0 en 1 in diepte.

wie kan het nog leuker vertellen.

Was wel grappig wat ik vorige week meemaakte black tiger, heb ik net dat stukje van jou gelezen over dvd's en dat arita wel goed zijn en princo niet.

Krijg ik een berichtje of ik nog een bepaalde crd heb, maar ja op de harde schijf niets meer staan, dus ik bedacht dat ik toen die tijd(was in 2000) nog wel eens wat op een cd brande.
Ik dus zoeken en inderdaad had er 2 en heel toevalig 1 arita en een princo en wat wil het geval arita nog prima en de princo totaal niet meer leesbaar. en allebij gewoon gebrand in het hoesje terug gedaan en daarna nooit meer gebruikt.

gr blokker

Oh da's toevallig inderdaad dan. Alhoewel ik het over DVD's had en niet over CD's.
Maar toch leuk om te weten dat het verhaal ook voor cd's op gaat. Zelf gebruik ik voor cd's die ik echt wil bewaren uitsluitend Verbatim.:)

eerste dual layer dvd's komen nog deze maand bij opus in het assortiment.

prijs zal om en nabij de 4,50 euro liggen

Originally posted by LeJaWe
En nu maar hopen dat alle fabrikanten dus zeer snel een firmware update uitbrengen voor hun DVD-branders.

Ik denk niet dat er veel branders zullen zijn die dit kunnen & daar komt nog 's bij dat sommige fabrikanten slechte support geven (lees weinig tot geen updates) Ik heb bijvoorbeeld 'n NEC 1100A & daarvoor verschijnen dus totaal geen upgrades meer :( terwijl er voor de 1300 wel firmwares verschijnen!

Ja, en het is maar de vraag hoe lang dat voor de 1300 doorgaat aangezien de nec nd-2500 nu al veel verkocht wordt (voor maar ? 135,-)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan