Dubbele lnb houder

sjonnie5

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
671
Waarderingsscore
1
Punten
18
Vandaag aan het klungelen geweest met een dubbele lnb houder, maar zonder resultaat.

Volgens de verkoper moet het kunnen op een 60 cm schotel en dan de houder zo instellen dat de lnb's tegen elkaar zitten.

Dit gedaan maar nog steeds geen resultaat om beide te ontvangen (Astra + Hotbird).Ik moet steeds de schotel blijven draaien om een van de twee te kunnen ontvangen.

Iemand ervaringen hiermee of ben ik toch verplicht een grotere schotel aan te schaffen hiervoor.

Bedankt

 
Op een 60cm moet het ook kunnen.

Je moet ze inderdaad vrij kort tegen elkaar hebben zitten, en dan is het een kwestie van heel goed mikken.

De lnb voor astra moet (als je achter de schotel staat, achter de plaat dus) aan de rechterkant, die voor de hotbird aan de linkerkant, dus net tegenovergesteld als de satellieten daadwerkelijk aan het firmament staan.

Trek dan je linker lnb uit, en richt je schotel af op de rechter lnb (nog altijd van achter de schotel gezien) op de Astra.

Zet de boel vast en zet een hotbird zender op. Trek de astra lnb uit, en beweeg met de linker lnb totdat je hotbird hebt.

Als dat niet lukt zit je misschien in een ongunstige positie en dan moet je het net omgedraaid eens proberen, dus van achter de schotel gezien hotbird lnb rechts en astra links, maar vaak lukt dat niet omdat een signaal altijd weerkaatst de lnb in gaat en dan ontvang je normaliter dus een van de satellieten niet.

Zonder signaalmetertje is dit echter best wel een werkje.

Suc6.

 
1 cm is wel erg weinig bij mij zit er zeker 2 cm tussen de feedhorns gr trust

 
Bedankt voor jullie reacties

Heb waarschijnlijk met m'n domme hoofd de boel net andersom gemonteerd, dus HB rechts en Astra links. (vanaf achter de plaat gezien dus).

Maar zitten de lnb's nu strak tegen elkaar of zit er nog wel ruimte tussen?

Ook kan de houder nog kantelen, dus dan kommen de koppen scheef te hangen, is dit ook nog nodig of moet dit gewoon recht blijven staan?

Bedankt

 
Redcat heeft in de FAQS een mooie topic gemaakt over het afregelen van de schotel, lnb's en diseq switch mbt Astra en Hotbird.

groeten

Skybobo :)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan