dubblekaartlezer

W

willemf

als ik een dubblekaartlezer in de humax doet geeft hij een

foutmelding ook als ik er een goede kaart in doe .

of moet men tweekaarten gebruiken voor een goede werking

 
Het zal waarschijnlijk aan de software liggen die op je dubbele kaartlezer zit. deze dingen zijn ontworpen voor een premiere 1.2 betacrypt en een multichoice 1.2 irdeto kaart.

er zit als het goed is een pic16x84 processor op die ervoor zorgt dat de juiste kaart aangesproken wordt, en dat je een duitse betacrypt kaart in een irdeto cam kan gebruiken. soms zit er ook nog een blockerfunctie op. Het is eigenlijk een beetje een "antiek" apparaat. secakaarten zijn dus uit den boze. Ook moet je de kaarten nog in een bepaalde volgorde in het apparaat steken, de duitse onderin geloof ik. Op diverse sites zal je nog wel software kunnen vinden voor deze doubler/blocker denk ik, alleen ik zie er persoonlijk het nut niet meer van in om deze apparaten te gebruiken. er zijn alternatieven te over om meerdere pakketten op 1 kaartje te frommelen.

Mijn (bescheiden) mening, gooi het apparaat maar in de doos oude reut, is misschien leuk voor later, of komt (ooit) nog wel eens van pas bij 't een of ander hobbyproject als je je dan het hele apparaat nog kan herinneren.

succes,

Peter.

 
Als het mogelijk is om dan met een standaard irdeto een duitse kaart te gebruiken lijkt het me toch wel interessant.

Of zie ik dit verkeerd?

Esco.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan