Dummie-vraagjes

B

BartRulez

Ik ga me binnenkort een Dreambox kopen en heb enkele (domme?) beginnersvraagjes:
- Welke image neem ik het best? Ik heb op dit forum al eens iets gelezen over RuCANNON, Ronaldd, Hydra, Enigma, Peter Pan,...
- Kan ik images op m'n Dreambox zetten of moeten deze extern staan? (stick, HD, CF-card)
- Wat is scam en emu?

Alvast bedankt!

ikke zal eens kijken of ik wat antwoorden op jou vragen kan geven.

Ik gebruik de box nu ongeveer een maand of 8 en denk dat ik net geen Dummy meer ben, maar leer elke keer nog.

De software in de Dream bestaat uit twee delen, een deel is de Kernel, gebaseerd op Linux en het andere deel het image.
Maar als je vaak op dit bord komt leer je dat ook wel.
Waar kan een Img staan, intern in het geheugen van de Dreambox, maar ook op een USB stick of Harddisk of een ander memory drager, zolang Linux de drager herkend.

Welke is het beste, kan ik geen antwoordt op geven smaken verschillen. Persoonlijk gebruik ik een RuCannon of Rudream.
Bij een RuCannon zit de Key's en Emu's er al in, bij de RuDream niet.

wat zijn Emu's, dat staat voor emulator, het programmatje dat de versleuteling met een Key file open maakt zodat jij het kan zien op TV.

Scam is een Emu.

Vergeet niet dat je normaal een Abbo moet aanschaffen, maar daarom heb ik een dreambox.

Er zijn dus ook Emu's die met Abbo kaarten overweg kunnen.

Misschien weet je nu iets meer, maar vergeet niet "Vragen staat vrij" de collega's hier helpen graag.

Kom ook eens langs op de Chat van Duckfiles.

Daar kan je direct antwoordt krijgen.

veel plezier met je Dreambox

Groetjes Bert

Thanks Bert!

Dus ik kan de image gewoon in het intern geheugen van de Dreambox zetten zonder dat ik daarvoor een andere drager nodig heb.

De RuCannon, is dat een stabiele image? Zo nu en dan lees ik dat de Dreambox moet worden herstart (reset) omdat hij vastloopt.
Ik veronderstel dat de stabiliteit in grote mate (zoniet de belangrijkste mate) afhangt van de image.

Ik heb dus nog geen Dreambox, maar zou die ergens in de loop van volgende week willen kopen: nu is me iets opgevallen m.b.t. de prijs van de ontvanger. Vrijwel overal staat hij 399 Euro, maar via diverse webshops kan je hem v??l goedkoper vinden.
Is kopen via een webshop veilig (garantie e.d.)?

Bij een van deze sponsors zoals "CardWriter", daar heb ik hem ook gekocht en ik denk dat deze zeer betriuwbaar is.

Daar kost hij maar 329 dacht ik.

Groetjes Bert

Bart,

Wij lopen regelmatig tegen het feit aan dat mensen hun dreambox niet optimaal configureren. Helaas is er niet 1 manier om je dreambox goed te configureren, anders was die al lang gepost. Het hangt van zowel de door jou gebruikte hardware als software af en natuurlijk hoe je er verder mee omgaat.

Als je in het overzicht van dit forum kijkt zie je bovenaan een subforum staan: TIPS. Daar kun je wat tips vinden waardoor mogelijk je dreambox een betere performance heeft/krijgt.

De dreambox die wij hebben loopt echter nooit vast, maar we hebben er dan ook het nodige aan gedaan om dat te voorkomen.

Een harddisk b.v. of een USB-stick zijn echt geen overbodige luxe, maar daar is al genoeg over geschreven.

Suc6 in ieder geval met je dreambox.

@ Bert en Eendenteam
Bedankt voor de reactie! Ben terug een heel eind op weg!
Ik heb wel al begrepen dat de Dreambox een hele uitdaging zal worden, dit in tegenstelling tot een gewone ontvanger (uit de doos halen, boel aansluiten en kijken maar).

Ik heb bij de tips gelezen dat je een USB-stick best mount met de originele soft: geeft het gebruik van de USB-stick met andere soft (RuCANNON bijvoorbeeld) dan geen problemen?
Kan ik de stick nog gebruiken op mijn Windows PC of is hij dan enkel voor de Dreambox?

Groetjes!

Goede vraag,
op het moment dat jij je USB stick gebruikt voor een functie aan de Dreambox, wordt deze stick voor Linux geformateerd.
Deze format is niet te gebruiken voor windows en zal hem niet herkennen.

Groetjes Bert

OK... Ik heb me dus vandaag een Dreambox gekocht... Woh, wat 'n machine!!

Ik heb er Peter Pan op staan (aanbevolen door de verkoper)... Nu heb ik wel een probleem: als ik bijvoorbeeld naar RTL4 wil kijken krijg ik de melding op m'n scherm 'The service could not be descrambled'... Wat doe ik fout??

Originally posted by BartRulez
OK... Ik heb me dus vandaag een Dreambox gekocht... Woh, wat 'n machine!!

Ik heb er Peter Pan op staan (aanbevolen door de verkoper)... Nu heb ik wel een probleem: als ik bijvoorbeeld naar RTL4 wil kijken krijg ik de melding op m'n scherm 'The service could not be descrambled'... Wat doe ik fout??

Krijg je na deze melding wel beeld of doen de Nederlandse zenders het helemaal niet?

Ze doen het helemaal niet... Geen enkele gecodeerde zender 'die open is' trouwens, enkel de FTA-zenders...

Je heb PM

Sorrie heb geen verstand van PP img, gebruik zeld RuDream en RuCanon.

succes Bert

Originally posted by neo
Je heb PM

1000x dank!!!

Loopt hier perfect stabiel! Probleem met UTP-kabel is van de baan... Enkel de Taquilla's werken nog niet...

Originally posted by BartRulez
1000x dank!!!

Loopt hier perfect stabiel! Probleem met UTP-kabel is van de baan... Enkel de Taquilla's werken nog niet...

H? h?... ik heb nu Evocamd staan op de Hydra7000 en alles werkt!

H? da's goed nieuws joh!
Nog veel plezier met je Dreambox

Toch leuk als wij weer een gelukkige gebruiker er bij hebben.

Groetjes Bert

Ps, het is niet BartRulez maar DreamBox RULEZ.

hihihi

Originally posted by bert50
Toch leuk als wij weer een gelukkige gebruiker er bij hebben.

Groetjes Bert

Ps, het is niet BartRulez maar DreamBox RULEZ.

hihihi

'k ga snel mijn naam veranderen ;)

Zijn zenders zoals ESPN in het CanalSatellite-pakket ook te ontvangen? Ik krijg ook geen beeld... Idem met FreeX en FullX...

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan