duo lnb

K

kersen

Beste medesatters.

Ik heb me een goed gekeurde cds duolnb aangeshaft om zowel naar astra 1 als naar astra 3 te kunnen kijken. De lnb goed uitgericht, en heb op beide sats beeld. Maar nu heb ik echter een groot probleem. Als ik nu shakel tussen de 19,2 en de 23.5 freq, dan duurt het tussen de 30 sec tot de 2 a 3 min voordat ik beeld heb.

Heeft er iemand een oplossing hiervoor

Greetz Kersen

Gek genoeg schakelen hier alle satellieten erg snel, alleen als ik naar de 23,5 schakel, duurt het bij mij ook langer.

Zij het dat het tussen de 5 en 10 seconden is voordat ik beeld heb.

Maar 2 a 3 minuten is wel vreselijk lang. Welk merk/type diseqc heb je er tussen hangen en welke Dream gebruik je? Misschien dat de technici met die informatie je iets beter kunnen helpen met een oplossing.

Ik gebruik zelf een Spaun diseqc en op de Dream diseqc type 1.2.

Die duo LNB van CDS heeft een ingebouwde switch.

Ik meen hier onlangs ergens een berichtje gelezen te hebben van iemand die ook zo'n probleem had, en dat met 1 instelling heeft opgelost maar kan die post niet zo snel terug vinden.

Je ontvanger is met alleen deze duo LNB in ieder geval geen gemotoriseerd apparaat, en dat moet je dus bij de instellingen ook opgeven.

Staat er niet iets van snelle omschakeling ofzo bij het stukje over DiSEqC ?

(ik heb geen 702x, dus heb geen idee).

Hi Kersen,

Heb pas geleden ook zo'n dual lnb voor iemand geïnstalleerd, dat was op een dreambox 600, heb daar bij satellietconfiguratie de instellingen op 2 satellites via DISEqC A/B gezet. En alles zapt daar als een zonnetje. Hoop dat je hier iets aan hebt.

Boets.

bedankt voor de reacties . Wat ik hier heb ingesteld is eigelijk 4 satelieten met afwijkende configuratie. Een sateliet verwijderd uit de lijst. Naaste mijn duo lnb heb ik nog een mono lnb voor de onvangst van hotbird.

boven heb ik een versie 1.0 diseqc a/b staan met daarop de astra op a

en de hotbird op b.

Mijn dreambox bedraagt een pvr 600 met gemini project.

instellingen satelliet configuratie

met afwijkende configuratie

astra - 19 east

lnb 0

22khz hi/lo

voltage h/v

toneburst = geen

diseqc modus version 1.0

diseqc parameter a/b

astra 3a/id - 23.5 east

lnb 0

22khz hi/lo

voltage h/v

toneburst geen

diseqc modus version 1.0

diseqc parameter a/b

hotbird - 13 east lnb 1

22khz hi/lo

voltage h/v

toneburst b

diseqc modus version 1.0

diseqc parameter a/b

hopelijk kunnen jullie me hier mee verder helpen

Greetz Kersen

Laatst bewerkt:
Ja dit is een heel andere instalatie als in het eerste bericht, de switch om te schakelen zit in de duo lnb, nu is de vraag de coax van de losse lnb van Hotbird hoe loopt dat dan??

Is dat een losse kabel die naar binnen loopt of heb je die op een of andere manier aan die duo lnb gekoppeld en zo ja hoe.

Als je die Hotbird lnb uitschakeld in het menu van de ontvanger gaat het dan wel goed??

Het lijkt mij dat je beter drie losse lnb's en een 4 in 1 disqcscwitch had kunnen gebruiken maar misschien weet iemand een oplossing.:)

op mij disqc 1.0 zitten 2 ingangen a en b. op

a: heb ik dus de astra duolnb aangesloten.

b: zit de hotbird aangesloten

van hieruit ga ik dus met 1 coax naar mijn reciever.

Ik heb ook geprobeerd de reciever rechtstreeks aan ALLEEN de duolnb van de astra te monteren, echter geeft dit het zelfde resultaat. (natuurlijk ook de instellingen op hier op aangepast gehad)

greetz Kersen

Dat is inderdaad je probleem.

Je schakelt nu tussen LNB's met een DiSEqC switch, en daarna hang je er nog een switch (in de duo LNB) achter.

Dat kan best werken, maar is zeer zeker niet optimaal.

Je schakelt nu naar Hotbird doormiddel van een toneburst signaal.

Zo te zien gebruik je DiSEqC voor schakelen in de Duo LNB.

Maar die is een versie 1.0, en volgens mij ondersteunt dat geen switches achter deze switch.

Daarom verbaast me het niet echt dat deze installatie niet goed werkt.

Als je meer dan Astra 1 / 3 wil ontvangen, raad ik dus ook aan om dit te doen met losse LNB's en een 4/1 switch.

Als je dit verhaal inclusief de Hotbird LNB en de DiSEqC 1.0 switch aan je satboer hebt voorgelegd en deze je deze installatie heeft aangeraden, zou ik daar nog eens een bezoekje gaan brengen.

Als je dit gewoon zo besteld hebt (dus zonder advies te vragen aan een verkoper), kun je overwegen een andere switch (DiSEqC 2.0 dan, die ondersteunt wel verschillende DiSEqC's achter elkaar) te nemen.

Of gewoon opnieuw te beginnen met een LNB houder voor 3 (of gelijk 4) LNB's en een nieuwe 4/1 switch.

Deze laatste 2 oplossingen kosten je gewoon weer wat geld, waar je als je dit op aanraden van een shop medewerker hebt gekocht, kunt proberen nog iets terug te krijgen voor de LNB die niet werkt zoals bedoeld.

Ik zie dat je zelf ook zojuist gereageerd hebt.

Ik meen dat de Duo LNB ook kan schakelen door een toneburst, en dat officieel goedgekeurde ontvangers dit ook gebruiken.

Dat in verband met het veel simpelere protocol (voor zover je daar dan van kunt spreken) dat dan gevolgd moet worden; is eenvoudiger te programmeren.

Heb je al geprobeerd met alleen Duo LNB en toneburst commando's ?

Laatst bewerkt:
Heb je al geprobeerd met alleen Duo LNB en toneburst commando's ?
Nee, dit had ik nog niet gebrobeerd. Maar heeft ook weinig zin om het te proberen als het toch niet werkt samen met hotbird.

Ik zal op jouw aanraden eens gaan praten met de sat boer.

Eens kijken of ze me een goede oplossing kunnen geven.

Verhaal krijgt binnenkort dus nog een vervolg.

Ik wil nu alvast iedereen hartelijk bedanken voor jullie steun en info.

Greetz Kersen

Hier het vervolg, Na veel praten en een slecht advies van mijn sat boer, heb ik dan toch mijn geld terug gekregen voor mijn duo lnb. Ze wilden me afschepen met een tegoedbon. Natuurlijk wou ik gewoon mijn geld terug, en niets meer te maken hebben met hun. De opstelling kon idd niet gemaakt worden. Ik ga dus binnenkort maar eens kijken voor een standaard houder waarop ik 4 lnb kan installeren. Astra 1 en 3 hotbird, en de laaste weet ik nog niet. Mischien nog iemand een goede tip ?

tot zover, en bedankt voor jullie reacties.

Greetz Kersen

Mischien nog iemand een goede tip ?
Ja dan zou ik toch gaan voor Astra2 op 28.2 oost krijg je op dezelfde lnb ook nog eens de Eurobird1 binnen die hangt op 28.5 oost.

Daar hoef je niets voor te doen die leest hij er zo bij in.

Zeker een paar honderd FTA zenders zoals alle BBC en ITV channels.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan