DVD Copieren

jack

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Welk proggie is nu het beste en nog meer belangrijker het snelst om gewoon een DVD te copieren naar een lege DVD.

Gebruik nu hiervoor Clone DVD maar vind dat persoonlijk een beetje langzaam gaan.

Gaat eerst dvd rippen,, dan DVD files van maken en das pas branden.

Of duurd het altijd wel zo lang.

Ligt wat het branden betreft wel een beetje aan je schijven. Ik heb een tijdje Bulkpaq 4 speed gebruikt, maar die gingen niet sneller dan 2.4. Traxdata 4 speed brandt ook echt 4 speed. Dat scheelt al gauw 10 minuten. Rippen is afhankelijk of je een kopie of origineel ript. Een origineel doet er wat langer over, omdat je meestal 2 lagen moet uitlezen.

De snelheid van het rippen wordt hoofdzakelijk door de processor bepaald,

Heb je een Ouwetje" dan is tie daar flink druk mee en duurt het rippen relatief lang.

Ik heb een AMD XP2800 (overgeklokt naar 3000) en deze ramt een volledig volle DVD rond de 20 minuten naar mijn HD

Daarna volgt nog een kwartiertje branden op 4 speed en zo ruim binnen 3 kwartier een kopie.

Het kan sneller met 8 speed of 16 speed brandsnelheid,.

Maar ons Nederlanders zijn zuinig

een 4 speed DVD'tje heb je al voor 55 ct

Ok dan ben ik dus niet echt langzaam,, ikke gebruik traxdata 4X speed en doe er ook ongeveer 40 minuten over.

Dacht alleen dat sommige programmas sneller waren dan anderen.

Maar zal DVD shrink ook eens proberen en vergelijken.

Je kan heel makkelijk een kopie maken met clonecd tenminste als je 1 op 1 wilt doen.

Ja kan ook, alleen kopieer je errors fijn mee zonder dat je er erg in hebt. Via shrink en branden hier op traxdata ook ca. 40 minuten Jack, dus klopt wel. Hele fijne schijf trouwens!

Ik gebruik arita 4speed dvd's en heb een 8 speed dvdbrander, hiermee brand ik de arita's op 6 speed met nero via dvdshrink. Het branden duurt dan 9 minuten.

als ik diezelfde (paarse) Arita's op 6 speed brand dan heb ik nogal hick ups in de film en met name op ca 3/4 van de DVD dan begint de ellende
Ook een kennis heeeft dezelfde problemen

Brand ik die op 4 speed dan nergens last van.

Dus wel oppassen met op een hogere snelheid branden dan wat de DVD's vermelden.

Inderdaad, ik raad het ook af, temeer omdat de brandkwaliteit op hogere snelheden in die gevallen toch al iets minder is.

@the matrix:

Mogelijk dat de nieuwe Arita's beter zijn geworden. Hetzelfde probleem ben ik nogal eens tegen gekomen bij Bulkpaq en Princo. Vaak ook problemen aan het einde van de schijf (99%).

ik gebruik dvd dycripter, dan dvd shrink, en dan branden met nero 6 of pinnacle.
Dat werkt goed, vind ik

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan