dvd naar hdd van db

D

djin

hoi
kan iemand mij vertellen hoe ik dvd op de hdd van mijn dreambox kan zetten
ik heb geprobeerd maar lukt me niet

1* de dvd verkennen
2* overzetten naar hdd met ftp( 4 files )
3* afspelen

geen kleur ,geen geluid en omdat het 4 files zijn speelt die ook nog niet eens achtereen af
op sjerom geken maar geen uitleg van dvd naar hdd wel van hdd naar dvd

ik hebruik de laatste versie van ronald
die zou dat moetten ondersteunen ???

Kun je uberhaupt dvd afspelen vanaf je Dream? Cewl.

Ja vanaf 1.07.

Dreambox wordt steeds leuker!

Grtz Mike

Als het bestand mpg of scvd is en je geeft het de extensie MPEG en je zet het op de hdd dan kun je het gewoon afspelen.
Gisteren nog een film van Kazaa geplukt en afgespeeld.
Zoek bij Kazaa op movie en svcd dan komen er zat films die je direct op de box kunt afspelen,met dvd heb ik nog geen ervaring maar mischien heb je hier wat aan.

Nou dan ben ik eens benieuwd want ik heb nog geen dvd gezien in mpg formaat. Maarja, nu zie ik ook weer niet alles dus dat scheelt.

Momenteel reikt mijn info niet verder dan dat mpg/mpeg formaat bestaat uit (s)vcd.
Mijn dvd's bestaan allemaal uit .ifo en .vob files, als de Dream die ook aan kan is er niets aan de hand.

Wacht ik start die prul eens even.
Hmmz... waar moet ik die optie vinden? Heb de 1.07 gestart maar zie er niets van, alleen ngrab recording en voor de rest niets, of begrijp ik weer iets niet? Tis ook nog vroeg en ik heb nog niet geslapen tot nu toe, dus kan zijn dat ik wat scheef denk. :biggrin:

DVD's moet je eerst converteren naar mpeg en dan afspelen op een willekeurige plek op de hdd en dus de extensie veranderen in MPEG.

Oke thanks! Maar dan converteer je dus dvd naar (s)vcd in feite.
Maar waar zit die afspeeloptie dan? Die kon ik zo snel niet vinden, of krijg je die alleen te zien als je ook daadwerkelijk een HD in de Dream hebt zitten?

Je moet dus een harddisk hebben en als je de film dan op de hdd zet en je gaat naar de bestand modus waar de film zich bevind en je drukt op ok dan gaat de film gelijk spelen.
Met de video knop kun je de film vooruitspoelen en dergelijke,zelfde als met mp3's waar ik er ook een paar honderd van heb op staan.

ik heb dat eens geprobeerd met van kazaa af te halen lukt idd maar als je van dvd op hdd wil opslaan dat is een beetje moeilijker
warom/.....
dvd verkennen krijg je aantal bestanden de tf files zijn gesplitst 4 tot .... bestandjes
als ik die kopieer naar dhh van dreambox speelt die af zonder kleur en geluid
en die speelt voorbeeld bestand 1 af en stopt op einde bestand 1 en moet je met ab de volgende kiezen
nu mijn vraag hoe kan ik dat oplossen ????

de vob files worden nu gewoon ook afgespeelt met geluid en al eerst had je alleen beeld maar sinds de 1.06 versie kun je ook geluid bij de vob files krijgen......

gewoon de boel naar je hdd kopieren en dan naar bestandsmodus
root
hdd
map selecteren waar de vob files in staan en afspelen

kkdwd ( kind kan de was doen )

hr skilder

Bedankt voor de info pillie en skilder, dat was wat ik me afvroeg. Via bestandsmodus dus, thanks!

Maarreh... lees ik nu dat ie toch DVD's kan afspelen? Een paar threadjes hoger las ik net dat het geconverteert moest worden naar mpeg.
Wat is het nu?

Dat je vob files kunt afspelen wist ik niet en dat ga ik dus eens proberen vandaag met een DVD,ben benieuwd hoe dat gaat met een DTS geluidspoor.
Ik doe er net een dvd in en druk dan op verkennen maar het is mij ook een raadsel hoe ik dit compleet op de hdd van de dreambox moet krijgen want bij mij zie ik 25 delen met vob,ifo en bup bestanden en het totaal is 7,6GB.
Ik zal maar eens iets gaan lezen over DVD rippen mischien dat ik dan wat wijzer word.
En dan nog iets,je kunt met FTP bestanden overzetten maar die mogen niet groter zijn dan 1GB dacht ik.

Je kunt ook dvd2one eens proberen dan wordt ie een stuk kleiner. Of DVDShrink.
Ik speel ze liever af met m'n dvdspeler of m'n xbox.:)

Ik heb mijn DVD met dvd decrypter bewerkt en daarna met DvD2one en die splitste de film op in 9 delen waarvan 5 in VOB en nu heb ik 1 deel met een VOB extensie in de dreambox gezet en hij speelt het gewoon af maar ik heb geen geluid.
Als ik op audio druk dan zie ik wel audiotrack(ac3) staan.
Het beeld schokt ook een beetje als je afspeelt en ik krijg steeds freezes.
Dat ik geen geluid heb zit hem denk ik in de andere 4 delen maar hoe ik dit alles moet samen voegen weet ik niet.
SVCD werkt veel simpeler dus want die hernoem naar MPEG en spelen maar.
Het is overigens ook een tijdrovende bezigheid die DVD omzetten.
Als iemand nog tips heeft om een DVD goed af te spelen op de dreambox dan zijn die van harte welkom want ik heb geen DVD speler.

ja ik heb ook die probleem
er moet toch een simpele oplossing voor zijn maar wat ??????
ik ga eens kijken of ik die niet gemakkelijk op een simpele manier om kan zetten

Ik draai momenteel op de SF van 7-12 mischien dat het daaraan ligt,ik ga straks even de originele 1.07.2 image van Dream erin zetten en kijken of die het dan wel doet.
Djin,wat heb jij voor image erop?

ik draai de laatste versie van ronald
107 ?
mijn broer draaid de zeldevde en die kan films op hdd kijken na het dounen van kazaa
maar ook de zelevde probleem met overzetten via ftp naar hdd van echte dvd's

ik ben nu aan het kijken hoe ik die film's zo kan coverteren dat het een file is ( dvd ) maar vind de juiste tool er voor niet
dvd shrink helpt niet heb ik al geprobeerd het comprimeerd aleen een dvd zo dat ge die kunt branden op een schrijfbaaar dvd zo dat je de menus niet verlies

vb

de ondertieteling en de schpter selektion enz....

we moetten die film zo kunnen converteren dat we een bestand ( tf ) hebben
en die pft naar hdd/films

@Pillie: draait die goed die 7-12 versie van SF bij jou? Ik heb die vanmiddag er een paar keer in gehad, maar de emu's vertikten het om me beeld te geven.
Na een erase.img en de 21-11 er weer terug in zetten wilde hij uiteindelijk wel weer.

Bij mij draait Jirka van 7-12 goed en ik zet er altijd eerst een settinglijst in voordat ik de EMU download en ik kies niet enigma ext maar gewoon enigma bij het opstarten.
En als ik de EMU heb gedownload dan zet ik hem op Radegast en start de boel opnieuw op en dan werkt het met mijn abbonement van C+ en daarna key-update,basic.tar downloaden,Browser erin,EPG erin versie 10d met FTP.
Ik doe ook altijd initial for flash of hdd voor het downloaden en voordat ik hem uitpak nog een keer initial for flash of hdd(unzip and install addon) en dan werkt het wel goed.
In het begin had ik ook van die problemen maar als je hem er eenmaal op hebt dan loopt het als een trein,belangrijk is ook het opnieuw opstarten als je de EMU of addon heb geinstalleerd en ook als je van EMU verandert en je hebt geen beeld even opnieuw opstarten.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan