DVD vraagje

jack

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Effe een vraagje,, ik moet de nederlandse versie hebben van Nemo.

Had hem van iemand gehad maar het rare is dat die bij mij wel goed afspeeld,, maar bij mijn zus op een philips DVD speler in zwart wit.

Werd mij verteld dat dat aan die philips DVD speler ligt wat mij eigenlijk raar lijkt.

Dus waar ken ik hem nu vanavond eens zelf downloaden en op een DVD branden.

Gaat voor mij ook de eerste keer worden dus heb hier nog geen ervaring of goede sites voor.

Antwoord van D-Squad:

zwart-wit
@Jack
je zegt dat de dvd op de speler van je zus zwart wit is
ik heb dat zelfde probleem gehad
dat kan aan vele dingen liggen
(1) de tv zelf
(2) de scart kabel
(3) de manier waarop de dvd gebrand is
als je gewoon goed beeld en geluid heb maar alleen in zwart-wit
dan is het ? 70% probleem met de scart kabel of aansluiting op de tv
wat je zou kunnen proberen is het volgende:
(1) zorg dat je bij je zus een geheel bezette scartkabel gebruikt
met geheel bezet bedoel ik dat elke pin in de scart ook echt aangesloten zit (kan je zien als je even de scart open maakt)
dit zijn over het algemeen de wat dikkere/duurdere scarts (? 7 euro)
de scarts van 3 a 4 euro zijn nooit helemaal bezet.
lukt dit ook niet ??
probeer dan eens jou dvd speler op de tv van je zus
heb je dan nog zwart-wit ??? dan is het een tv probleem dan is de aansluiting van de tv niet geheel bezet en dan is er helaas weinig meer aan te doen mits er een RGB mogelijkheid zit op de tv dan kan je die even omzetten .. of als er 2 scarts op zitten even op de av aansluiting proberen ipv de euroscart.
verder kan ik je niet helpen .. probeer de opties eens
suc6

Bedankt maar denk niet dat ik hier wat aan kan doen,, is een home dvd/radio surround setje van Sony.

In DVD zit er dus een tulp stekker en aan andere eind een scart die dus ook maar een paar pins heeft.

Kan ik dus geen volledige scart op zetten.

Maar ga nog effe verder proberen vanavond.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

hoi is het een - r dvd of + r dvd ik heb namelijk ook een plips maar doet het alleen goed met +r.

even dvd uitlezen met scrink zonder compresie (100% dus)
naar hd en dan branden met nero of zo op +r werkt bij mij wel.

gr hatz,

wie niet waagt die niet wint.

Staat de dvd speler misschien op NTSC ipv op PAL, als dat namelijk mee rondzooi gaat de kleur ook van het schemr vandaan. Maar als ik de dvdspeler weer op PAL zet is het weer goed.

Met originele dvd doet die het wel goed,, Dus zal wel aan die shit sony dvd player liggen.

hoi,
het ligt aan de dvd player.
Kijk eens of ie svcd kan lezen??
Een kollega van mij had hetzelde probleem met een dvd van mij, loopte bij mij goed en op z'n ene Toshiba helemaal niet en op de andere zwart / wit.
Heb geprobeerd met dvd+rw en die ging niet maar een dvd-r van verbatim gaf dat zwart /wit bij hem ( tenminste beeld ).
Firmware alshet mogelijk is updaten en dan weer proberen. Anders een paar dvd'sproberen, je weet wel -,+, r en rw en een paar merken. Is voor je zus in de toekomst ookbelangrijk want anders brand jij en zij kan ze niet zien.

groetjes Silverfox

hoi,
nog als aanvulling. Dat van die svcd is volgens enige misschien niet relevant maar blijkt wel uit te maken. Als ie geen svcd kan lezen kun je het wel bijna met alle zelfgebakkene dvd-rtjes schudden.Of ie nu codefree is of niet maakt geen bal uit.

silverfox

Ik weet niet wat voor dvd het is,, ik heb hem niet gebrand maar een kennis van haar.

Waar kan ik dat scrink vinden,, ken je mij een linkie pmen.

En voor de duidelijkheid,, het is een sony dvd

SONY Hifi set met DVD DAV EA20
? 399,00
175 Watt totaal muziekvermogen
30 voorkeurzenders, RDS en timer/klok
DVD speler voor audio- en videoweergave
geschikt voor DVD, DVD-R/W, DVD+R/W, CD,
CD-R/W, SVCD en MP3 en JPEG diashow
Dolby Digital en, Dolby Prologic II
ingebouwde DTS decoder
incl. subwoofer
incl.5 boxen:2x voor/2x achter/1x center
incl. afstandsbediening

best leuk setje om te zien zo :)
maar raar dar er juist toch op zo'n setje niet een normale scart uitgang op zit.
ik zie wel dat je een video uitgang en een S-video uitgang er op heb zitten,
wat je dus zou kunnen doen =
het setje via je video laten lopen (mits er dus een dubbele uitgang ook op je video zit (op mijn sharp zitten 2x scart achter op de video , in en uitgang)
een video heeft vaak geen geheel bezette kabel nodig maar kan wel geheel bezet terug voeren .. dus optie is je video in en via je scart van je video uit naar je tv op deze manier geeft hij wel over elke pin een signaal door.
een 2e optie is als je geen S-video ingang op je tv heb zitten (S-video kleine plug)
om daar dan een verloop stukje te halen van S-video naar scart
die heb ik ook in gebruik om van mijn tv-out kaart in de pc naar de tv te gaan en werkt perfect.
ik denk dat deze laatste optie het beste is + de beeldkwaliteid is veel beter.
verder heb ik echt geen opties voor je
suc6

http://www.dinamicahifi.com/loja/catalog/popup_image.php?pID=456

Sony DAV-EA20
Dolby-Digital, DTS, Dolby Pro Logic II - Dekoder
- 5x25 W + 1x50 W (Subwoofer) Sinus RMS
- Nightmode-Funktion
- UKW/MW-Tuner
- RDS
- DVD/SVCD/CD-Player
- DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW, CD-R, CD-RW, SVCD, MP3-CD, JPEG-CD kompatibel
- DVD/CD-Text Funktion
- Subwoofer
- 1-Wege Surroundlautsprecher
- 2 Audioeing?nge
- 1 Audioausgang
- 2 Videoeing?nge
- 1 Videoausgang
- 1 S-Video-Ausgang

Originally posted by D-SQUAD
het setje via je video laten lopen (mits er dus een dubbele uitgang ook op je video zit (op mijn sharp zitten 2x scart achter op de video , in en uitgang)
een video heeft vaak geen geheel bezette kabel nodig maar kan wel geheel bezet terug voeren .. dus optie is je video in en via je scart van je video uit naar je tv op deze manier geeft hij wel over elke pin een signaal door.

Zo staat die dus nu aangesloten,, DVD naar video en dan video naar TV.
Dit zo gedaan omdat die dan automatisch op EXT1 springt dan als je een DVD afspeeld.
TV heeft helaas ook maar 1 EXT scart aansluiting.

een 2e optie is als je geen S-video ingang op je tv heb zitten (S-video kleine plug)
om daar dan een verloop stukje te halen van S-video naar scart
die heb ik ook in gebruik om van mijn tv-out kaart in de pc naar de tv te gaan en werkt perfect.
ik denk dat deze laatste optie het beste is + de beeldkwaliteid is veel beter.

Moet deze scart dan ook in de video,, want op de tv zijn nu verder geen scart aansluitingen,, zoals gezegd zit er maar 1 op en die gaat naar de video.
Kijk wel effe verder,, dacht dat er wel een S-Video op de TV zit,, alleen springt die dan niet meer automatich op dat kanaal of ben ik nu verkeerd.

zodra er over de s-video een signeel gegeven wordt springt bij mij de tv auto op het juiste kanaal.
btw optie om meer scarts te krijgen is een scart hubje
dat is een blokje die je dus met 1 scart kabel op je tv aansluit en vervolgens op dat blok nog eens 4 scartkabels kan aansluiten
video / dvd / radio / playstation <<< bijvoorbeeld
dat werkt dus ook :) hoeft het niet meer via je video
suc6

hoi,

het is dvd shrink en dit kun je gebruiken om een gecodeerde dvd kleiner te maken ( rippen ) maar wel afhankelijk van het type dvd.
Gisteren heb ik nog een nieuwere dvd9 gehad en was met shrink niet te decrypten dus heb ik dvddecrypter genomen en toen de 7,3 gb dvd met dvdfab gedeeld in 2 dvd's. Je kan dus wel met shrink je dvd's rippen maar bij de grotere gaat dat ten koste van de kwaliteit

groetjes silverfox

nederlandse versie bestaat niet !
Is dus een illegale copy.
gaan we hier dus ook illegaal ???

???
jij heb natuurlijk nooit:
(1) gelogen
(2) snoepje gepikt
(3) geen copy gemaakt van een cd / dus ook niet in het bezit er van
(4) muziek van internet gedownload
(5) filmpje van internet gedownload
(6) software van internet gedownload / of op copy
(7) geen cracks / serials
(8) geen fun / gold / of wat voor card dan ook waar je gratis mee kan (kon) kijken ???
zal maar stoppen
het gaat er niet om dat die jonge een illegale dvd heeft .. maar om het punt dat hij daar problemen mee heeft
in plaats van dat je even helpt om een oplossing te zoeken
en niet meteen zit te jammeren dat het niet bestaat dus maar illegaal is.

@Jack ik hoop dat het je inmiddels wel gelukt is
laat even weten mocht het gelukt zijn wat het nou was.

Hoogst waarschijnlijk toch NTSC.
Op de meeste DVD spelers zit een optie, Pal, NTSC of Beide.
Nu kan het zijn dat hij op PAL staat terwijl je een NTSC DVDtje hebt.
Ook kan de tv te oud zijn zodat hij niet beide leest.
Het ligt zeker niet aan het schijfje, deze is in kleur op jou speler.

Hallo
Ik weet wel zeker dat het NTSC is want het is een amerikaanse versie met sub nl ik heb het hier namelijk ook dav 800 van sony zwart wit beeld maar de regio vrije gewoon kleur zo heb ik er meerdere films

gr hiswap

Heb het zelfde gehad met een Sony HomeCinema setje en ja ... ook bij m'n zus.
Wat was er aan de hand ,
DVD erin ... TV Sprong op Ext1 ... zwart-wit heel vervelend.
TV op Ext2 gezet en Kleur ... Bizar he ?
Maar werkt wel .. de rest van de films gaan gewoon op Ext1 maar dat Nemo ding moest echt op Ext2 ... nou ja probeer maar.

Cya ...

Ga het proberen maar moet effe wachten,, mijn zus zit met haar reet in oostenrijk in de sneeuw lol

Originally posted by The Green Hornet
... ook bij m'n zus.
Wat was er aan de hand ,
DVD erin [...] gaan gewoon op Ext1 maar dat Nemo ding moest echt op Ext2 ... nou ja probeer maar.
Ik weet niet helemaal wat ik hiervan moet denken. Maar het onderwerp zelf vind ik minstens zo interressant. ;)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan