DVD vraagje

Originally posted by jack
Ga het proberen maar moet effe wachten,, mijn zus zit met haar reet in oostenrijk in de sneeuw lol

Jeetje Jack dan hopen we maar dat ze snel opstaat anders wordt niet alleen haar reet retekoud he.
Avensis

Een tip van mij ANYDVD of een andere regiokiller. Die Amerikaanse DVD?s hebben een ander regio als wij in Europa.

Morgen ga ik naar mijn zus om eens effe naar die DVD te kijken,, moet ik ook gelijk effe nieuwe video aansluiten,, dus morgenword het vervolgd met een hoopvol goed en opgelosd antwoord.

Nou daar ben ik weer,, heb weer van alles geprobeerd,, ook met een S Video kabeltje,, dat ronde ding en tesamen met 2 tulpstekkers voor geluid,, maar wat ik ook doe hij speelt hem wel af maar helaas nog steeds in zwart wit.

Ook werkt het niet als die op Ext1 afspeeld,, op ext 2 en 3 is dan niks te zien helaas.

Denk dat ik zaterdag toch eens probeer om mijn dvd speler van Blokker eens op haar tv te proberen,, is die dan ook zwart wit dan is het de tv en hoeven we niet verder meer te proberen.

Dus zaterdag word het verder vervolgd lol.

Gelukkig heeft ze hem voornamelijk gekocht als radio setje en dat werkt perfect.,, en was meegenomen dat er ook dvd bij zat.

Finding Nemo is NTSC dat weet ik 100% zeker (ik heb die ook)

Alle DVD' spelers kunnen dit formaat aan en de meeste moderne TV's ook, die schakelen automatisch om
Heb je nu een "oude Tv die alleen PAL aankan dan kun je het schudden en zal deze in zoewart oewit weergeven

Er zijn NTSC-Pal convertors in de handel en die kosten ca 40 euro

Softwarematig omzetten van NTSC naar PAL loopt meestal uit op een mislukking omdat NTSC ik dacht 29 beelden per seconde heeft terwijl PAl slechts 25 .
Na converteren heb je dus een snelheidsprobleem en het geluid loopt uit de pas.

Een truc is om de NTSC film om te zetten naar een AVI file maar dan kom je harde schijven tekort.
Daarna kun je die AVI omzetten naar PAL en dat schijnt goed te gaan.

Mijn conclusie is dat het een TV probleem is en niet de DVD speler

Succes

Denk het ook hoor,, is al oude tv,, heb trouwens ook nog geprobeerd met andere dvd,,nl: lord of the rings,, the two towers en die is ook zwart wit,, denk dat die helemaal geen gebrande cdroms aan kan,, originele dvds doet die wel goed.

probeer het eens met een + of - dvd
Niet alle spelers kunnen + of - of beide aan

Hoi Jack, ik heb zo de posting doorgelezen, en ik denk dat het aan de software ligt die in je Sony zit, hij is denk ik gedeeltelijk nog regio beschermt, heb in het verleden ook zitten prutsen met een dvd speler met het zelfde euvel, heb al even gekeken of het type bij dvdrhelp stond, maar er zijn nog geen hacks op jammer voor je zus.

Of gewoon even de nederlandse versie komen halen bij mij jack....

Ik heb de volledige nederlandse versie hier zo liggen voor je!!

Wil die wel hebben ja,, maar weet niet of je rond den haag woont.

Maar wil wel zeker weten of ze nu in de toekomst eventueel gebrande cdroms kan kijken of niet.

Dus ga in ieder geval vd. week nog effe proberen met de mijne,, want die werkt wel perfect en als die het ook niet doet op haar tv dan weten we in ieder geval dat het aan de TV ligt.

Zoals gezegd die is al een jaar of 12 oud.

Weet in ieder geval dat hij het bij de buren van haar wel goed doet,, die hebben ongeveer hetzelfde setje alleen een iets nieuwere type,, die met meer vermogen maar verder precies hetzelfde.

als je ff een pm met adresgegevens stuur dan stuur ik je wel een dvd van nemo, ik kom van de week zeker nog wel in de buurt van den haag dus kan hem evt ook nog wel even afgeven en even kijken of ik iets aan het problem kan doen.....

Ok heb nu echt alles gedaan en tot de conclusie gekomen dat het dus toch echt aan de TV ligt.

Als ik mijn DVD speler op haar TV aansluit geeft die wel beeld en kleur,, maar de kleur is dan wel behoorlijk flets.

Toen om het allemaal zeker te weten die hele DVD Sony set losgehaald en meegenomen naar mijn huis en aangesloten op mijn TV en jahoor film speelde perfect af in kleur.

Dus ligt inderdaad aan de TV,, dat ding is dus ongeveer 10 jaar oud.

Zit ook geen optie op om NTSC-Pal te schakelen.

Is er nu nog iets wat ik kan doen door bv een NTSC-Pal convertor ertussen te plaatsen of heeft dat ook geen zin meer en is de enigste optie een nieuwe TV aan te schaffen.

En voor de toekomst,, is het wel mogelijk om DVDs te copieren en branden op een bepaalde manier zodat die TV het dan wel aan kan of ook niet.

ik ben al driftig op zoek naar een software matige NTSC naar PAL convertor.
Een maat heeft zoiets en die krijg ik begin van de week.
Ik ga het dan even testen en als ut werkt ben jij de eerste aan wie ik denk.

ik heb moviefactory 3,en kan nergens de NTFS naar PAL omzetter vinden. hebben ze uit versie 3 die optie eruit gehaald??

Raer zaekje

Over +/- 14 dagen ligt nemo nederlands gesproken in de videotheek en kun je hem voor 3,50 huren en meteen een copie maken.
(waar betaal je anders 1 euro extra per lege dvd voor)

grts rolbird.

mmm, vreemd, ik heb de NL gesproken Nemo al een week in huis origineel voor 10 euro en 1000 luchtmailen. was bij de Blokker meen ik dat mijn vrouw die had gehaald!! Dus waarom moeilijk doen???

Greetzzz.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan