dvd wissen probleem

S

satbird

nadat ik een TDK-rw dvd gewist hebt met nero, kan ik deze niet gebruiken hij ziet gewoon geen bruikbare dvd media meer.

als ik hem met incd van nero geformateerd hebt en weer terug ga met wissen wil het nog steeds niet lukken.

wat doe ik verkeerd???

normaal wis deze dvd-rw zonder problemen voor hergebruik !

grtz satbird

Doe eens volledig wissen en als dat niet lukt, probeer hem eens te wissen met Easy CD Creator of als je die niet hebt met Alcohol of een ander programma, dat wil nog wel eens lukken.

Hoeft overigens niet altijd te lukken, ik heb hier zelf 2 cd-rw's en 1 dvd-rw die niet meer te gebruiken zijn. Geven steeds aan dat ze gewist zijn in elk programma, doch indien je ze dan wilt gebruiken krijg je ofwel een error, ofwel de melding dat ze niet leeg zijn. Die dingen schijnen dus ook stuk te kunnen gaan.;)

dat vage vermoeden had ik dus ook, dat ze naar een aantal keer te zijn gewist (volledig) dat ze opeens niet meer herkend worden.

ben met dvdproinfo wel te weten gekomen dat de dvd-rw niet meer voor videobestanden opname gebruikt kan worden.

kan de dvd wel formateren en voor data gebruiken, rarara

satbird

Misschien ook weer afhankelijk van het merk schijf? Ik heb hier een paar Ricoh +RW schijven en eigenlijk geen problemen met wissen.

het merk wat ik gebruikte was TDK dvd-rw 3,50 euro p/s
maar ja , uitproberen is nog steeds de oplossing om erachter te komen welke het beste presteert.

Dat is nog een hoop geld voor een RW schijf. Online bestellen kost een goede RW schijf ongeveer de helft. Ik weet niet of TDK bij Ricoh vandaan komt. Fuji, Traxdata, Platinum en Arita komen daar wel vandaan. Verder is Verbatim goed.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan