Dynamo of accu issue van Twingo

Oh vreemd. Ik ben van mening dat zo'n lampje altijd moet branden als er iets mis is

//www.satellitefun.org/applications/core/interface/js/spacer.png/emoticons/biggrin@2x.png 2x" title=":classic_biggrin:" width="20" data-src="/emoticons/biggrin.png">.



Bij mij gaat het lampje eigenlijk alleen maar aan als ik een goed idee heb, voor de rest van het jaar is ie uit en als je mij doormeet geef ik maar 3V af. :)

Ik heb het ook weleens gehad dat ik laat in de nacht op een snelweg reed en alle verlichting langzaam uit ging maar ik kon wel doorrijden. Ik moest daarna zowel de accu als de dynamo vervangen want op de ene manier beïnvloed het elkaar.

Een accu kan wel 14.2V meten maar als de startmotor te weinig amper krijgt dan draait de startmotor ook niet rond en is de accu ook zo leeg.    

 
Leutig he, zoeken naar een naald in een hooiberg, ik zit hier met hetzelfde probleem, maar dan met poreuze slangen.

Vermoeiend is dit, geef mij mijn ouwe kever maar...

 
Nja. We moeten maar weer eens afwachten. Natuurlijk zegt een voltage niets, er moet inderdaad ook genoeg amp. zijn om de startmotor te laten draaien, maar gezien die draaide was dat er wel.

De accu van mijn eigen auto is ook niet meer wat het geweest is. Dat merk je dan vooral als het opeens weer kouder wordt.

Ik heb de accu van dochter opgeladen en nu in mijn eigen auto gezet.

Eens kijken wat dat weer gaat opleveren. Vooralsnog start ie nu na een paar dagen nog altijd beter dan mijn eigen accu.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan