E-mail

Kweetniet

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
28 okt 2002
Berichten
858
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
50
Wie weet of je het mail programma (microsoft mail) van vista kunt installeren op,
Windows 7 64 bits???

ik heb van de berichten van vista een backup gemaakt.
wie weet een ander mail programma (behalve microsoft live)
die deze kan importeren..

vast bedankt
 
Er word een verschil gemaakt tussen je contacten en mailberichten.
Wanneer je alleen je berichten hebt opgeslagen, dan heb je waarschijnlijk een map met *.eml bestanden.
Die kun je in de meeste mailprogramma's importeren.
Je kunt als mailprogramma Thunderbird proberen, das het mail zusje van Firefox.
Dan heb je het voordeel dat daar vrij veel plugins voor te vinden zijn, onder andere om mail en contacten te importeren.

Voor je contacten, is het het slimst deze te exporteren als een CSV bestand.
Dat zijn normale textbestanden waar elke waarde gescheiden word door een komma.
Bij de meeste programma's die dit kunnen importeren kun je daarbij ook nog aangeven waar welke soort waarde staat.
Anders zou je kunnen krijgen dat in plaats van de voornaam, het mailadres in dat vakje terecht komt en zo.
 
Windows Mail is ook onder Windows 7 aan de praat te krijgen.
Hier kun je een wijze vinden hoe je dat doet:
http://www.placebeau.nl/article/473/Windows_mail_voor_Windows_7.html

Een andere omschrijving van schoonepc:
Hoewel Windows 7 geen standaard e-mailprogramma meer bevat, kan Windows Mail (het standaard e-mailprogramma onder Windows Vista) op eenvoudige wijze ook aan Windows 7 worden toegevoegd. Zorg er eerst voor dat de huidige map C:\Program Files\Windows Mail wordt veiliggesteld door de mapnaam te wijzigen in bijvoorbeeld C:\Program Files\Windows Mail ORG (klik met rechts op de map en kies Naam wijzigen). Kopieer vervolgens de volledige map C:\Program Files\Windows Mail van een Windows Vista-computer naar deze locatie. Windows Mail kan nu met het bestand WinMail.exe worden opgestart. Maak eventueel een snelkoppeling naar dit bestand zodat Windows Mail snel toegankelijk is!

LET OP: Wees er alert op dat de bestanden van een 32-bits Windows Vista-versie niet worden verwisseld met die van een 64-bits Windows 7-versie (en omgekeerd)! De map C:\Program Files (x86)\Windows Mail van een 64-bits Windows Vista kan naar de map C:\Program Files van een 32-bits versie van Windows 7 worden gekopieerd, omgekeerd zal het echter niet lukken.
 
Had het gedaan zoals Black Tiger het omschreef.
Wat blijkt, ieder na een update van windows was het weer weg en kon opnieuw beginnen.
Ben van ellende overgestapt naar Thunderbird en dat werkt uitstekend en Windows update doet er niks aan. Tevens is Thunderbird bijn uiterlijk gelijk aan windows mail.
 
Okee Bedankt allemaal voor de tips.....

Het is Thunderbird geworden...Goede Tip :)
Effe zoeken naar de juiste plugin!!!!


P.s Black Tiger, Ik heb de 64 bit windows versie,
Kreeg het niet voor elkaar.

Maar het is opgelost hoor!!!

Mijn DANK is GROOT
 
ja dat is het klungelige van Microsoft. Outlook outlook express windows mail en nu windows live mail

Ook ik heb zitten worstelen met die windows mail , had het prima voor elkaar in win7 64 en werkte uitstekend,

Je moest wel truukjes uithalen maar alla het werkte , met de nadruk op werkte.

Bij de eerst beste update van win 7 werd mail vervangen door windows live mail.

In eerste instantie balen maar achteraf geen slechte update, live is beter en betrouwbaarder dan windows mail.

Installeren een fluitje van een cent en importeert alles van Mail.

een account toevoegen gaat bijna automatisch.......

Mozilla thunderbird heb ik ook geinstalleerd , maar ben niet erg onder de indruk van dit pakket.
 
I.d.d. Ik wordt ook gek van dat nieuwe windows 64 bit
Mijn printer was ook al geen driver voor te vinden

Meeste van mijn illegale software doet het ook niet meer :)

Misschien toch maar aan de ipad 2
 
ik heb vandaag liggen stoeien met win7 64 bit en heb het programma "windows XP mode" geinstalleerd (virtual machine) Gratis indien je beschikt over een gevalideerde win7

Deze wordt geopend in een apart window en daarin kun je alles wat vroeger onder XP werkte installeren alsof het windows XP is .

Het was effe zoeken maar werkt voor mijn optie ACCESS 97 perfect.

Ik heb diverse programma's die onder access 97 draaien en deze was NIET te installeren in windows 7.
 
Ik heb diverse programma's die onder access 97
Je bedoeld Office 97, want access is het database programma van office.:)

Is wel mooi als je dat kunt, maar vanaf vorige windows versies was al bekend dat die 64 bit versies niet lekke werkten.
Volgens mij is windows 7 de eerste waarbij het voor het eerst enigszins gaat zoals het zou moeten.

V.w.b. de mail ben ik zelf nog op zoek naar iets fatsoenlijks. Misschien moet het dan toch maar Foutlook 2003 worden.
OE crashed af en toe maar dat werkt storend.
Andere mail programma's waaronder ook Thunderbird en Live Mail maken voor elk account een aparte map aan en als het effe kan ook met aparte inbox en draft en weet ik wat en dat moet ik niet. Heb ik teveel accounts voor en wordt het onoverzichtelijk.

Maar oke, fijn te horen dat het gelukt is.
 
Nee ik bedoel echt alleen access 97 weliswaar een onderdeel van office 97
De rest van office97 heb ik niet geinstalleerd.
 
Ah zo.
Ik heb diverse programma's die onder access 97 draaien
Dus je hebt meerdere programma's die van de access database gebruik maken. Dat had ik verkeerd geinterpreteerd.

Wel jammer dat op de gewone manier Office 97 niet onder windows 7 te gebruikenis. Feitelijk ook belachelijk.
Want daar heb ik vanwege mijn laatste werkgever toevallig een gratis legale corporate versie van, middels een speciale regeling met Microsoft voor werknemers.
Feitelijk is dat ook allemaal windows spul, dus het is gewoon te zien hoe Microsoft alle oudere software incompatible maakt om de gebruikers te verplichten een dure nieuwe versie te kopen, 225 euro he... in dezelfde vorm als '97 was, dus met Outlook erbij.
Tsssk.:(

Anyway, vergissinkje mijnerzijds dus.
 
Waarom gebruiken jullie nooit openoffice?
Dat kost helemaal niks en doet precies hetzelfde.

Grtz.
 
Je bereikt met OOo (beter nog tegenwoordig LibreOffice) wel hetzelfde, maar het werkt niet hetzelfde.

Access97 heb je bijvoorbeeld nodig voor een bepaalde kilometer administratie oplossing (hard en software).
Dat gaat je gewoon niet lukken met alternatieven en zoiets lijkt me dan ook de reden waarom iemand deze keuze maakt.

Voor mij reden om naast Firefox, toch ook IE te gebruiken (je kunt bijvoorbeeld windhoos update niet bezoeken met een alternatieve browser).
En zakelijk kun je het niet maken om met de alternatieven OOo of LO te werken, want je zult toch met regelmaat tegen beperkingen aanlopen (ik zie dat dus in ieder geval wel).
 
MAS 3 ik had het niet beter uit kunnen leggen, Dit klopt precies en de redenen zijn zoals je uitlegt
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan