e-tech v2 router annex-a + snelheidverhoging

sjonnie5

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
671
Waarderingsscore
1
Punten
18
ff een vraagje voor de e-tech gebruikers hier.

Ik ben net weer terug van 3 weken buitenland, en tot mijn stomme verbazing verbind de router nog steeds met 2,2mbps ipv 3,2 die ik zou moeten hebben.

heb al contact gehad met planet en kpn en deze zouden nu verder kijken voor me. Volgens mij zijn ze gewoon vergeten mij te verhogen :sad::(

OF moet de router opnieuw geconfigureerd worden????, volgens mij niet. Deze zou gewoon moeten verbreken omdat de adsl lijn weg is en dan moeten verbinden op 3,2 toch???

Kan trouwens ook de specs ff niet vinden, volgens mij ondersteunen deze routers tot 8mbps, maar weet het niet meer zeker, dus als iemand weet wat de specs zijn, of waar deze te vinden zijn, graag.

 
Je zou eens op http://www.e-tech.nu kunnen kijken voor specs.

Maar bij mijn weten kunnen alle E-Tech's 8 mbit verbindingen aan, in elk geval de modem/routers zowel annex-a alsook annex-b.

Nog eens uittrekken en dan weer insteken na een tiental seconden zou oplossing moeten bieden. Is dat niet het geval, dan zit er volgens mij iets scheef bij kpn of bij de centrale.

Evt. kan het ook nog de versie firmare zijn die je in de E-Tech hebt zitten, van de w versie is bekend dat ie niet lekker is. De oudere (dus eerdere letters) zijn beter.

 
heb de router al een paar keer uit gehad, dus deze zou goed moeten starten, op de goede snelheid.

Heb ff naar de firmware in de router gekeken en volgens mij is dat F ???:

Firmware Version: AMX_CX_111503_REL01

Customer Software Version: CA8XR-HL-111003.00F

Die 8mbit dacht ik ook, wist het haast wel zeker, maar begon ff te twijfelen:)

Op de site van e-tech had ik al zitten neuzen, maar daar staan verder geen specs op:(

 
Firmware Version: ETHADSL_USB_032002_REL5

Customer Software Version: CA6XR-GN.0924.00T

Das wat ik er in heb zitten.

Die firmware is dus geen Etach firmware, maar is van de originele fabrikant afkomstig.

Die heb ik erin gezet omdat je daarmee hele ranges van poorten kunt openen, en bevalt me prima.

Hier ging ie vanzelf over op dezelfde snelheid als die jij nog niet hebt.

Ik zag aan een programmaatje dat altijd loopt hier dat de snelheid ineens hoger was dan het ingestelde maximum.

Dus het lijkt mij ook dat er bij je provider iets niet goed gegaan is.

 
werd vanvond nog gebeld door kpn, alles nagekeken en naar een poosje overleg met zijn collega's blijkt dus gewoon dat ik nog niet verhoogd ben :sad::(

Ff afwachten dus, voor eind maart moest het in ieder geval geregeld zijn.

 
Ah, ziedaar, die KPN toch. In elk geval goed dat nu toch duidelijk is dat het probleem wel degelijk bij KPN ligt.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan