E1 Ander bootlogo,radio,scan achtergrond

L

larsjeee

Afhankelijk van het gebruikte image kun je de achtergrond van de radio, scan (bij het zoeken naar nieuwe zender) en eventueel ook de bootlogo veranderen.

1. een bootlogo maken: 720 bij 576 Pixels (PAL) formaat. ( bv met photoshop )
instructies hierover vind je bijgevoegd bestand.

2. ftp naar je dreambox met bv. windows commander

3 je radio achtergrond: radio.mvi kopier je naar: /var/tuxbox/config/enigma/pictures
je scan achtergrond: scan.mvi kopier je naar: /var/tuxbox/config/enigma/pictures
je bootlogo : bild (zonder extensie) kopier je naar: /var/tuxbox/config/enigma/pictures

4 dreambox herstarten, en als het goed is heb je nu de door jezelf gemaakte achtergronden erin staan...

nb: het bootlogo en de achtergrond kunnen niet met elke image veranderd worden, op de nabilo darkstar2 image die ik heb, kan ik bv. niet de bootlogo veranderen...

dit alles is gedaan op een dreambox 500s , of het ook op andere dreamboxen werkt durf ik niet te zeggen omdat ik hier geen ervaring mee heb...

[attachment deleted]

Dank voor je bericht.
We hebben het eerste bericht aangepast. Het pdf-bestand hebben we als bijlage gevoegd om verschillende redenen zoals bijvoorbeeld:

- het bestand is nu aan het bericht gekoppeld en dus niet afhankelijk van een andere webpagina;

- de link naar de pdf waar het in eerste instantie verwees was een webpagina waar oude software op stond en bovendien keys-gerelateerde zaken.

Verder hebben we het pdf bestand aangepast en dan m.n. de hyperlinks (ook daar werd verwezen naar een oude versie (enigma2tool), een enkele taal-schrijffout hebben we er uitgehaald en wat reclame er uitgehaald.

oke verder niet bij nagedacht eigenlijk, had verwezen naar die pagina omdat ik niet het hele verhaal wilde uitleggen om die .mvi bestanden te maken, daar is nl. al genoeg info over te vinden op het internet...

wel zou ik graag willen weten of het ook op andere images werkt, in Principe zou dit hetzelfde moeten zijn, maar het zou kunnen dat bij andere images de bestanden op een andere plaats staan...

Verder lukt het me niet om het bootlogo van de nabilo darkstar images te veranderen,
dit bestand is ook anders genoemd: nablogo (ipv. bild) en het wordt opgeroepen door een ander (bin) bestand: Showlogo /var/tuxbox/config/enigma/pictures/nablogo

iemand een idee ?

Net een omweg gevonden, je ziet wel nog 2 sec het originele logo, maar meteen erna wordt je eigen logo weergegeven...

(dit werkt dus met de nabilo (darkstar) images)

ftp naar de dreambox en plaats in de: var/ect folder een bestandje: init (zonder extensie) (ff aanmaken in notepad ofzo)

in deze: init plaats je de volgende regel: /bin/showlogo /var/etc/bild.mvi

je logo noem je: bild.mvi en deze plaats je ook in de: /var/ect/

veel plezier met het plaatsen van je eigen logo's / achtergronden!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan