Earth - Seen From ISS Expeditions

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
799
Punten
113
Leeftijd
60
Bekijk de aarde vanuit de ISS

Laatst bewerkt door een moderator:
Prachtig!

Prachtig inderdaad!!! Ontzettend mooi!

Het is een nachtelijke opname maar wat gaat dat snel zeg, nooit gedacht dat dit zo'n snelheid zou hebben.

Er is ook goed te zien waar de Oceanen zijn, dan heb je opeens donkerdere stukken. En de bliksemflitsen zijn ook goed te zien, ook op het laatst het wolkendek. Van de aarde af gezien zou je denken dat dit veel hoger ligt.

Van het ISS af gezien lijkt het bijna bovenop de steden te liggen.

Zeker de moeite waard om te bekijken!

Ik heb even het filmpje in de link verandert, deze is nu in HD kwaliteit, dus nog mooier en duurt ook iets langer.

Oh vreemd, ik zie niet echt verschil, kon eerst ook voor HD kiezen. Maar het ging me er niet om dat het filmpje snel zou zijn, maar dat die ISS zo snel over de aarde scheert.:)

Ik dacht toch echt dat er tussen beide filpmjes een verschil was, maar het blijft mooi om naar te kijken, nu ook weer zit ik te kijken naar filmpjes van de serie planet earth.

Als je er van houdt echt erg mooi om te zien.

Misschien een tip voor de echte liefhebbers van al dit moois.

De bekroonde en baanbrekende natuurserie van de BBC. Planet Earth is het epische, meeslepende verhaal van het leven op aarde. Van de grootste rivieren tot de hoogste bergen, van verborgen ondergrondse grotten tot uitgestrekte woestijnen: deze serie neemt je mee op een onvergetelijke reis langs de meest extreme leefomgevingen van dieren.

Meer dan vijf jaar filmen, met ruim veertig high definition-camera\'s, op tweehonderd locaties: Planet Earth is niets minder dan het ultieme portret van onze aarde. Een monumentale documentaireserie waarin zeldzame gebeurtenissen, onmogelijke locaties en intieme momenten van dieren zijn vastgelegd.

Verkrijgbaar op Blu-Ray.

Uitvoering : Blu-ray, speelduur 537:00 minuten

Beeldformaat : High Definition 16:9

Ik dacht dat het versneld was, en vandaar dat ik niet op jou reactie reageerde Black Tiger.

Maar de Iss, draait in 1½ uur de aarde rond, met een snelheid van 28.000 km per uur.

Lees maar:

Overige cijfersAls het ruimtestation helemaal voltooid is, is het 88 meter breed en 108 meter lang en ca 43 meter hoog. Het zal een massa hebben van zo'n 453000 kg en op een hoogte van 407 km boven de aarde cirkelen met een snelheid van 28000 km per uur, waarmee het in anderhalf uur tijd een heel rondje om de aarde kan maken.

De baan inclinatie bedraagt 51,6 graden t.o.v. de evenaar.

De totale ontwikkelings- en bouwkosten zullen ca 40 miljard US $ bedragen
Meer informatie over de ISS vindt je hier.

En hier een link van de livestream van de ISS die 24/7 te volgen zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hier ook nog een link van de NASA, maar ik denk dat jullie die al hebben.

Maar de Iss, draait in 1½ uur de aarde rond, met een snelheid van 28.000 km per uur.
Kijk dat bedoel ik maar. Het was er gewoon aan te zien dat het niet versneld was maar dat het ding echt snel om de aarde draaide.

Maar dat het ZO snel zou zijn..... slik... dat had ik ook nooit verwacht.:heh:

Bedankt beste mensen voor de mooie links! Nu nog hopen dat onze aarde ook zo mooi blijft als ze van bovenaf te zien is.

Als de kern-reactoren worden afgeschaft zal het wel mooi blijven; als er echter kerncentrales worden gehandhaafd en/of worden bijgebouwd denk ik dat het snel "einde oefening" is.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan