EchoStar AD3000 weg voor Hum5400?

H

Hakkie

Hallo boyz,

Ik zit te twijfelen het plekje van mijn AD3000 te laten innemen door een Humax5400. Mijn bedoeling is zoveel mogelijk uit zo'n sat-box te halen. Welke voordelen biedt de gepatchte software boven mijn AD3000 met Aston 1.03 en Irdeto 4.6se? Zijn de PW kanalen stabiel te zien? Werkt AC3 goed, ook op Cinedom? Hoe zit het met de betrouwbaarheid van de hardware? Oftewel, zou het een goede stap zijn naar een Humax te gaan? En is er een opvolger voor de 5400 onderweg?

Jullie objectieve adviezen/tips zijn welkom!

 
Originally posted by Hakkie Hallo boyz,

 


Ik zit te twijfelen het plekje van mijn AD3000 te laten innemen door een Humax5400. Mijn bedoeling is zoveel mogelijk uit zo'n sat-box te halen. Welke voordelen biedt de gepatchte software boven mijn AD3000 met Aston 1.03 en Irdeto 4.6se?



- Niets volgens mij...


 


Zijn de PW kanalen stabiel te zien?



- Ja


 


Werkt AC3 goed, ook op Cinedom?



- AC3=goed, CD helaas (nog) niet...


 


Hoe zit het met de betrouwbaarheid van de hardware? Oftewel, zou het een goede stap zijn naar een Humax te gaan?



- Betrouwbaar zeker, maar beter? Ik zou het niet weten...


 


En is er een opvolger voor de 5400 onderweg?



In londen is recentelijk de 4400 getoond...


 


Jullie objectieve adviezen/tips zijn welkom!
Tja, objectief..., das moeilijk als Humax-gebruiker. Wat je inlevert is de positioner en het analoge gedeelte.

 
Ik heb beide ontvangers een tijdlang geprobeerd en uiteindelijk voor de ad3000ip gekozen.

>Welke voordelen biedt de gepatchte software boven mijn >AD3000 met Aston 1.03 en Irdeto 4.6se?

Geen.

>Zijn de PW kanalen stabiel te zien?

Ja, net zo stabiel als met de echostar.

>Werkt AC3 goed, ook op Cinedom?

Nee, niet op cinedom verder prima.

> Hoe zit het met de betrouwbaarheid van de hardware?

Vindt ik zelf iets minder als Echostar hoewel ze alletwee zo hun kuren hebben.

>Oftewel, zou het een goede stap zijn naar een Humax te gaan?

Dat is net wat je wilt.

>En is er een opvolger voor de 5400 onderweg?

Altijd, zo ook voor de ad3000ip

 
Ik heb ze beide maar als ik er één weg zou moeten doen om welke reden dan ook dan is de echostar de ontvanger die blijft staan.

Trouwens, als ik een alphacrypt of soortgelijke ci weet te bemachtigen dan gaat de humax ook de deur uit en komt er een 2é echostar voor in de plaats.

Ik gebruik namelijk 1 ontvanger voor de hobby en de ander in de huiskamer.

de humax is allen maar leuk omdat er irdeto op zit en voor de rest vind ik dat deze ontvanger achter blijft op de echostar.

Als je bereid bent om naar de omgeving van hilversum te rijden mag je wel even met de Humax spelen hoor.

Dan zie je het vanzelf.

 
Echostar forever !!!!!

Boets

 
er hier niet objectief op geantwoord, met uitzondering van wizzaerd.

Heb een tijd lang gespeeld met de echostar. geen slecht toestel. Heb uiteindelijk zelf een Humax bijgehouden. Ook geen slecht toestel.

Maar beide ontvangers hebben kuren.

Het enige +punt voor Humax zou zijn: bekijk het een beetje als de opvolger van de Nokia 9X00. Ik bedoel ermee, het is een toestel dat veel mogelijkheden bied. Door grote interesse van "hackers" is die daarom ook op korte tijd een heel begeerde toestel geworden. Zie maar wat ze gedaan hebben seca/irdeto ; allcam patch , allerlei editors (zijn er ook voor echostar) en wie weet wat er nog ons te wachten staat :)

Nou moet ik zelf objectief blijven :)

Beide zijn goede toestellen. Het is een keuze dat je zelf moet doen ....

groetjes...

 
@BigTony,

Je hebt gelijk, ik gaf geen opjectief antwoord omdat ik nogal wat op die Humax heb aan te merken.

Het is echter appels met peren vergelijken om dat de E3000 een toestel uit een andere klasse is.

Een opjectief antwoord dus, ik zal het proberen.

De humax is hobby-technisch een interresant apparaat omdat je meer patches hebt en er leuke dingen mee kunt doen wat Big Tony al aangaf.

Wil je echter een betrouwbaar apparaat voor in de huiskamer met de mogelijkheid tot probleemloos draaien dan is de Echostar een betere keuze.

Als je echter alleen op de Astra kijken dan voldoet ook de Humax uitstekend.

In de beeldkwaliteit zit nogal een verschil tussen deze ontvangers maar dat is alleen maar met meetapparatuur te vergelijken.

Hobbytechnisch is er met de echostar weinig te doen behalve via de HotBird de ontvanger upgraden en wat met de setediter te spelen.

De Humax bied echter iets meer expirimenteer en 'speel' mogelijkheden.

Daarin tegen kun je met de Echostar beter sathoppen en 'feed hunten'.

Iets waar de Humax eigenlijk niet geschikt voor is.

Hakkie, waarom koop je er niet een humax bij?

Dan heb je het beste uit twee werelden en als je hem toch weer kwijt wilt zijn er liefhebbers genoeg!

 
Helemaal objectief kun je nooit zijn bij zoiets, het blijft eeb kwestie van smaak.

De manier van werken met de ontvanger moet je gewoon liggen.

Ik denk dat het beste advies uit deze thread het advies hierboven is: Koop er een Humax bij en als hij niet bevalt verkoop je hem weer.

Of je verkoopt dan de Echostar.

 
Nu is er objectief geantwoord :) :) :)

zoalz drz en activ zeggen is misschien wel het beste, gewoon humax erbij halen

groetjes.

 
Je kunt het ook anders formuleren :

Voor iedere doelgroep is er wel een ontvanger. Een echt slechte ontvanger wordt niet gemaakt ,het is net wat voor eisen je stelt.

Kwalitatief is er natuurlijk wel verschil , maar dan moet je je afvragen of het wel zichtbaar is voor jou.

= Voor de "gewone" kijker is er de seca doos

= Voor de aktieve hopper is er bijv. een echostar ad3000ip , daar is die echt goed in, en met een voordeel , de positioner is ingebouwd en als je er prijs op stellt heb je ook nog de mogelijkheid om de analoge kanalen te bekijken.

= Voor de hobbyist er er dan de humax (er zijn er meer hoor maar dit als voorbeeld): minder geschikt voor het echte hopwerk , maar die heeft weer het voordeel dat er veel software aanpassingen en andere leuke dingen gemaakt worden door hobbyisten

Met andere woorden , het is maar wat je wilt..........

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan