echt vet..

S

sat-star

De nachtmerrie voor betaaltv providers lijkt binnen zeer korte tijd op de markt te komen. Een concept waarmee bij alle satellietontvangers cardshsring mogelijk zal zijn. Dat is op dit moment alleen nog maar mogelijk bij de Dreambox van Dream Multimedia. Door dit nieuwe concept zal de Dreambox ook aan status gaan inboeken. Immers gewoon op kwaliteit en mogelijkheden van de ontvanger zelf scoorde de Dreambox middelmatig en alleen de mogelijkheid voor emu en cardsharing maakte de ontvanger een regelrechte verkoophit.

Bij cardsharing maken meerdere personen via internet gebruik van 1 betaalde abonnement bij een betaal tv provider. In het gunstige geval voor de provider gaat het hier om het huiselijk sharen van een smartcard bij meerdere ontvangers binnen een huis. In het ergste geval wordt het geldige abonnement door een grotere groep indivuduele mensen geshared en kan een geldig abonnement meer dan honderd maal hergebruikt worden.

Bij dit nieuwe concept wordt gebruikt gemaakt van een x-cam waarin een virtuele wireless card wordt gestopt welke contact maakt met een USB ontvanger. Er is ook een versie gemaakt welke waarschijnlijk nooit commercieel zal worden verspreidt waarin gebruik wordt gemaakt van een de compoort van de computer.

De versie welke hierboven afgebeeld staan hoef niet pers? de versie wezen welke deze week aan een aantal interne testpersonen en enkele verdelers wordt aangeboden. Op dit moment lijkt, volgens onze bronnen, software nog het grootste probleem te wezen. Mocht alle testen de komende weken goed verlopen zal dit nieuwe concept binnen enkele weken verkrijgbaar moeten wezen. Volgens de makers is de software en hardware in dit concept geheel legaal, net als de cardsharing software binnen het dreambox concept legaal is.

Satplaza meldt dit bericht omdat het nieuws is op satellietgebied. Satplaza heeft geen enkele banden met makers van dit mogelijk nieuwe concept en zal alleen als nieuwsfeiten berichten maken van dit nieuwe concept. Voor exacte werking en eventuele webadressen waar meer info te vinden is over dit concept zullen wij op dit moment geen verdere mededelingen doen, ook niet via email

?2004 Satplaza/KDM Online

Hoort eigenlijk niet in het Dreambox forum thuis en er is ook al melding van gemaakt in het Duck forum zelf.

Ook is het niet zo dat de Dreambox de enige doos is die dit kan. Voor de Humax geeft het zich ook software om te cardsharen en voor sommige andere ontvangers ook.
Bij andere ontvangers moet je dus wel een pc hebben draaien of een laptop.

Daarmee blijven momenteel alleen de Dreambox en niet te vergeten ook de Dbox2 de ontvangers die het rechtstreeks kunnen.
Want de Dbox2 was er eerder als de Dream, heeft linux, images wordt nog goed gesupport en heeft ook een UTP aansluiting dus ook deze ontvanger kan het.

Hoezo? Ik vind wel dat als je uitspraken doet, je er dan ook argumenten bij moet zetten of moet verwijzen naar die zin of zinsdeel waaruit jij opmaakt dat er van afkraken sprake is.

Momenteel begrijp ik dus even niet echt waar je op doelt.

heeft niets met afkraken te maken, het beginsel was dat het de grootste nachtmerrie van de providers van betaaltelevisie zal worden, daarna kwam het verhaal van de dreambox.

De mensen die nu hobbyen met de dreambox zullen dat blijven doen en voorlopig zal dat zo blijven, kant en klaar sharen is leuk mar verveeld op den duur....

hoi
@bt klopt ik was vaag met mijn posting.
eerst lees ik van jou eerder, de dreambox is bijna een pc opzich.
en technisch gesproken kan hij dingen .waar anderen ontvangers
alleen van kunnen dromen.
daar ben ik het geheel met je eens sterker nog jou woorden gaven bij mij de de doorslag om de dreambox te kopen
ik weet na al die jaren dat jij niet zo maar iets zegt. en ik heb geen spijt
dan lees ik hier boven bij satstar.
immers gewoon op kwaliteit
en mogelijkheden scoorde de dreambox middelmatig
dan post ik mijn opmerking
gr dalton

Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat heel veel gebruikers van een dreambox, welke ook andere ontvangers thuis hebben gehad of nog steeds hebben gehad, er het over het algemeen wel over eens zijn dat de Dreambox door de leuke extraatjes populair is geworden.

Waren deze extraatjes er niet, geen emu en cardsharing, en had had je hem gewoon op de kwaliteit van de ontvanger bekeken dan zeggen heel veel mensen dat het een heel hoop geld is voor een ontvanger van deze kwaliteit.

Zomaar een paar kleine dingen.

Tuner is super gevoelig als het gaat om storingen als er gewerkt wordt met switches, kleine breukjes in kabels (waar andere ontvangers dan geen last van hebben) en dat soort dingen. Diezelfde tuner is daarnaast niet optimaal in zijn gevoeligheid met ontvangst.

Behuizing is gewoon flut. Als je hem uit elkaar haalt en je doet het een beetje te hard dan heb je een bouwpakket over.

En nog meer van dat soort dingen.

Dat heeft niets met afkraken te maken dat zijn feiten die bijna iedereen weet, mee leeft en blijft zeggen dat ze fout zijn maar dat nemen ze op de koop toe om de extra's van de ontvanger.

Heb je het tegenwoordig over cardsharing heb je het tegenwoordig over de dreambox. (inderdaad BT er waren en zijn er nog meer, was ik even vergeten :) ) En alle nieuwe producten wat betreft cardsharing vergelijk je dan met het product welke het op dit moment aankan.

wat is de humax 5400 zonder zijn emu
is dit niet een beetje koffie dik kijken
gr dalton
i

Standaard Humax en standaard Nokia is ook maar een standaard flut ontvanger.

Ik noem het betitelen van een ontvanger als "middelmatig" niet echt afkraken.
Je moet een beetje kijken naar wat je er zelf van vind en meningen kunnen verschillen.

Behuizing is gewoon flut. Als je hem uit elkaar haalt en je doet het een beetje te hard dan heb je een bouwpakket over.
Nou, er zijn mijns inziens maar weinige echt stevige ontvangers wat dit betreft maar natuurlijk kon dat stukken beter.
De ontzettend populaire Nokia's hadden echter exact hetzelfde probleem dus misschien ligt dat wel aan de populariteit.

Zou ook kunnen dat ze net daarmee hebben geprobeerd de kosten wat te drukken.

Natuurlijk heeft de Dream ook zijn eigenaardigheden, maar je moet eigenlijk echt gaan kijken naar wat ie echt minderwaardig heeft t.o.v. van wat andere ontvangers niet hebben.
Dan blijft bijna alleen de kast en de gevoeligheid over.

Dat ie super gevoelig is met dingen als switches, kabelbreukjes etc. vind ik persoonlijk geen nadeel maar een pre, want dan merk je dus eerder dat er iets stuk is hetgeen voordeliger kan werken, je kan het nog vaak repareren.
Andere ontvangers merken het niet met als nadeel bijv. vocht in de kabel, hups, kabel echt naar de filistijnen of lnb of switch of kortsluiting.
Hoe eerder je iets merkt, hoe sneller je er iets tegen doen kunt.

Daarnaast moet je verder gaan kijken naar de mogelijkheden en dan kun je een dream gewoonweg niet middelmatig gaan noemen.
Je mag dan ook de emu's etc. niet er uit wegdenken, omdat dit niet iets aparts is, zoals het bij de Humax in de firmware gepropt wordt, maar net omdat de Dream net als de Dbox in feite een kleine pc is, waar je dus ook software op kan draaien.
Alleen al dat feit dat het een kleine pc is waar je programma's op kunt laten draaien die je in principe zelf kunt maken, geeft hem qua voordelen (naast de Dbox2) al een enorme voorsprong op alle andere bestaande ontvangers.
Dat is gewoon een feit.

En laten we eerlijk zijn, elke ontvanger heeft wel iets wat minder is, bij de Dream is dat niet anders.

Sorry maar als we praten over ontvangers welke 499 hebben gekost bij introductie en nu nog tot 400 euro verkocht worden kan ik niet spreken van kostenbesparing. Als er dan al kostenbesparing wordt gedaan dan gaat het alleen om kostenbesparing voor de fabrikant en niet voor de consument.

De ontvanger is gewoon zonder hobbysoftware niet meer dan een middelmatige ontvanger te noemen. Dan is bijvoorbeeld een Triple Dragon (ook linux en zonder hobbysoft) veel meer een completere ontvanger te noemen. Dreambox loopt vaak vast en Triple Dragon loopt bijna helemaal niet vast. Daarnaast is de hele behuizing veel beter van kwaliteit. Tuner veel gevoeliger en ga zo maar verder.

Humax heb ik zelf vanaf het begin gehad en ik moet zeggen dat ik ook zonder emu soft zeer tevreden over de ontvanger was en de support was stukken beter dan bijvoorbeeld de support van Dream op de orginele firmware.

En inderdaad is iets middelmatig noemen niet afkraken. Ik denk dat als men meer geld en tijd in het concept had gestoken dat de Dreambox nog perfecter had kunnen zijn. Ik heb soms het idee dat men veel heeft veranderd in het concept om de kosten te drukken.

En ik gebruik zelf, zeker niet altijd, ook de dreambox nog. Dus als ik echt had gevonden dat het bagger was dan had ie allang door het raam naar beneden gevlogen (zoals al eens gebeurd is met een Fortec Star 5400 :) )

Mag ook melden dat mijn Humax (zonder emu of patch) na al die jaren nog steeds tot volle tevredenheid zijn werk doet :)

Mijn Dreambox vind ik een leuk apparaat maar is inderdaad kwalitatief niet best (en zeker niet best geweest).

Terug te komen op de posting ... want daar ging het toch uiteindelijk om ? :

Stel je eens voor dat je een Topfield 5000 of hoger of een Kaon 1000 op zo'n wireless gevalletje kan aansluiten ....

Grrr... gooi je haar maar los :)

jongens als je met een pc werkt dan ken je de pc problemen.
vergeet niet dat de dreambox daar een broertje van is
met de humax heb ik ook schik werkt als een speer
het dreambox probleem is toch oude koek omdat steeds opnieuw aan te halen???????
ik heb de dreambox gekocht en ik wist wat ik ging kopen
zijn voor en nadelen ik heb nog nooit zo,n schik gehad als met de dreambox zweten was het kijk de humax is voor een kijker die niet meer wil
maar dat wil ik niet ik wil er mee aande gang zijn netwerk enz
het is net wat @bt zegt wat wil je zelf
gr dalton

Nja, ieder z'n hobby, ik ben het niet helemaal met je eens Satwatcher.

Natuurlijk doelde ik op kostenbesparing van de fabrikant.
Maar kijk eens naar de Nokia's die bij introductie ook 2500 gulden kostten, dat is nogal een partij meer dan 500 euro (effe over de duizend gulden). En de behuizing daarvan was ook waardeloos.

De Triple Dragon ken ik verder niet, maar het is gewoon zo dat er gezien het een kleine pc is ook meer mogelijk is, wie nu die firmware schrijft maakt daarbij niet uit, net omdat het een hobby ontvanger is. Punt is dat het mogelijk is en dat het open source is althans voor het grootste deel.

De vastlopers liggen hoofdzakelijk aan de gebruikte firmware volgens mij, want ik heb hier echt zelden een vastloper. Dus dat kan ik niet als nadeel noemen en waar men zelf gaat rommelen aan firmware moet men ook er aan denken dat er fouten kunnen komen.

Gezien de mogelijkheden, ook standaard, ben ik het dus niet met je eens dat het een middelmatige ontvanger te noemen is.
Hij stijgt ook standaard nog boven ontvangers als een Humax, zelfs met leukere firmware, uit gezien de mogelijkheden.
Maar ieder zijn eigen mening. Wat mij betreft mag men hem rustig een middelmatige ontvanger noemen.

Heb zelf ook al aangegeven dat het correct is dat ie qua gevoeligheid beter kan. Ook ben ik het met je eens dat als er meer moeite aan besteed was door de fabrikant/makers, deze doos nog veel kwalitatiever had kunnen zijn dan hij nu is, maar da's helaas niet het geval.

Als ik mocht kiezen tussen een standaard Dream en standaard andere ontvanger, zou ik toch voor de Dream kiezen en dat zegt mij zelf genoeg. Hierbij wil ik dus nogmaals aangeven dat ik de Triple Dragon totaal niet ken c.q. onder handen gehad heb.
Elke niet-linux ontvanger voldoet niet aan eisen om een juist vergelijk te kunnen stellen.
Met de Dbox2 heb ik meer problemen gehad dan ik tegenwoordig met de Dream heb doch ook daar is veel ontwikkeling geweest waar ik niet meer van weet maar hij is in elk geval vergelijkbaar met de Dream omdat het gewoon de eerste Linux ontvanger was dus in feite de moeder van alle Dreamboxen.:)

Het zal er dus ook aan liggen welke technische eisen je aan een ontvanger stelt om daarop je beoordeling er over te geven.
De behuizing zal mij verder nogal worst zijn, omdat de Nokia dus ook een prut behuizing heeft maar met alternatieve firmware heel lang ook DE ontvanger geweest is en het is niet de bedoeling om een ontvanger steeds open te schroeven en ook niet noodzakelijk, vandaar dat ik dat persoonlijk een oninteressant punt vind.

Gelukkig hoeven we het ook niet allemaal met elkaar eens te zijn :)

Iedereen moet zelf beslissen wat hij van een ontvanger vind. Ik vind het een goede ontvanger als ik de hoobysoft erbij betrek. Zonder emu en cardsharing vind ik het een middelmatige ontvanger. En het ging erom dat het afkraken is als je iets middelmatig noemt. Dat lijkt me allerdings het geval.

En nogmaals hij staat hier nog steeds in het stapeltje en dat wil dan ook zeggen dat ik het niet troep vind (dat is pas echt de grond intrappen als je dat over een ontvanger zeg) en het dus voor mij gewoon een ontvanger is die er tussen mag blijven staan. Misschien gaat dat anders worden als dit nieuwe wireless concept het echte levenslicht zal gaan zien.

Precies, ben ik helemaal met je eens. Ook ik vind het benoemen van een ontvanger als middelmatig geen vorm van afkraken.

Maar iemand die er heel enthousiast over is, zal dat misschien in eerste instantie wel zo aanvoelen.
Dit allemaal gelezen hebbende vermoed ik wel dat hij nu ook van mening is dat er geen sprake is van afkraken.:)

klopt ik had beter een ander woord kunnen gebruiken
iets milder sorry
de uitleg die ik lees is prachtig
daar leer je van
gr dalton

Als ik deze verhalen allemaal lees, denk ik haast dat de ontvangers elke week open liggen, zodat er aan gesleuteld moet worden.....
ik heb mijn humax nu haast 3 jaar op deze plaats staan, en deze is nog nooit open geweest.

voorlopig heb ik veel plezier van mijn dreambox

zal me worst wezen wat anderen er van denken.
draaid hier als een tiet.

Hahahaha Wadgeest.
Maar het is ook niet nodig om ze elke week open te halen hoor. Het zijn de doorgewinterde technische hobbyisten die zo'n ding ook van binnen eens fatsoenlijk willen bekijken.
Satwatcher is een van die mensen die toch echt wel graag alle kantjes van een ontvanger wil kennen.

Ikzelf heb dat een heel stuk minder (niet zo technisch aangelegd qua elektronica), maar heb wel Nokia's open gehad om de bootloader er in te zetten en Dreamboxen om HD's in te bouwen en als ze dan toch open zijn, kijk je gelijk ook even wat er verder aan te zien is. :)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan