ECM voorkomen dmv DiSEqC?

V

Vecter

Wat ik mij afvroeg is het volgende:

Een ECM wordt gestuurd door de verschillende providers van betaal TV. Echter, zoals PeeWee en andere, worden deze veelal gestuurd via de Astra satellieten op 19 graden oost.

Stel nu dat je de mogelijkheid zou hebben met de receiver die je hebt, om DiSEqC 1.0 aan te sturen (aansturen van een multiswitch). En je hebt ook inderdaad 2 of meerdere schotels, waarvan er dus maar 1 op de Astra 19 staat.

Stel je zet je ontvanger uit, met als laatst bekeken kanaal bv. een vrije zender op de Hotbirds of iets dergelijks. En deze schotel zit op de 1e input van de DiSEqC switch.

Zouden ECMs van onze vrienden er dan niet meer doorheen komen? Zou dit bv. een ECM op de 2e input van een schotel op de Astra 19 verhinderen?

Iemand?

 
Een ECM kan (bij mijn weten) alleen maar naar je kaartje worden gestuurd op het moment dat je ontvanger staat afgestemd op de transponder waarop deze ECM wordt doorgegeven. Als je dus naar bv. pro-7 kijkt op astra, en C+ heeft weer eens iets "nieuws" ontdekt, en de mannenbroeders gaan dit eens lekker testen, dan heb jij nergens last van (zolang je maar niet naar een van de transponders van c+ zapt). ook als je ontvangertje uit staat zal je nergens last van hebben. het is dus absoluut niet nodig je lnb eruit te trekken, je kaartje eruit te trekken, je schotel van astra af te draaien oid. Het valt dus allemaal reuze mee, en verder, waarom zou c+ jou kaartje uitschakelen willen. het enige wat ik kan verzinnen is dat jij (net als ik) de 30 piek die c+ voor de jaarlijkse verlenging van het "gratis" c+ abo. niet hebt betaald, en ook niet van plan is te gaan betalen.

peter.

 
Als uw ontvanger uit staat uit staat komt er gewoon niks meer binnen

dan mogen ze alles zenden wat ze willen er wordt niets geregistreerd

 
Dat is inderdaad een mooi verhaal waar ik mijn twijfels over had maar toch het zekere voor het onzekere nam.

Ik ben namelijk gaan loggen toen de ontvanger op standbye stond, en wat dacht je???

Geen data!

Dus die verhalen dat c+ je kaartje kan updaten als je ontvanger op standbye staat is dus gewoon niet waar.

Dit heb ik een half jaar geleden ondervonden na deze geruchten. (achteraf logies natuurlijk maar je weet het maar nooit met c+)

 
Dat hangt er vanaf wat voor merk / type ontvanger je hebt, de nokia serie 9200-9800 en op de humax5400 ontvangen niets als hij uit staat, dus ook geen ecm's

greetz, Matrix

 
Heren,

bedankt voor de antwoorden, ik ben weer gelukkig.

Prettig weekend!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan