Editor problemen

K

klukje

Ik ben met diverse settings editors aan het rommelen geweest (Humbox 3.0, Humbox 4.0, Setedit OAK V3, enz.) en het lijkt me een gebed zonder end. Allemaal hebben ze wel kuren...

Een probleem, dat ze allemaal hebben, heeft te maken met nieuwe zenders invoeren in een bestaande, van het net gedownloade lijst. Het maakt weinig uit waar en welke lijst, want in principe zijn de meeste lijsten op het net het zelfde, gejat van elkaar dus.

Stelselmatig ontbreken zenders als Slovenia en MOU van de Hotbird. En er zijn natuurlijk ook veel recent verschenen zenders, als Inities en TFJ op Hotbird, en Tele Cinco en Galicia op Hispasat.

Alle editors hebben zo een functie om kanalen toe te voegen. Eerst kijken of de betreffende transponder al in de lijst staat, en dan alle pids van de nieuwe zender invoeren.

Het resultaat is heel verschillend: soms herkent mijn Hum 5400 de zender meteen en gooit um open. Dikwijls moet ik de box 10 keer aan en uit zetten en 100 keer heen en weer zappen, alvorens de zender open gaat. Maar vaak ook krijg ik het kanaal helemaal niet open...

Enige voorbeelden: Slovenia ging meteen open, Galicia na een kwartiertje heen en weer rommelen, maar MOU en TFJ krijg ik helemaal niet aan de praat.

Zegt U het maar: Wat doe ik fout?

Klukje.

 
Dit vind ik nu toch wel een erg "goedkope" oplossing van de problemen. Als we geen aardappelen kunnen koken, eten we maar een boterham...

Als iedereen zijn beste beentje voor zet, moeten de problemen toch op te lossen zijn?

Nogmaals, de problemen zijn:

1' Settingseditors vol mankementen

2' Settingslijsten, die op het net worden aangeboden, stikken van de fouten.

Het is wel erg makkelijk om te zeggen, doe het dan zelf maar

Klukje.

 
@klukje,

1. Geef eens concrete voorbeelden van de mankementen van de settingseditors. Dat sommige kanalen niet direct open gaan heeft niets met de editors te maken...eerder met de encryptie-methode. De FTA kanalen MOU (=Maharishi Open University ?) en TFJ moeten zonder problemen te krijgen zijn. Probeer eens een manual search op 12476 H 27500 3/4, dan moet Sinterklaas toch te zien zijn. Download deze setting vervolgens naar je PC en zoek eventueel de verschillen met de door jouw ingevoerde waarden.

2. Klopt, maar het is géén verplichting om de gratis aangeboden settings te gebruiken. Download de, in jouw ogen, minst slechte lijst en corrigeer hem daar waar nodig.

 
Kluk, Pet heeft toch wel een beetje gelijk.

Vaak is het zappen toch stabieler en sneller bij eigen ingescande kanalen (eventueel ge-edit met een editor).

En als een ander ze niet kan vinden, kun je ze iig zelf wel vinden ;-))

 
Als ik met humbox v3 of v4 kanalen van Eutelsat W3 van de settingslijst van pet123 exporteer en importeer in mijn lijst dan kan ik TV Polonia ontvangen.

Bij ZDF, Rai Uno, Telia, enz. is de antenna echter veranderd in Eutelsat W1 met als gevolg "geen of slecht signaal"

Nu is dit niet zo'n groot probleem (heb humax de andere kanalen op laten zoeken) maar vreemd vind ik het wel.

Bij de andere satellieten, zoals sirius en thor, ben ik dat verschijnsel (nog) niet tegengekomen.

Iemand een idee wat de oorzaak is?

 
Nog een leuk settings probleempje: de 2 Portugese transponders op Hispasat, 11.811H en 11.811V.

De Hum kan ze niet uit elkaar houden, en maakt voor het gemak overal 11.811H van.

Jammer, scheelt 3 kanalen...

Overigens is de nieuwe Humbox 4B wel het beste, dat ik tot dusver aan editors ben tegen gekomen. Er is o.a. een "Name protection" toegevoegd.

Klukje.

 
Ik moet eerlijk bekennen dat ik een newbee ben wat de hummie

betreft.

Vorige week heb ik een 5300 aangeschaft, gelijk loader 2.08 van de sat gedowned en humbox 4.0 geinstalleerd en het werkt perfect (op het goede moment er in gekomen;-)).

Samen met de echostar3000 en perfect koppeltje.

 
Ter info:

Er is een upgrade voor Humbox 4.0b beschikbaar op http://www.satstation.net/satpage/download.php?op=mydown&did=97

-New serial communication dll. Supported model should be:

F15000, CI5100, CR5510, VA5200, CRCI5500, IRCI5400, VACI5300, CI5100C, VA5200C, NACI5700, VACI5350,

F1FOX, F1ACE, VAFOX, VANTV, VARUSSIA, VAOTV, NAFOX, NAACE, RCA992, F13000, CR3510, VA3210.

-Added menu 'Options'->'Block Names' , avoid the channel to be automatically renamed by the decoder (new firmware)

-Added the function "Compare Files", wich analyses a file and compares it with the one is opened, looking for new

services uppon the selected rule.

-Added UHF in the menu page.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan