editten

A

assie

Ik heb een irdeto whitecard die ik graag zou willen editten. Toch kom ik er niet alleen uit. Daarom hier nog wat vraagjes.

1)Als ik deze kaart lees met bv. cardwizard dan krijg ik IRDETO ACS V1.6. De files van Beamer of andere geven echter altijd ACS 1.2. Geeft dit een probleem bij het editten van mijn kaart?

2)Normaal gezien kan ik toch direct de eeprom programmeren en moet ik niet eerst opnieuw de loader proggen?

3) Bestaat er geen versie van picbined waarbij ik ineens mijn kaart kon proggen? Nu heb ik een demo versie.

THX

Assie

 
Het is NIET lullig bedoeld maar ik denk dat je beter even niets met je kaart kunt doen en eerst eens de FAQ's moet gaan lezen.

Probeer bijvoorbeeld eens op te zoeken wat het verschil is tussen goldwafer en mosc.

Als ik je verhaal zo lees probeer je namelijk (denk ik) iets te doen wat niet kan.

 
@ activ

Ik snap je reactie best hoor. Het is niet zo lullig dan je misschien zou denken. Het is niet dat ik de faqs niet heb doorgenomen, maar het is vaak moeilijk om alle stukjes tot één geheel te brengen. Daarom zullen mijn vragen niet altijd zo zinvol zijn. Maar ja, ook als iemand mij op mijn onwetendheid wijst, kan ik daar iets uit leren. Verder weet ik wel wat het verschil is tussen goldwafer en mosc (zo onwetend ben ik nu ook weer niet), maar ik haal waarschijnlijk nog wel door elkaar wat nu met welke kaart precies kan.

 
Oke, orginele kaart = met crd files.

Goldwafer is met bin en of hex files.

 
Denk er wel even aan, om je niet te vergissen, dat bij Atmel kaarten, ook wel Jupiter-kaarten genoemd, ook crd files worden gebruikt. Dit zijn beslist niet!! dezelfde als die voor de originele kaarten. Een originele 1.6 kaart kun je ook niet met een 1.2 crd file gebruiken zonder deze eerst aan te passen. In beide gevallen zou je kaart niet meer werken.Let dus wel goed op.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan